W Szpiegomacie pojawiły się kolejne nowe funkcje, które pomogą Cie jeszcze szybciej i wygodniej ustalać ceny w Twoim sklepie internetowym. Dzięki naszemu narzędziu możesz prowadzić Sprytną Politykę Cenową i zaoszczędzić wiele godzin potrzebnych normalnie na analizę konkurencji oraz ustalanie cen. Tak naprawdę jesteś w stanie wykonać te zadania w ciągu 15 minut dziennie (jeśli chcesz wiedzieć jak – napisz do mnie).
Oto co nowego się pojawiło:
-
Możliwość błyskawicznego dotarcia do produktów, którym warto zmienić cenę lub przyjrzeć się w pierwszej kolejności (dużo lepsze i wygodniejsze filtry!)
-
Praca tylko nad produktami ważnymi dla Ciebie – oszczędność czasu i skupienie na istotnej części oferty
-
Możliwość oszczędzania na płatnej reklamie – łatwa weryfikacja, czy promowanie produktu ma sens
-
Różnice cenowe w złotych (z dokładnością do 1 grosza)
-
Dużo więcej danych w eksporcie i łatwiejsza obróbka w Excelu
Szczegółowy opis nowości znajdziesz poniżej.
1. Błyskawiczne dotarcie do produktów, którym warto zmienić cenę lub przyjrzeć się im w pierwszej kolejności (dużo lepsze filtry!)
Mamy zupełnie nowe filtry, które są wygodniejsze w użyciu i dają o wiele więcej możliwości. Sam ustalasz parametry filtra, dzięki czemu błyskawicznie znajdziesz te produkty, które warto wziąć pod lupę na początek.
Teraz łatwo znajdziesz między innymi:
-
produkty za tanie (np. tańsze od ofert konkurencji o więcej niż 10%)
-
produkty za drogie (np. droższe od najtańszej oferty o więcej niż 5%)
-
produkty, które są zbyt daleko w rankingu (np. są poniżej 3 pozycji)
-
produkty, które mają niewielką konkurencję (np. są tylko 2 lub 3 konkurencyjne oferty)
-
produkty, które w ogóle nie mają konkurencji i możesz dyktować cenę
Podane powyżej wartości są tylko przykładami. Sam możesz dowolnie ustalić inne, które uznasz za właściwe.
Aby ułatwić korzystanie z filtrów wyposażyliśmy je w suwaki oraz pola do wprowadzania zakresu. Minimalne i maksymalne wartości zakresów są wzięte z porównania Twoich ofert, więc jeden rzut oka na same filtry wystarczy, żeby zobaczyć jak bardzo Twoja oferta odbiega od konkurencji.
Cały czas wiesz, jaką część oferty oglądasz, ponieważ wybrane parametry są cały czas widoczne nad wyszukiwarką. Możesz też szybko usunąć wybrane filtry klikając na 'krzyżyki’ przy nich.
2. Praca tylko nad produktami ważnymi dla Ciebie – oszczędność czasu i skupienie na istotnej części oferty
Zwiększyła się również ilość filtrów i teraz jest ich więcej. Dodaliśmy takie, dzięki którym jeszcze łatwiej Ci będzie skupić się na analizie produktów istotnych dla Ciebie. Doszły następujące filtry:
-
Dostępność u Ciebie
Ten filtr pozwoli Ci prowadzić analizę tylko dla produktów, które masz aktualnie dostępne na magazynie, bez poświęcania czasu produktom dostępnym w dłuższych terminach lub na zamówienie.
-
Twoje koszty wysyłki
Chcesz zobaczyć, które produkty wysyłasz za darmo i co na to konkurencja? Ten filtr Ci na to pozwoli.
3. Możliwość oszczędzania na płatnej reklamie – łatwa weryfikacja, czy promowanie produktu ma sens
Chcesz wiedzieć, gdzie możesz oszczędzić budżet reklamowy? Proszę bardzo. Dzięki filtrowi na płatną reklamę łatwo wyłapiesz produkty, które mają włączoną promocję, a do tego świetną cenę lub za małą konkurencję i promowanie mógłbyś spokojnie wyłączyć, oszczędzając w ten sposób pieniądze.
4. Różnice cenowe w złotych (z dokładnością do 1 grosza)
Chcesz być wyżej w rankingu cenowym bez znacznego przebijania konkurencji? Bądź tańszy o 1 grosz!
Od teraz możesz zobaczyć różnice cenowe w złotówkach, a nie tylko w procentach. Dzięki temu będziesz wiedział o ile Twoja oferta różni się od konkurencji z dokładnością do 1 grosza i łatwo ustalisz o ile należy obniżyć lub podnieść cenę.
Sam decydujesz, czy chcesz widzieć tę informację. Kolumnę z różnicami cenowymi w złotych możesz w każdej chwili włączyć (lub wyłączyć) w ustawieniach widoku.
5. Dużo więcej danych w eksporcie i łatwiejsza obróbka w Excelu
W plikach eksportu są teraz wszystkie informacje, które widzisz w panelu Szpiegomatu. Znajdziesz tam:
- Nazwę produktu
- Producenta
- Identyfikatory produktu (EAN, kod producenta, ISBN, ID produktu w Twoim sklepie)
- Twoją cenę
- Najniższą cenę konkurencji
- Różnicę pomiędzy Twoją ceną i najniższą konkurencji (w złotych i w procentach)
- Twoją pozycję na liście ofert
- Twoją pozycję w rankingu cenowym
- Ilość ofert konkurencji
- Dostępność u Ciebie
- Twoje koszty wysyłki
- Informację o promowaniu produktu
- Informacje o zmianie ceny i pozycji
- Szczegółowe porównanie z pierwszą 10 konkurentów (zawierające dla każdego z konkurentów: nazwę sklepu, pozycję w rankingu, cenę produktu, różnice w porównaniu z Twoją ceną w zł i %, dostępność, koszty wysyłki, cenę z wysyłką, ilość opinii, opinię w skali 5 punktowej, informacje o promowaniu produktu)
Jeśli potrzebujesz tylko część z tych danych, możesz skonfigurować raport według swoich potrzeb i ustalić jakie informacje mają się w nim znaleźć.
Dane ze Szpiegomatu możesz teraz pobrać w 2 formatach: CSV i XLSx. Jeśli korzystasz z Excela dane będą dla Ciebie bardziej czytelne i zobaczysz je w kolumnach o sformatowanej szerokości, co również ułatwi analizę danych. Format pliku możesz wybrać w ustawieniach eksportowanych raportów oraz podczas pobierania pliku z widoku 'Porównanie ofert’.
A jeśli chcesz prowadzić Sprytną Politykę Cenową, to mam dla Ciebie małą podpowiedź.
W pliku będą m.in. takie dane jak: ID produktu z Twojego sklepu, kod producenta, kod EAN lub ISBN. Teraz możesz zmieniać ceny na wiele produktów o wiele szybciej. Wystarczy, że w Excelu dodasz kolumnę „Nowa cena” i wpiszesz nowe ceny dla produktów. Następnie usuń wszystkie kolumny poza nową ceną i Twoim ID (lub kodem producenta / kodem EAN, w zależności od tego jak identyfikujesz produkty u siebie). Teraz zapisz ten plik i zaimportuj go do swojego sklepu lub programu magazynowego. Nowe ceny będą powiązane z ID, więc nie ma możliwości pomyłki. Gratuluję! Właśnie błyskawicznie zmieniłeś ceny dla wielu produktów!
Mam nadzieję, że wprowadzone zmiany pozwolą szybciej i wygodniej prowadzić Sprytną Politykę Cenową. Napisz proszę w komentarzu jak Ci się podobają nowe funkcje i czego Ci jeszcze brakuje w naszym narzędziu. Czekam na opinie :).
Jeśli chcesz przetestować Szpiegomat na danych z Twojego sklepu lub otrzymać ofertę, to napisz do mnie.