Automatyzacja Cen
Automatyka cenowa spowoduje, że Twój sklep będzie atrakcyjniejszy dla szerokiego grona klientów korzystających z porównywarek cenowych czy portali aukcyjnych, a Tobie pozwoli zawsze pozostawać krok przed konkurencją.

Automatyzacja cen w sklepach i porównywarkach cenowych
Szpiegomat to narzędzie e-commerce, które poza monitoringiem cen umożliwia automatyczną zmianę cen w Twoim sklepie. Dzięki temu Twoje ceny będą dostosowane do aktualnej sytuacji na rynku i działań konkurencji. Automatyka cenowa pozwala błyskawicznie wykorzystywać okazje do optymalizacji marży lub zwiększenia sprzedaży. Dodatkowo oszczędza czas Twoich pracowników i ogranicza ryzyko popełnienia błędów cenowych..
Jak działa automatyczna
zmiana cen?
Automatyzacja cen działa na podstawie scenariuszy, w których określasz jaki cel chcesz osiągnąć (np. maksymalizacja marży lub bycie najtańszym sprzedawcą) i jakie parametry algorytm powinien wziąć pod uwagę, ustalając cenę (np. cenę zakupu i minimalną marżę).
Możesz wybrać jeden z przygotowanych przez nas gotowych scenariuszy lub stworzyć własny, by ceny ustawiały się same według Twoich wytycznych.


Automatyka cenowa – możliwości
Automatyczna ustawianie cen dzięki Szpiegomatowi pozwala m.in.:
- Automatycznie zmieniać ceny w Twoim sklepie i w Twoich kanałach sprzedaży (porównywarkach cenowych, portalach aukcyjnych, marketplace’ach)
- Zdefiniować wiele scenariuszy cenowych, które będą działać w zależności od aktualnej sytuacji na rynku
- Określić sprzedawców, z którymi chcesz konkurować
- Określić kategorie i grupy produktów, dla których działają wybrane scenariusze
- Automatycznie odpowiadać na oferty konkurencji
- Zająć ustalone przez Ciebie miejsce w rankingu cenowym
- Ustalić cenę minimalną produktu, poniżej której nie chcesz go sprzedawać
- Dostosować optymalną różnicę cenową pomiędzy Twoją ofertą i ofertami konkurencji
Automatyzacja cen w porównywarkach, portalach aukcyjnych i marketplace’ach
Automatyczna zmiana cen może się odbywać zarówno w Twoim sklepie, jak i w każdym kanale sprzedaży, w którym wystawiasz swoje oferty. Każdy kanał sprzedaży ma inne warunki transakcyjne (np. wysokość prowizji lub koszt przekliku) i konkurujesz w nim z innymi sprzedawcami. Nasz algorytm może uwzględniać te różnice i automatycznie dopasować cenę w zależności od tego gdzie pojawia się Twoja oferta. Dzięki temu Twoje produkty będą wycenione optymalnie pod każde źródło klientów. W ten sposób zadbasz zarówno o większą sprzedaż, jak i optymalizację kosztów pozyskania klienta. Zrobienie tego ręcznie jest ogromnie czasochłonne i w zasadzie niewykonalne.
W zależności od tego gdzie wystawiasz swoje oferty Szpiegomat zapewnia:
- Automatykę cenową w porównywarkach polskich (np. Ceneo, Skąpiec, Okazje) jak i zagranicznych (np. Idealo)
- Automatyczną zmian cen w portalach aukcyjnych polskich i zagranicznych (np. Allegro, eBay)
- Automatyzację cen w marketplace’ach polskich i zagranicznych (np. Amazon, Google Shopping)






Automatyczna zmiana cen – dostępne integracje
Aby automatyka cenowa mogła zacząć działać w Twoim sklepie lub kanale sprzedaży potrzebujemy się z nim zintegrować (inaczej mówiąc połączyć się z bazą danych). Dzięki integracji będziemy mogli błyskawicznie wymieniać informacje o ofertach i ustawiać nowe ceny.
W Szpiegomat.pl dostępne są gotowe integracje z najpopularniejszymi platformami do prowadzenia sklepów internetowych, takimi jak:
- IDoSellShop (IAI)
- Sote
- Shoper
- Magento
- oraz innymi
W celu integracji wykorzystujemy interfejsy API i jesteśmy w stanie zintegrować nasz moduł automatycznej zmiany cen z każdym dostępnym obecnie oprogramowaniem.
Oferujemy również integrację z porównywarkami, portalami aukcyjnymi i marketplace’ami, która umożliwia błyskawiczną zmianę cen na tych platformach.
Dynamic Pricing – więcej niż automatyka cenowa
Najbardziej wymagającym klientom oferujemy moduł Dynamic Pricing. Jest to rozwiązanie, które umożliwia dynamiczne ustalanie cen na podstawie dużo szerszego zakresu danych. W tym modelu ceny kształtowane są przez połączenie informacji o ofertach konkurencji z informacjami z innych źródeł. Dzięki temu ustalając ceny, możemy dodatkowo uwzględnić:
- Informacje o zmianie popytu i podaży na dany produkt i podnosić cenę dla produktów, których sprzedaż dynamicznie rośnie)
- dane o poprzednich zakupach danego klienta (i dostosować cenę indywidualnie do niego)
- Źródło wejścia do sklepu (i dostosować cenę w zależności od strony lub reklamy, z której przyszedł klient)
- inne dane transakcyjne lub statystyczne, które posiadamy
