Wraz z każdą aktualizacją danych otrzymasz od nas e-maila z podsumowaniem dla Twojego e-sklepu. Szybki rzut oka wystarczy, abyś zapoznał się z najważniejszymi informacjami na temat Twojej oferty. Dzięki temu natychmiast dowiesz się o poczynaniach konkurentów i błyskawicznie na nie odpowiesz.
Poniżej prześledzimy przykładowe powiadomienie.
Na początku znajdziesz ogólne informacje o Twojej ofercie. Dowiesz się ile produktów aktualnie monitorujesz oraz jaki jest ich status.
- Sklep poniżej monitoruje 340 produktów. Dla każdego z nich zostanie porównana Twoja oferta oraz oferta każdego z konkurentów.
- Dla 184 produktów możliwe jest porównanie z konkurencją. Te produkty ma w swojej ofercie Twój sklep oraz minimum jeden konkurent.
- Dla 153 produktów, brak jest ofert konkurencji. Te produkty sprzedajesz jako jedyny.
- Brak Twojej oferty – 2 Twoje produkty są sprzedawane przez inne sklepy, a Ty nie masz ich w swojej ofercie (ale je monitorujesz).
- Brak ofert – 1 produkt – ani Ty, ani konkurencja nie sprzedajecie tych produktów.
Niżej odnajdziesz informacje o pozycji Twoich produktów w rankingu cenowym oraz na Ceneo.
Pozycja na Ceneo
- 178 Twoich produktów jest na szczycie rankingu Ceneo. Dla nich istnieje największe prawdopodobieństwo, że klienci wybiorą Twoją ofertę.
- 62 Twoich produktów zajmuje pozycje 2 i 3. Te produkty są w pierwszej 3 na Ceneo. Również istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja oferta znajdzie zainteresowanych zakupem.
- 35 Twoich produktów jest na pozycjach 4 i 5. Jeżeli masz dobrą cenę lub wyróżniasz się od konkurentów szybszą i tańszą wysyłką lub lepszymi opiniami, jest to również dobra pozycja.
- 62 Twoje produkty znajdują się poniżej 5 pozycji. Na nie szczególnie powinieneś zwrócić uwagę i poprawić ich pozycję.
Pozycja wg ceny
- 172 Twoich produktów sprzedajesz najtaniej spośród wszystkich sklepów. Masz dobrą cenę i prawdopodobnie przyciągniesz klientów.
- 68 Twoich produktów zajmuje pozycje 2-3 w rankingu cenowym. Te produkty również mają dobrą cenę.
- 35 Twoich produktów jest na pozycjach 3 i 4. Nad tymi produktami warto nieco popracować.
- 62 Twoje produkty są na pozycjach poniżej 5. Te produkty są zdecydowanie zbyt mało atrakcyjne żeby przyciągnąć klientów.
Ostatnia część powiadomienia jest najciekawsza. Dowiesz się o cenowych posunięciach konkurencji oraz zapoznasz się ze spadkami i awansami pozycji Twoich produktów.
Wróćmy do przykładowego sklepu.
- Dla 18 produktów, Twoi konkurenci zmienili swoje ceny. Z tego 7 produktów ma teraz wyższą cenę (cena wzrosła), a 11 niższą (cena spadła). Dzięki tej informacji, nie umkną Twojej uwadze żadne zmiany cen w sklepach konkurentów.
- 77 Twoich produktów zmieniło swoją pozycję na Ceneo. 67 z nich awansowało wyżej w rankingu. 10 obniżyło swoją pozycję,
- W rankingu cenowym 84 Twoich produktów zmieniło swoją pozycję. 74 z nich, awansowało na pozycję wyższą. 10 zanotowało spadek na niższą.
Na końcu maila znajduje się link do pliku XLS lub CSV z raportem dla Twojej oferty. Dzięki niemu możesz szybko zmienić ceny (tutaj przeczytasz jak), szczegółowo przeanalizować ofertę lub wykorzystać go do integracji ze swoim oprogramowaniem.
Jeżeli chcesz zobaczyć dokładnie o jakie zmiany chodzi, przejdź do panelu Szpiegomatu. Kliknij „Zobacz listę” dla interesujących Cię danych aby wyświetlić szczegółowe porównanie ofert.
Dzięki codziennym powiadomieniom będziesz wiedział o każdym ruchu Twoich konkurentów i błyskawicznie na nie odpowiesz.