Blog
Powiedz mi kim jesteś, a otrzymasz odpowiednią cenę
Wyobraźmy sobie sytuację, w której produkt jest sprzedawany w różnych cenach różnym klientom, w zależności od danych zebranych na ich temat....
Nigdy nie walcz ceną. Poza kilkoma wyjątkami
W wojnach cenowych zazwyczaj wygrywają firmy, które w nich nie biorą udziału. Jest zaledwie kilka sytuacji, gdy producent może sobie pozwolić na...
Jak zwiększyć sprzedaż i zyski w sklepie internetowym dzięki optymalizacji cen?
W branżach takich jak elektronika, ceny i dostępność produktów zmieniają się nawet kilkanaście razy dziennie. Oznacza to, że na rynku co chwilę...
Jak zaistnieć w sieci w epoce Amazona?
Rywalizacja w sieci może być trudna dla sklepów internetowych w obliczu obecności na rynku takich gigantów jak Amazon czy Allegro. Na ratunek może...
Czy warto rezygnować ze sklepu na rzecz platformy?
Czerpanie zysków ze sklepu internetowego już nie jest tak proste jak kiedyś, gdy handlować można było wszystkim, a konkurencja w sieci była...
Allegro wycofuje się z niemieckiego rynku
Po mniej niż roku platforma Allegro.de zostanie zamknięta. Serwis został uruchomiony, by pomóc polskim przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu online...
Carrefour namiesza na rynku e-commerce?
Zeszłotygodniowa konferencja Carrefoura na pewno wywołała uśmiech na twarzy fanów nowinek technologicznych. Sieć chce podbić serca polskich...
Monitoring cen – po co i dla kogo?
Polski konsument zostawia w sieci coraz więcej pieniędzy. Ale i kupuje w sposób coraz bardziej świadomy, czego dowodem jest popularność porównywarek...
Wielka ósemka. Dane, które koniecznie powinieneś mierzyć w e-sklepie
Dane, które klienci zostawiają po sobie w Internecie to istna kopalnia wiedzy, z której właściciele sklepów mogą skorzystać do rozwoju swojego...
Gdy robot awansuje na menedżera. O podatku od pracy mechanicznej
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie to kontrowersyjny temat. Warto jednak zauważyć, że proces automatyzacji powoli przestaje obejmować...
Czy przyszłość komunikacji z klientem będzie należeć do chatbotów?
Chatboty to znana technologia. Od dawna korzystamy z usług Siri, Google Now, Cortany czy Amazon Alexa. A jednak dość szybki postęp technologiczny w...
Twój klient już dawno się zmienił, a Ty?
Gdy startował Amazon i eBay, w sieci kupowało jakieś 0,4% konsumentów. Dziś ciężko nam sobie wyobrazić zakupy bez Internetu, ale nie kupujemy już...
5 najważniejszych trendów w e-commerce w 2017 roku
Rokiem 2017 będzie rządzic przede wszystkim Big Data, sztuczna inteligencja oraz pełna personalizacja procesu zakupowego. Nie daj się zaskoczyć i...
Jak budowa strony wpływa na zakupy w sieci?
Budowa strony i związane z nią doświadczenie użytkownika, który na niej przebywa (user experience) jest często niedocenianym aspektem sprzedaży...
Jak e-sklep może wykorzystać szanse rynkowe do sprzedaży?
Każdego dnia na rynku e-commerce pojawia się wiele okazji na zwiększenie sprzedaży albo podniesienie marży, z których sprzedawcy internetowi sobie...
Jak zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznych zakupów?
Święta to niewątpliwie okres żniw dla sprzedawców internetowych. Odnotowują oni najwyższe wyniki sprzedażowe w skali roku, co wiąże się z...
Allegro podbija niemiecki rynek, Amazon poważnie zainteresował się polskim. Szykują się poważne zmiany dla sprzedawców internetowych?
Tuż przed weekendem fundusz private equity zarządzany przez Cinven, Permira i Mid Europa zapłacił 3,25 mld dolarów za Allegro, wykupując wszystkie...