Chcąc utrzymać wysoką sprzedaż, musisz dbać o to aby Twoja oferta była konkurencyjna. Musi także dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jednym z czynników, które o tym decydują, jest pozycja Twoich produktów w rankingu. Zajmij się tymi z nich, które są na zbyt odległej pozycji i zwiększ sprzedaż.
Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, jest odnalezienie produktów na odległych pozycjach w rankingu. Zrobisz to na ekranie Podsumowania.
Spójrz na wykres „Pozycja na Ceneo”. Kolor czerwony oznacza problem. Są to produkty na pozycji poniżej 5. Wymagają Twoich natychmiastowych działań. Aby je wyświetlić, kliknij „Zobacz listę”.
Znalazłeś się w „Porównaniu ofert”. Kliknij na nagłówek kolumny „Różnica cenowa”. Spowoduje to posortowanie produktów, zaczynając od tych, które dzieli najmniejszy dystans cenowy do najtańszej oferty konkurencji.
Spójrz na przykład. Dla wielu produktów niewielka zmiana ceny znacznie podwyższy Twoją pozycję w rankingu.
Aby wyświetlić szczegółowe porównanie Twojej oferty z konkurentami, kliknij na nazwę produktu. Sam zobaczysz, jakie działania warto podjąć i co Ci się najbardziej opłaca. Możesz obniżyć cenę, konkurować także czasem i kosztem wysyłki lub opiniami. Czasem największy efekt uzyskasz promując ofertę – przeczytaj, jak sprawdzić, kiedy warto rozważyć taką opcję polityki cenowej w sklepie internetowym.
Przyjrzyj się także pozostałym produktom i zadbaj o to, aby były jednymi z pierwszych, na które natrafi klient.
Teraz już wiesz, jak szybko odnaleźć produkty wymagające Twojej natychmiastowej uwagi i łatwo poprawić ich atrakcyjność.