Chęć bycia tańszym od konkurencji wiąże się z ogromną presją, z którą zmagają się sprzedawcy na rynku e-commerce. Od lat powtarza się, że podstawowym czynnikiem zakupowym jest cena. Mimo że jest to niewątpliwie prawda, warto postawić sobie pytanie, czy rzeczywiście opłaca się mieć najtańsze oferty? Jakie są zagrożenia związane z obniżaniem cen w internecie?
Monitoring cen w aptekach internetowych
Apteki internetowe to jedna z najlepiej rozwijających się gałęzi e-commerce, a pandemia koronawirusa zachęciła konsumentów do jeszcze częstszego kupowania produktów farmaceutycznych online. E-sprzedawcy działający w branży aptecznej mogą wykorzystać popularność tego segmentu, podejmując odpowiednie decyzje biznesowe. W tym celu warto wypróbować monitoring cen, który pozwala zwiększyć zysk i sprzedaż, być na bieżąco z konkurencją oraz trendami cenowymi, a także skutecznie zarządzać polityką cenową.
Monitoring cen w sklepach komputerowych
Branża komputerowa jest jedną z najdynamiczniej zmieniających się gałęzi e-commerce. Współczesna technologia rozwija się w zdumiewającym tempie, przez co laptopy, procesory czy karty graficzne dość szybko się starzeją. W związku z tym na rynku regularnie pojawiają się nowe, lepsze modele, a stare systematycznie tracą na wartości. Monitoring cen pozwala być na bieżąco ze zmianami cen w tym segmencie rynku oraz optymalnie zarządzać ofertami. (więcej…)
Amazon zapowiada polską stronę serwisu – komentarz
Wszystko wskazuje na to, że wejście Amazona do Polski nastąpi już wkrótce. Według oficjalnej informacji opublikowanej przez sam Amazon już trwają prace nad startem polskiej wersji strony. Co to znaczy dla rodzimych klientów oraz sprzedawców internetowych? Zapytaliśmy o to Grzegorza Brajewskiego.
Jak cię widzą, tak cię piszą – wizerunek producenta w e-commerce
Sposób postrzegania marki lub produktu jest niezwykle istotnym elementem skutecznej sprzedaży oraz budowania lojalności klientów. Pozytywny wizerunek można kształtować na rozmaite sposoby, m.in. stawiając na wyjątkową jakość obsługi kupujących i jakość produktów, dbając o odpowiednią ekspozycję artykułów u sprzedawców, czy przedstawiając dowody społeczne na atrakcyjność asortymentu.