Jak dotrzeć do klienta w wysoce konkurencyjnym świecie sprzedaży internetowej? Nie jest to zadanie łatwe, lecz na szczęście istnieją metody, które pozwalają szybko odnaleźć potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu. Oto 5 sprawdzonych sposobów na dotarcie do klienta, dzięki którym zwiększymy zysk i sprzedaż.
Określenie grupy docelowej
Zaczynamy od najbardziej kluczowego aspektu docierania do konsumentów. Sprecyzowanie grupy, do której kierujemy naszą ofertę oraz komunikaty reklamowe, jest niezwykle korzystne z perspektywy e-przedsiębiorcy oraz samego klienta. Dzięki temu nie tracimy czasu i pieniędzy na bezskuteczne próby przyciągania konsumentów, którzy i tak nie byliby zainteresowani kupnem danego produktu. Z kolei zaoszczędzone środki możemy wykorzystać na efektywniejszą sprzedaż (np. poprzez wdrożenie rozwiązań z tej listy) i dotarcie do klientów potencjalnie zainteresowanych naszym asortymentem.
Social media
Media społecznościowe to jedno z podstawowych narzędzi współczesnych internautów. Social media obecnie umożliwiają nie tylko kontakt z ludźmi z całego świata, ale również obserwowanie zaufanych marek i sklepów, a nawet dokonywanie zakupów. Portale takie jak Facebook umożliwiają również wykorzystywanie automatycznego czatu, w którym można ustawić odpowiedzi na często zadawane pytania, ułatwiając konsumentom podjęcie decyzji zakupowej oraz finalizację transakcji.

Źródło: Intagram: @empikcom
Remarketing
Czasami zdarza się, że klient przegląda nasz asortyment, a nawet wrzuca coś do koszyka zakupowego, lecz nie kończy transakcji. Powody takiego zjawiska mogą być różne: od rozmyślenia się z zakupu, po zwyczajne odłożenie go na później i zapomnienie o nim. Remarketing to świetna okazja, aby się przypomnieć. Doskonale sprawdzają się wiadomości mailowe, w których znajduje się informacja o produktach pozostających w koszyku. Skutecznym rozwiązaniem może być również zaoferowanie dodatkowego rabatu dla tych, którzy w ostatnich chwili zrezygnowali z zakupu. Dzięki temu ograniczamy ilość porzuconych koszyków, a także sprawiamy, że sprzedaż jest bardziej efektywna.

Przykładowy remarketing sklepu euro.com.pl
Blog firmowy
Blogi potrafią przynieść sporo korzyści. Oczywistą kwestią jest wykorzystywanie słów kluczowych i odnośników do sklepu, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Należy jednak również pamiętać, że blog stanowi wartość merytoryczną, którą docenia wielu klientów. Blogi sprawdzają się idealnie w przypadku produktów niszowych lub specjalistycznych. Można pokusić się o napisanie recenzji lub stworzenie rankingu (np. Top 10 słuchawek bezprzewodowych do 500 zł), w którym ułatwimy klientom podjęcie decyzji zakupowej. Blog firmowy może zawierać również porady na temat obchodzenia się z danym sprzętem oraz jego konserwacji. To rozwiązanie pomaga budować społeczność i przyciągać konsumentów, którzy mają zaufanie do naszej specjalistycznej wiedzy. Co za tym idzie, osoby te będą bardziej skłonne kupować właśnie u nas.
Zarządzanie cenami
Nie ulega wątpliwości, że najważniejszym czynnikiem zakupowym w Polsce są ceny. Mają one wpływ nie tylko na poziom sprzedaży, ale nawet na to, czy klient w ogóle znajdzie dany produkt. W przypadku Allegro lub porównywarek cenowych w stylu Ceneo bardzo ważne jest pozycjonowanie ofert, aby były widoczne dla odbiorców. W tym celu ceny muszą być konkurencyjne, czyli nie odbiegać zbyt mocno od ofert innych sklepów.
Narzędzie do monitoringu cen Szpiegomat pozwala na śledzenie cen konkurencji oraz umożliwia szybkie i proste zarządzanie ofertami w internecie. Dzięki temu można mieć pewność, że nasze ceny będą oparte na rzetelnych danych, a nie domysłach. Szpiegomat oferuje też wiele narzędzi wspierających skuteczną politykę cenową: system powiadomień i alertów, narzędzia do analizy trendów cenowych, czy dynamic pricing. Zastosowanie ich pomoże być na bieżąco z sytuacją rynkową, a także istotnie przyczynia się do zwiększenia zysków i sprzedaży. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o korzyściach wynikających z monitoringu cen, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo.