Czy warto w internecie sprzedawać najtaniej?

Chęć bycia tańszym od konkurencji wiąże się z ogromną presją, z którą zmagają się sprzedawcy na rynku e-commerce. Od lat powtarza się, że podstawowym czynnikiem zakupowym jest cena. Mimo że jest to niewątpliwie prawda, warto postawić sobie pytanie, czy rzeczywiście opłaca się mieć najtańsze oferty? Jakie są zagrożenia związane z obniżaniem cen w internecie?

(więcej…)

Czytaj więcej

Monitoring cen w aptekach internetowych

Apteki internetowe to jedna z najlepiej rozwijających się gałęzi e-commerce, a pandemia koronawirusa zachęciła konsumentów do jeszcze częstszego kupowania produktów farmaceutycznych online. E-sprzedawcy działający w branży aptecznej mogą wykorzystać popularność tego segmentu, podejmując odpowiednie decyzje biznesowe. W tym celu warto wypróbować monitoring cen, który pozwala zwiększyć zysk i sprzedaż, być na bieżąco z konkurencją oraz trendami cenowymi, a także skutecznie zarządzać polityką cenową.

(więcej…)

Czytaj więcej

Monitoring cen w sklepach komputerowych

laptop-336373_1280

Branża komputerowa jest jedną z najdynamiczniej zmieniających się gałęzi e-commerce. Współczesna technologia rozwija się w zdumiewającym tempie, przez co laptopy, procesory czy karty graficzne dość szybko się starzeją. W związku z tym na rynku regularnie pojawiają się nowe, lepsze modele, a stare systematycznie tracą na wartości. Monitoring cen pozwala być na bieżąco ze zmianami cen w tym segmencie rynku oraz optymalnie zarządzać ofertami. (więcej…)

Czytaj więcej

Jak cię widzą, tak cię piszą – wizerunek producenta w e-commerce

crowd-1294991_1280

Sposób postrzegania marki lub produktu jest niezwykle istotnym elementem skutecznej sprzedaży oraz budowania lojalności klientów. Pozytywny wizerunek można kształtować na rozmaite sposoby, m.in. stawiając na wyjątkową jakość obsługi kupujących i jakość produktów, dbając o odpowiednią ekspozycję artykułów u sprzedawców, czy przedstawiając dowody społeczne na atrakcyjność asortymentu.

(więcej…)

Czytaj więcej