Monitoring cen dla branży AGD

utworzone przez | sty 11, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Monitoring cen dla branży AGD

Branża AGD cieszy się niegasnącą popularnością. Wiąże się to z faktem, że w przeciwieństwie do wielu artykułów zaspokajających potrzeby wyższego rzędu, produkty takie jak pralka czy lodówka są właściwie niezbędne w każdym gospodarstwie domowym. Konkurencja na rynku jest zacięta i coraz bardziej liczna, przez co trudno nadążyć ze śledzeniem konkurencji oraz zmianą cen swoich produktów. Jak zatem skutecznie monitorować ceny w branży artykułów AGD?

Specyfika rynku artykułów AGD

Kategoria AGD bardzo często jest łączona z produktami RTV, należy jednak pamiętać, że sama branża AGD jest na tyle rozbudowana, że warto poświęcić jej osobny artykuł. Standardowy podział produktów z tej kategorii prezentuje się następująco:

małe AGD – m.in. ekspresy, tostery, gofrownice, czajniki, wypiekacze do chleba

duże AGD – m.in. lodówki, pralki, kuchenki wolnostojące, zmywarki

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Śledzenie cen w branży AGD – na co należy uważać?

Monitorowanie cen konkurencji w przypadku rynku AGD wymaga zebrania rzetelnych danych. Poszczególne produkty z tej samej kategorii mogą różnić się specyfikacją, rozmiarem, materiałem, gwarancją oraz innymi elementami, które utrudniają skuteczne porównanie cen produktów.

Ponadto rynek AGD obfituje w setki tysięcy rozmaitych artykułów. Nadążanie za trendami cenowymi tak wielu produktów bez specjalnego narzędzia jest praktycznie niemożliwe, gdyż w wyjątkowo gorącym okresie sprzedażowym ceny tego samego artykułu mogą zmieniać się nawet kilkanaście razy dziennie. Trudno w takim wypadku efektywnie reagować na działania konkurencji i utrzymać się na wybranym miejscu w rankingu cenowym.

Tym samym wyzwaniem dla sprzedawcy jest przede wszystkim wyróżnienie się na tle konkurencji, pokazanie, że to właśnie w jego sklepie najbardziej warto kupić produkt oraz błyskawiczne reagowanie na rozmaite sytuacje rynkowe. Pomoże w tym monitoring cen, który zapewnia prostą i przejrzystą metodę zarządzania cenami, oraz pozwala być na bieżąco z ruchami konkurencji.

W przypadku elektroniki i produktów AGD powinniśmy uważać również na tanie podróbki z Chin, które często podszywają się pod uznane marki. Monitoring cen pozwala wykryć duże różnice cenowe i na tej podstawie zapobiegać niepotrzebnemu zaniżaniu cen. 

Dlaczego warto zainwestować w narzędzie do monitoringu cen?

Najważniejsze cechy oprogramowania Szpiegomat to szybkość, wygoda i skuteczność.  Szpiegomat ułatwia analizę rynku dzięki gromadzeniu rzetelnych danych na temat cen wybranych produktów i sprzedawców. Informacje są przedstawiane w formie przejrzystych wykresów, tabel i grafik, co pozwala lepiej zorientować się w sytuacji rynkowej i zaplanować przyszłe działania cenowe.

Źródło: Szpiegomat.pl

Monitor cen gromadzi dane w dowolnie wybranym przez użytkownika źródle internetowym, takim jak e-sklep, porównywarka cenowa czy portal aukcyjny. Co istotne, Szpiegomat umożliwia monitorowanie cen w Polsce i za granicą, co w szczególności docenią sprzedawcy, którzy chcą odnieść sukces np. na rynku europejskim.

Monitoring cen to również szybkie zarządzanie własnymi ofertami. Szpiegomat oferuje wyjątkową funkcję jaką jest automatyzacja cen. Dzięki niej ceny Twoich ofert będą zmieniać się samoistnie w oparciu m.in. o działania konkurencji. Przykładowo jeżeli firma X obniży cenę konkretnego modelu pralki o 100 złotych, to nie tylko się o tym dowiemy, ale również cena tego samego modelu w Twoim sklepie ulegnie zmianie.

Źródło: Szpiegomat.pl

Jeżeli pragniesz dowiedzieć się więcej o korzyściach związanych z monitorowaniem cen, wypróbuj bezpłatne demo oprogramowania Szpiegomat. Nasz konsultant odpowie na wszystkie pytania na temat działania programu oraz podpowie jak zastosować jego funkcjonalności, aby Twoja firma wykorzystała w pełni swój potencjał.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes