Po wielu latach oczekiwania Amazon nareszcie wystartował z polską wersją swojego serwisu. Tym samym pojawiła się u nas kolejna platforma, którą sprzedawcy powinni bacznie obserwować. Zastanówmy się, dlaczego warto monitorować ceny na Amazonie oraz jak to zrobić.
Mimo że Polska wersja Amazona prezentuje się póki co dość skromnie (na przykład w aspekcie wizualnym), to już sama rozpoznawalność i renoma marki ma bardzo duże znaczenie dla polskiego e-commerce. Sprzedawcy nie powinni zatem ignorować amerykańskiego giganta, gdyż jest to kolejny duży gracz, który będzie zaciekle walczył o klientów.
Dlaczego wejście Amazona do Polski jest tak ważne?
Jak już wspomnieliśmy, Amazon to serwis o ogromnej rozpoznawalności. Tym samym można podejrzewać, że będzie coraz chętniej odwiedzany przez polskich e-klientów. Jakie inne cechy sprawiają, że wejście giganta do Polski jest istotnym wydarzeniem dla całego rynku e-commerce?
- Wielu Polaków już dokonywało zakupów na zagranicznych wersjach platformy, jednak polska witryna i interfejs poskutkują prostszym i szybszym procesem zakupowym, co przyciągnie również nowych klientów.
- Wielu sprzedawców dostrzeże szanse na zwiększenie swoich zarobków dzięki Amazonowi. Co za tym idzie, ilość polskich retailerów oraz różnorodność ofert będą systematycznie rosnąć. Większa ilość sprzedawców oznacza większą konkurencję oraz konieczność monitorowania jej działań.
- Dzięki strukturze Amazona Polscy sprzedawcy będą mogli w prosty sposób sprzedawać produkty poza granice naszego kraju. To oznacza znacznie większą grupę potencjalnych klientów.
Warto jednak pamiętać, że dla sprzedawców internetowych współpraca z Amazonem jest szansą, ale również poważnym wyzwaniem. Przykładowo, prowizje są wyższe niż na Allegro, co na pewno nie jest wymarzonym scenariuszem dla sprzedawców współpracujących z amerykańskim gigantem. Ponadto resellerzy muszą sprostać dość restrykcyjnym wymaganiom, np. odnośnie czasu wysyłki lub zwrotów, które sprawiły, że Amazon kojarzy się z wyjątkową obsługą oraz przyjaznymi warunkami dla kupujących.
Jednym z najlepszych sposobów na to, by dorównać kroku konkurencji oraz utrzymywać ceny swoich produktów na optymalnym poziomie, jest wspomniane już monitorowanie konkurencji.
Dlaczego warto monitorować ceny na Amazon.pl?
Monitorowanie cen to działanie, które pomaga sprzedawcom być na bieżąco z sytuacją rynkową, trendami cenowymi i działaniami konkurencji, a także skutecznie zarządzać polityką cenową. Przedstawiciele Amazona pochwalili się, że w momencie startu polskiej wersji serwisu, miał on w swojej ofercie ponad sto milionów produktów. Obserwowanie bardzo dużej liczby ofert jest niezmiernie trudne i czasochłonne, zwłaszcza w przypadku gorętszych okresów sprzedażowych, podczas których ceny mogą zmieniać się nawet kilkanaście razy na dobę. Specjalistyczne narzędzia do monitoringu cen, takie jak Szpiegomat, zapewniają większą wygodę w zarządzaniu cenami, uproszczając oraz automatyzując skomplikowane procesy związane ze śledzeniem, analizowaniem i zmianą cen.
Sprzedawcy internetowi powinni regularnie monitorować ceny konkurencji, niezależnie od tego czy będą pochodziły z Allegro, AliExpress, porównywarek cenowych, czy wspomnianego Amazona. Monitoring i analiza cen przyda się wszędzie tam, gdzie sprzedawane są produkty, które znajdują się w Twoim asortymencie (lub ich odpowiedniki), ponieważ dzięki temu można z powodzeniem konkurować z innymi sklepami oraz zapewniać klientom atrakcyjne oferty.
Monitoring cen na Amazonie – jak to zrobić?
Szpiegomat oferuje bardzo prosty i przejrzysty sposób monitorowania cen. Wystarczy wskazać, które produkty oraz źródła internetowe nas interesują. Mogą być to zarówno poszczególne e-sklepy, porównywarki cenowe, jak też wielkie platformy e-commerce pokroju Amazona. Następnie nasze oprogramowanie wykorzystuje technologię Big Data, aby zgromadzić ogromne ilości danych, które następnie są indeksowane i dopasowywane do produktów za sprawą zaawansowanych algorytmów Smart Matching oraz Machine Learning. To między innymi dzięki temu informacje zebrane przez Szpiegomat są najwyższej jakości.
Warto również zaznaczyć, że Szpiegomat nie tylko monitoruje ceny produktów, ale również pozwala na automatyczne zarządzanie cenami oraz oferuje system powiadomień i wskazówek, dzięki którym sprzedawca będzie wiedział, jakie działania należy podjąć, aby w bezpieczny sposób zwiększyć zysk i sprzedaż.
Jeżeli pragniesz odkryć pełen wachlarz możliwości Szpiegomatu i chcesz się dowiedzieć, jak Twoja firma może polepszyć swoje wyniki finansowe i sprzedażowe dzięki monitoringowi i analizie cen konkurencji, skontaktuj się z nami i wypróbuj bezpłatne demo. Nasi konsultanci wyjaśnią Ci działanie Szpiegomatu, a także podpowiedzą jak skutecznie wykorzystać jego funkcjonalności w Twojej branży.