FAQ

Jakie są korzyści z monitorowania cen przy pomocy Szpiegomatu w e-sklepie?

Wskazujemy jakie działania mogą Państwo podjąć, by zoptymalizować ceny i wykorzystać okazje do zwiększenia sprzedaży lub marży. Dzięki codziennemu monitoringowi cen będą Państwo wiedzieli, jakie działania podejmuje konkurencja.

Jakie są korzyści z monitorowania cen przy pomocy Szpiegomatu dla producentów?

Pomagamy producentom i dystrybutorom chronić sieć sprzedaży przed skutkami zaniżania lub zawyżania cen. Wykrywamy szkodliwe dla marki działania cenowe i wskazujemy sprzedawców, którzy je stosują.

Więcej na temat korzyści wynikających z korzystania ze Szpiegomatu znajdziecie pod tym adresem.

Po co mi dedykowane narzędzie? Czy nie mogę po prostu monitorować cen ręcznie?

Teoretycznie jest to możliwe, jednak manualny monitoring cen zabiera mnóstwo czasu i wysiłku, a ryzyko wystąpienia pomyłki (np. przy optymalizacji cen) jest znacznie większe. Rynek e-commerce jest niezwykle dynamiczny, a ceny niektórych produktów w gorącym okresie (np. przedświątecznym) potrafią się zmieniać nawet kilkanaście razy w ciągu doby. Bycie na bieżąco z np. setkami tysięcy różnych produktów bez specjalistycznego narzędzia jest więc praktycznie niewykonalne.

Ponadto Szpiegomat oferuje wiele korzyści, których manualny monitoring nie obejmuje – np. automatyka cenowa, dynamic pricing, czy system alertów, który informuje o sytuacjach wymagających interwencji. Szpiegomat to nie tylko oprogramowanie, ale też zespół specjalistów, którzy pomagają skutecznie monitorować ceny oraz zoptymalizować politykę cenową.

Jakie strony (źródła) możecie monitorować?

Możemy monitorować dowolne strony internetowe, portale aukcyjne, marketplace’y oraz porównywarki cenowe. Jesteśmy w stanie obserwować zarówno źródła krajowe jak i zagraniczne (w tym takie, które używają różnych walut).

Skąd pobieracie dane o naszych produktach?

Wszystkie dane pobieramy z przekazanego pliku XML/CSV lub ze strony Twojego sklepu.

Czy znajdziecie moich konkurentów sami, czy muszę Wam podać listę?

Będziemy potrzebować od Ciebie listę sklepów, które chcesz monitorować. W przypadku Allegro i Ceneo monitorujemy wszystkich sprzedawców.

Czy Szpiegomat informuje na bieżąco o zmianach cen u konkurencji?

Nasz system alertów i powiadomień opiera się na raportach cyklicznych, które mogą być wysyłane na maila lub dostępne w panelu do pobrania. Codziennie wysyłamy maile z raportem, w którym znajduje się informacja o produktach, dla których np. konkurencja obniżyła cenę.

Skąd wiadomo, że dane zbierane przez Szpiegomat są wiarygodne?

Jakość danych, które dostarczamy klientom jest dla nas niezwykle istotna. Dlatego Szpiegomat wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak Machine Learning oraz Smart Matching, dzięki czemu algorytmy automatycznie dopasowują produkty oraz indeksują je z bardzo wysoką skutecznością. W razie potrzeby, dane weryfikujemy również ręcznie, aby były jak najwyższej jakości. 

Połączenie tych dwóch metod minimalizuje pojawienie się potencjalnych błędów przy przypisywaniu produktów.

Jak często gromadzimy dane?

Wierzymy, że bycie na bieżąco z sytuacją rynkową dzięki regularnie otrzymywanym informacjom przynosi najlepsze rezultaty. Dlatego zbieramy dane przynajmniej raz dziennie, a sama częstotliwość gromadzenia informacji może zostać dostosowana do Twoich potrzeb i wynosić np. 15, 30 minut.

A co jeżeli nazwa produktu jest inna?

W takim wypadku łączymy produkty po kodach.

Co powinienem przygotować, żebyśmy mogli zacząć współpracę?

Przy nawiązaniu współpracy poprosimy Cię o plik z produktami. Musi być on zapisany w formacie XML lub CSV i przekazany w formie linku do pliku na serwerze. Dokument powinien zawierać następujące dane:

– nazwa produktu,

– model,

– nazwa producenta,

– kod EAN,

– kod producenta,

– cena produktu.

Czy mogę monitorować produkty podobne od innych marek?

Oczywiście. W takim przypadku potrzebujemy listę produktów analogicznych innych marek.

Ile to kosztuje? Od czego zależy cena?

Opłata za Szpiegomat przybiera formę comiesięcznego abonamentu. Jego wysokość jest zależna od ilości monitorowanych produktów, stron, które mamy monitorować oraz od częstotliwości odświeżania danych. Jeżeli interesuje Cię konkretna oferta dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami.

Czy przechowujecie historię cen? Jeżeli tak, to jak długo?

Standardowo przechowujemy dane przez 30 dni. Możemy również przechowywać informacje dłużej za dodatkową opłatą.

Czy możecie połączyć Szpiegomat z moim sklepem tak, żeby ceny zmieniały się same?

Oczywiście. Możliwa jest wykorzystanie automatyki cenowej. Dzięki niej ceny będą zmieniane automatycznie na podstawie określonych parametrów. Mamy kilka gotowych scenariuszy automatyki cenowej, ale możliwe jest również ustalenie własnych reguł w zależności od potrzeb.

 

Szpiegomat oferuje również możliwość wykorzystania Dynamic Pricing, czyli zaawansowanych reguł automatycznych, które pozwalają na optymalizację cen w oparciu o szczegółowe dane dostarczone przez użytkownika (np. Informacje o koszykach zakupowych, konwersji, popycie i podaży produktu, etc.).

Czy macie API?

Tak

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes