Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie w sprzedaży internetowej?

utworzone przez | paź 22, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie w sprzedaży internetowej?

Odpowiednie pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego też e-przedsiębiorcy powinni zrobić wszystko, co w ich mocy, aby było jak najlepsze. Istnieją metody na wyróżnienie swojego sklepu, np. przy pomocy wyjątkowego asortymentu lub unikalnych warunków zakupu. Co należy zrobić, aby zapewnić konsumentom pozytywne doświadczenie zakupowy już od samego początku?

Tworzenie dobrego pierwszego wrażenia w e-sklepie

Estetyczna strona internetowa

Niewiele rzeczy jest w stanie tak ostudzić zapał klienta do zakupu jak nieintuicyjna, przestarzała strona internetowa. Pamiętajmy, że stanowi ona wizytówkę e-sklepu. W przypadku sklepów stacjonarnych można oddziaływać na zmysły klienta przy pomocy muzyki, zapachów, czy poprzez odpowiednie rozplanowanie przestrzeni i rozmieszczenie asortymentu. Jeżeli zaś chodzi o witryny internetowe, najważniejsze są wrażenia estetyczne. Warto przyłożyć szczególną uwagę do logo, kolorystyki, UX, zdjęć przedstawiających produkty, opisów produktów oraz wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych.

bakeshop 2
Źródło: bakeshop.pl

Asortyment inny niż wszystkie

Podstawowa rzecz, która może wyróżnić sklep i przyciągnąć uwagę konsumentów, to asortyment. Nawet jeśli działamy w branży oferującej zbliżone produkty, takie jak elektronika czy obuwie, można podkreślić wyjątkowość sklepu poprzez stawianie na konkretną specyfikę sprzedawanych towarów. Może to być na przykład dobór dóbr luksusowych, specjalistycznych lub ekologicznych. Już sam wybór spójnego asortymentu pomaga zapaść w pamięć konsumentom, którzy od razu będą kojarzyli nazwę Twojego sklepu z określonymi wartościami.

Komunikowanie zalet e-sklepu

Klienci nie lubią natrętnych, wszechobecnych reklam, ale to nie oznacza, że właściciele e-sklepów powinni być nadmiernie skromni. Jeżeli oferujemy wyjątkowo korzystne usługi i warunki sprzedaży, warto się tym pochwalić. Pamiętajmy, że eksponowanie korzyści pełni nie tylko funkcję reklamową, ale również informacyjną. Dobrze się sprawdzają estetyczne zdjęcia lub ikonki oraz krótkie, dobrze widoczne komunikaty w stylu “wszystkie nasze produkty są produkowane w Polsce”, “gwarancja dostarczenia zamówienia” czy, “darmowy zwrot do 30 dni od odbioru przesyłki”. 

canon
Źródło: store.canon.pl

Ustalanie optymalnych cen

Nawet najlepsza strona internetowa i najbardziej wyjątkowy asortyment nie zapewnią sukcesu, jeśli ceny nie będą dostosowane do wybranej grupy odbiorców. Dobra cena powinna być dopasowana zarówno do ofert konkurencji oraz realiów rynkowych. Nic tak w końcu nie przykuwa uwagi klienta jak atrakcyjna cena. 

Warto jednak pamiętać, aby nie sprzedawać swoich produktów zbyt tanio. Drastycznie niskie ceny mogą zaniżać wartość produktu w oczach klienta. Co więcej, nieustanne starania o to, by być najtańszym, mogą przynieść negatywne konsekwencje w postaci wojny cenowej. Ponadto, ograniczanie swojej marży w celu zwiększenia sprzedaży jest bezcelowe, o ile nie zostało oparte na specjalnych wyliczeniach i strategiach cenowych.

Najlepszym sposobem na analizowanie trendów cenowych oraz skuteczne zarządzanie tysiącami ofert jest specjalne narzędzie do monitoringu cen. Oprogramowanie Szpiegomat gromadzi dane z dowolnych źródeł internetowych (krajowych i zagranicznych), a następnie wykorzystuje je do tego, aby szybko i wygodnie zarządzać polityką cenową.

Pożądany wizerunek

Warto spojrzeć na swoich klientów jako zbiór ludzi, których łączy wspólna pasja związana z Twoją branżą. Dlatego spróbuj wykreować wizerunek, który opowiada pewną historię, a której integralną częścią są produkty, które sprzedajesz. 

Mówimy tutaj między innymi o wyglądzie strony, materiałach dodatkowych (jak np. blog lub kanał na youtube’ie), sposobie zapakowania wysyłki, ale też ogólnym tonie, w którym utrzymane są kontakt z klientem, opisy produktów, zakładka „o nas”, czy posty na portalach społecznościowych. Jeżeli prowadzisz sklep dla ludzi młodych, np. z ubraniami związanymi z popkulturą – możesz pozwolić sobie na lżejszy, humorystyczny ton. Jeżeli jest to biżuteria, lepiej sprawdzi się subtelny, elegancki charakter wypowiedzi. Tym sposobem osoba, która pasuje do profilu Twojego idealnego klienta, doskonale odnajdzie się w zaproponowanej stylistyce i poczuje, że Twój sklep jest miejscem właśnie dla niej.

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz

Powyższe czynniki z pewnością mają pozytywny wpływ na to, jak Twoja firma jest postrzegana na pierwszy rzut oka przez klienta. Jednak, aby wyróżniać się na każdym froncie, warto skupić się na skutecznej polityce cenowej. Klienci bardzo często korzystają z porównywarek cenowych i portali aukcyjnych i istnieje szansa, że to właśnie tam zetkną się z którąś z Twoich ofert. Korzystanie z oprogramowania do monitoringu cen pozwala na porównanie się z konkurencją, śledzenie trendów cenowych oraz elastyczne kształtowanie cen. Dzięki temu możesz  sprawić, że Twoje produkty znajdą się w czołówce rankingu cenowego, co z pewnością wyróżni Twój sklep względem innych. 

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes