Sprzedawany w sieci produkt można statystycznie znaleźć jeszcze u pięciu innych internetowych sprzedawców, a cena produktów u takich gigantów jak Amazon zmienia się średnio co 10 minut. Dlatego sklepy szukają sposobów na konkurencyjną politykę cenową.
Niestety zwyczajne zejście do najniższego pułapu z cenami albo dostosowanie się do oferty konkurencji nie wystarcza, by zdobyć silną pozycję na rynku. Aby we właściwy sposób konkurować w sieci należy dodatkowo zebrać niezbędne dane o produktach i klientach, a także przeprowadzić inteligentny wywiad konkurencji.
Jest parę sprawdzonych taktyk opartych o monitoring cen i innych parametrów w sieci, z których może skorzystać sklep internetowy i które nie muszą opierać się na rezygnowaniu z marży czy drastycznym zaniżaniu cen.
Napisaliśmy o tym artykuł dla Nowego Marketingu. Możesz go przeczytać tutaj:
https://nowymarketing.pl/a/17043,6-konkurencyjnych-taktyk-cenowych-dla-e-commerce.
Zapraszamy do lektury.