3 podstawowe błędy, które źle wpływają na Twoją relacje ze sprzedawcami

utworzone przez | lip 21, 2016 | E-Commerce | 0 komentarzy

3 podstawowe błędy, które źle wpływają na Twoją relacje ze sprzedawcami

false-98375_1920

W zależności od skali produkcji, liczba partnerów z jakimi współpracujesz waha się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy. Zarządzanie taką ilością relacji nie jest łatwym zadaniem i często zdarza się popełniać banalne błędy, które kosztować mogą utratą reputacji. W poniższym tekście prezentujemy trzy działania, które nie są dobrze postrzegane przez sprzedawców.

Traktuj wszystkich partnerów równo

Każdy sprzedawca chce czuć się ważny, niezależnie, czy jest właścicielem dużej sieci czy małego sklepiku. Oczywistym jest, że większy sklep będzie generował Tobie większy zysk. Nie jest to jednak powód, by go szczególnie faworyzować. Wyróżnianie kogokolwiek będzie odbierane w negatywny sposób przez pozostałych partnerów. Takie działania mogą doprowadzić do ograniczenia współpracy i zaangażowania się przez nich w promocje konkurencyjnych marek.

Unikaj ekskluzywności

Producenci chcący wejść na nowy rynek decydują się na podpisywanie umowy z jednym sprzedawcą. Reseller w zamian za promocje marki i użyczenie swojego kanału dystrybucji otrzymuje wyłączność na sprzedaż danego produktu. Jest to logiczna i uzasadniona decyzja biznesowa. Sprzedawcy często zabiegają o czasowy monopol na dany produkt. Jednak bez mocnych podstaw taka decyzja w ogólnym rozrachunku nie będzie dla Ciebie korzystna.

Bądź partnerem, nie konkurentem

Tylko na samym rynku sklepów internetowych w Polsce mamy ponad 22 tysiące graczy. Jeśli zależy Tobie na dobrych relacjach ze sprzedawcami, Twoja firma nie powinna być dla nich rywalem. Sprzedaż detaliczna nie byłaby dla Twojego przedsiębiorstwa problemem, a dodatkowo mógłbyś zaoferować klientom niższą cenę. Jednak, gdy partnerzy zauważą, że jesteś dla nich konkurencją, wycofają się z dystrybucji Twojego produktu. W skali globalnej takie działania spowodują utratę zasięgu i przychodu, a zestawienie potencjalnych zysków do potencjalnych start może dać wynik ujemny.

Skup się na pozytywnych aspektach

Pamiętaj o podstawowych zasadach i unikaj źle postrzeganych przez resellerów działań. Zawsze staraj się pozytywnie podchodzić do kontaktu z klientem. Wszystkie spory staraj się załagodzić już na samym początku. Pamiętaj, że to sprzedawcy generują dla Ciebie zysk i są odpowiedzialni za sprzedaż końcową Twojego produktu. Dobra komunikacja to klucz do udanej współpracy. Zawsze możesz wykorzystać dobre praktyki w relacji ze sprzedawcami, o których pisaliśmy w zeszłym tygodniu.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes