Jak szybko dotrzeć do ważnych informacji?

utworzone przez | sty 9, 2015 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak szybko dotrzeć do ważnych informacji?

Dzięki zastosowaniu filtrów, możesz szybko wyświetlić produkty, które są dla Ciebie ważne.  Łatwo uwzględnisz różnorodne parametry i zobaczysz interesujące Cię informacje.

Zobacz poniżej przykładowe zastosowania filtrów w codziennej pracy z ustalaniem cen.

1. Utrzymaj pozycję lidera cenowego.

Utrzymanie się na pozycji lidera w rankingu jest bardzo ważne, ponieważ oznacza, że nasza oferta (o ile nie popełnimy tych błędów) będzie najczęściej wybierana przez klientów.

Możesz łatwo kontrolować spadki z pozycji 1, używając filtra „Zmiana pozycji wg ceny. Spadek na poz. 2-3”.

a2_filtr2

Następnie odszukaj te produkty, dla których opłaca Ci się jeszcze obniżać marżę aby odzyskać pozycję 1. Załóżmy, że możesz obniżyć cenę najwyżej o 5%. Zastosuj filtr: „Różnica cenowa w procentach od 0% do 5%”.

a2_filtr1

W ten sposób wyświetliłeś produkty, które utraciły pozycję lidera cenowego.  Zarazem możesz pozwolić sobie jeszcze na obniżenie marży i odzyskanie dotychczas zajmowanego miejsca na szczycie rankingu cenowego.

Rada: Zmień ceny tych produktów i wróć na 1 miejsce w rankingu.

Przeczytaj jak szybko zmienić ceny dla wielu produktów.

Kontroluj również pozostałe spadki z pozycji 1. Zastosuj filtr „Zmiana pozycji wg ceny” dla opcji: „Spadek na poz. 4-5” oraz „Spadek pow. 5”.

a2_filtr_zmiana_pozycji_spadek

Pamiętaj, aby podobnie jak wcześniej dodać drugi filtr: „Różnica cenowa w procentach od 0% do 5%”.

2. Promuj produkt zamiast obniżać cenę. To może się bardziej opłacać.

Jeżeli znasz szacunkowy koszt promowania produktu w porównywarce cenowej, możesz szybko wyszukać te z nich, które opłaca się promować. Czasami, aby znaleźć się w pierwszej 3 rankingu, lepiej jest zapłacić za promocję niż obniżać cenę. Przyjmijmy, że szacujesz łączny koszt promocji na 10 zł. Poszukaj produktów na pozycjach w rankingu poniżej 5, a jednocześnie takich, które dzieli od najtańszej oferty konkurencji więcej niż 10zł.

Wybierz filtry:

  1.  „Pozycja według ceny: Od 5 pozycji”.
  2.  „Różnica cenowa: od 10zł”.

a2_aktywne_filtry

W rezultacie, wyświetlisz produkty, które bardziej opłaca Ci się promować niż obniżać marżę.

A teraz spójrzmy na przykładowy produkt.

Kliknij na nazwę produktu, który Cię interesuje. Rozwiniesz szczegółowe porównanie z ofertami konkurentów.

a2_koszt_wysylki_szczegolowe

Aby znaleźć się na 1 pozycji w rankingu cenowym, należałoby obniżyć cenę o 10,51zł. Zgodnie z przyjętym założeniem, bardziej opłaciłoby się zapłacić za promowanie produktu i uzyskać ten sam efekt.

Dzięki filtrom będziesz mógł szybko dotrzeć do istotnych informacji i efektywniej kreować swoją politykę cenową. Teraz spojrzysz na Twoją ofertę z różnych stron i łatwo odnajdziesz jej słabe i mocne strony.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes