Dzięki zastosowaniu filtrów, możesz szybko wyświetlić produkty, które są dla Ciebie ważne. Łatwo uwzględnisz różnorodne parametry i zobaczysz interesujące Cię informacje.
Zobacz poniżej przykładowe zastosowania filtrów w codziennej pracy z ustalaniem cen.
1. Utrzymaj pozycję lidera cenowego.
Utrzymanie się na pozycji lidera w rankingu jest bardzo ważne, ponieważ oznacza, że nasza oferta (o ile nie popełnimy tych błędów) będzie najczęściej wybierana przez klientów.
Możesz łatwo kontrolować spadki z pozycji 1, używając filtra „Zmiana pozycji wg ceny. Spadek na poz. 2-3”.
Następnie odszukaj te produkty, dla których opłaca Ci się jeszcze obniżać marżę aby odzyskać pozycję 1. Załóżmy, że możesz obniżyć cenę najwyżej o 5%. Zastosuj filtr: „Różnica cenowa w procentach od 0% do 5%”.
W ten sposób wyświetliłeś produkty, które utraciły pozycję lidera cenowego. Zarazem możesz pozwolić sobie jeszcze na obniżenie marży i odzyskanie dotychczas zajmowanego miejsca na szczycie rankingu cenowego.
Rada: Zmień ceny tych produktów i wróć na 1 miejsce w rankingu.
Kontroluj również pozostałe spadki z pozycji 1. Zastosuj filtr „Zmiana pozycji wg ceny” dla opcji: „Spadek na poz. 4-5” oraz „Spadek pow. 5”.
Pamiętaj, aby podobnie jak wcześniej dodać drugi filtr: „Różnica cenowa w procentach od 0% do 5%”.
2. Promuj produkt zamiast obniżać cenę. To może się bardziej opłacać.
Jeżeli znasz szacunkowy koszt promowania produktu w porównywarce cenowej, możesz szybko wyszukać te z nich, które opłaca się promować. Czasami, aby znaleźć się w pierwszej 3 rankingu, lepiej jest zapłacić za promocję niż obniżać cenę. Przyjmijmy, że szacujesz łączny koszt promocji na 10 zł. Poszukaj produktów na pozycjach w rankingu poniżej 5, a jednocześnie takich, które dzieli od najtańszej oferty konkurencji więcej niż 10zł.
Wybierz filtry:
- „Pozycja według ceny: Od 5 pozycji”.
- „Różnica cenowa: od 10zł”.
W rezultacie, wyświetlisz produkty, które bardziej opłaca Ci się promować niż obniżać marżę.
A teraz spójrzmy na przykładowy produkt.
Kliknij na nazwę produktu, który Cię interesuje. Rozwiniesz szczegółowe porównanie z ofertami konkurentów.
Aby znaleźć się na 1 pozycji w rankingu cenowym, należałoby obniżyć cenę o 10,51zł. Zgodnie z przyjętym założeniem, bardziej opłaciłoby się zapłacić za promowanie produktu i uzyskać ten sam efekt.
Dzięki filtrom będziesz mógł szybko dotrzeć do istotnych informacji i efektywniej kreować swoją politykę cenową. Teraz spojrzysz na Twoją ofertę z różnych stron i łatwo odnajdziesz jej słabe i mocne strony.