Jak ułatwić klientom znalezienie Cię w sieci?

utworzone przez | mar 31, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak ułatwić klientom znalezienie Cię w sieci?

Skuteczny przedsiębiorca zawsze potrafi spojrzeć na problem z różnych perspektyw, by odnaleźć najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie. Jednym z nich jest pozyskiwanie klientów, które kojarzy nam się przede wszystkim z ich aktywnym poszukiwaniem. Warto jednak pomyśleć o tym z nieco innej strony: może warto postarać się, by to konsument odnalazł Ciebie?

Jak pozwolić klientowi na znalezienie Cię w internecie?

Podstawowym celem sprzedawcy oczywiście jest sama sprzedaż, jednak jest ona efektem finalnym całego procesu. Dlatego tak istotne jest to, aby klient trafił Twój sklep i zapoznał się z asortymentem. Poniżej zamieszczamy kilka praktycznych wskazówek, jak to zrobić:

Pozycjonowanie

Absolutnie kluczowa rzecz w działalności e-commerce. Pozycjonowanie, mówimy tutaj o tzw. SEO oraz SEM, sprawia, że Twój sklep widnieje na górze wyników wyszukiwania, po tym jak klient wpisze słowa kluczowe. Jest to o tyle ważne, że dla większości klientów jest to naturalny początek poszukiwania pożądanego artykułu.

Remarketing

Czasami klienci zaglądają na daną stronę, ale zamykają ją przed zrealizowaniem zakupu. Nierzadko również można się spotkać z sytuacjami, w których klient wybierze jakiś produkt, ale nie doprowadzi procesu płatności do końca. W takich przypadkach mówimy o tzw. porzuconych koszykach. Skuteczny sprzedawca walczy jednak o klienta do samego końca. Wykorzystując remarketing, masz szansę przypomnieć się klientowi, np. wysyłając mu maila z niewielkim rabatem na interesujący go produkt.

Media społecznościowe

W dzisiejszych czasach funkcjonowanie bez mediów społecznościowych jest niezwykle trudne w przypadku większości branż. Social media to doskonała metoda na przyciąganie internautów oraz utrzymanie zainteresowania dotychczasowych klientów. Atrakcyjny content w postaci postów, memów, zdjęć lub filmów przykuwa uwagę i zwiększa Twoje zasięgi. Te z kolei można wykorzystać do informowania o ofercie, wyprzedażach oraz do promocji Twojego e-sklepu.

Pojawianie się w marketplace’ach i porównywarkach cenowych

Dla wielu klientów podstawowym sposobem na poszukiwanie artykułów jest (oprócz korzystania z wyszukiwarki) przeglądanie portali typu eBay, Amazon, czy Allegro, a także porównywarek cenowych (Ceneo, Okazje.info i inne). W związku z tym warto rozważyć, czy nie powinieneś umieścić tam swojego asortymentu. Wszechobecność Twojej oferty znacząco przyczynia się do lepszej sprzedaży i rozpoznawalności Twojej firmy. Pamiętaj jednak, by analizować, czy sprzedaż i konwersja są zadawalające, gdyż sprzedawca płaci prowizję za przeniesienie klienta na stronę sklepu.

Optymalne ceny

Niezmiennie od lat to cena pozostaje najważniejszym czynnikiem, który przesądza o zakupie.  Nawet jeżeli korzystamy np. z usług Allegro lub Ceneo, niskie ceny bezpośrednio przekładają się na widoczność naszej oferty. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wielu klientów korzysta z filtru sortującego oferty według wysokości cen.

Dlatego też dobrym pomysłem jest rozeznanie w rynku, aby ocenić jak nasze ceny prezentują się względem konkurencji, a następnie dostosowanie ich do optymalnego poziomu.

Narzędzie do monitoringu cen Szpiegomat umożliwia błyskawiczne zarządzanie cenami w oparciu o zmiany cen u konkurencji. To sprawia, że nasze oferty mogą znaleźć się na pierwszym miejscu rankingu cenowego w porównywarkach cenowych oraz w portalach aukcyjnych typu Allegro, co ma ogromne znaczenie dla popularności ofert. Jeżeli interesują Cię możliwości, jakie daje śledzenie cen oraz możliwość zastosowania automatyzacji cen, skontaktuj się z nami i wypróbuj darmowe demo. Nasz konsultant wyjaśni Ci działanie programu Szpiegomat, a także podpowie jak wykorzystać jego potencjał w Twoim segmencie rynku.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes