Wyprzedaże tematyczne i sezonowe w e-commerce

utworzone przez | lt. 26, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Wyprzedaże tematyczne i sezonowe w e-commerce

Wyprzedaż to doskonała okazja dla klientów na nabycie produktów w okazyjnej cenie, jak też dla sprzedawców, którzy chcą wypromować swój e-sklep. Jakie są najlepsze okazje do przeprowadzenia obniżek cen i na co należy uważać podczas planowania wyprzedaży?

Jakie okazje są dobre do wprowadzenia wyprzedaży?

Oczywiście to, jaką okazję wybierzemy na przeprowadzenie wyprzedaży zależy w dużej mierze od posiadanego asortymentu. Niektóre okazje do wyprzedaży są nieco bardziej uniwersalne (np. Black Friday oraz Boże Narodzenie), inne zaś wprowadzają pewne tematyczne ograniczenia (dzień dziecka, walentynki, dzień kota). Niemniej warto rozważyć każdą możliwość i zastanowić się nad tym, jaka część asortymentu mogłaby zostać przeceniona i promowana danego dnia.

Dobrą praktyką jest przygotowanie kalendarza oraz oznaczenie wszystkich dni potencjalnie nadających się na wyprzedaże. Możemy wymienić m.in.:

  • Nowy Rok (1 stycznia)
  • Dzień Babci (21 stycznia)
  • Dzień Dziadka (22 stycznia)
  • Walentynki (14 lutego)
  • Prima Aprilis (1 kwietnia)
  • Międzynarodowy Dzień Ziemi (22 kwietnia)
  • Światowy Dzień Książki (23 kwietnia)
  • Dzień Matki (26 maja)
  • Dzień Dziecka (1 czerwca)
  • Pierwszy dzień lata (21 czerwca)
  • Dzień Ojca (23 czerwca)
  • Halloween (31 października)
  • Black Friday (25 listopada)
  • Cyber Monday (28 listopada)
  • Boże Narodzenie (25 grudnia)

Oczywiście to tylko przykładowe daty i nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnąć po jakieś inne, np. z kalendarza świąt nietypowych. Chodzi przede wszystkim o dobry pretekst do obniżek cen, który dodatkowo zachęci konsumentów do rozważenia zakupu w Twoim e-sklepie. Warto również pamiętać o innych okresach, w których warto przeprowadzać wyprzedaże, takich jak:

  • Wakacje
  • Back to School (wyprawki)
  •  Ferie zimowe
  • Okres komunijny
  • Majówka

Wyprzedaż nie musi jednak wypadać na jakąś szczególną datę. Dobrą okazją do obniżek cen jest również tzw. czyszczenie magazynów, czyli wyprzedaż, podczas której sprzedawca pozbywa się zalegającego towaru. Tak więc, o ile data ma pewne znaczenie z punktu widzenia sprzedawcy i klienta, o tyle nie jest najważniejszym kryterium przeprowadzania wyprzedaży. Najważniejsze, aby była ona odpowiednio wcześniej przygotowana i dopięta na ostatni guzik.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Zasady skutecznej wyprzedaży

Osobna podstrona dla wyprzedaży

Stworzenie oddzielnej strony dedykowanej wyprzedaży pozwala odpowiednio zarządzać promocjami oraz stworzyć leading page, który będzie maksymalnie zachęcał klientów do zakupu

Odpowiednie zarządzanie cenami 

Obniżki cen należy wprowadzać odpowiedzialnie i skutecznie. W tym celu doskonale sprawdza się monitor cen Szpiegomat, dzięki któremu można w prosty i szybki sposób dostosować poziom cen do optymalnego poziomu.

Informowanie o zbliżającej się wyprzedaży

Oczywiście jeżeli chcemy, by nasza wyprzedaż cieszyła się dużą popularnością, należy ją odpowiednio zareklamować. Dlatego należy zapowiedzieć zbliżające się obniżki np. przy pomocy bannerów lub newslettera. Pamiętajmy również o najlepszych klientach. W ramach wdzięczności za dotychczasowe udane transakcje, warto to właśnie ich najpierw poinformować o najlepszych nadchodzących ofertach.

Zadbanie o odpowiednią politykę magazynową

Przestrzenie magazynowe są cenne, a sama logistyka potrafi być wyzwaniem dla niejednego przedsiębiorcy. Dlatego też warto z wyprzedzeniem zadbać o pełne stany magazynowe i zweryfikowanie liczby dostępnych egzemplarzy danego produktu na stronie oferty.

Nie przegap okazji na dodatkowy zarobek

Wyprzedaż polega na oferowaniu artykułów w niskich cenach, jednak to nie oznacza, że nie można jej wykorzystać do zwiększenia zysku. Skuteczną praktyką jest np. podnoszenie wartości koszyka zakupowego poprzez cross-selling. Tym sposobem klient, którego przyciągnął produkt z wyprzedaży może zdecydować się na dokupienie wysokomarżowych artykułów dodatkowych.

Optymalne ceny kluczem skutecznej wyprzedaży

Wykorzystanie profesjonalnego narzędzia do monitoringu cen w internecie pozwala błyskawicznie rozeznać się w sytuacji rynkowej i zarządzać cenami. Szpiegomat to monitor cen, który gromadzi dane z dowolnych źródeł internetowych polskich i zagranicznych. Mogą być to indywidualne e-sklepy, porównywarki cenowe, czy też portale w stylu Amazona lub eBaya. Szpiegomat zbiera informacje o cenach, a następnie przedstawia je w formie tabel i wykresów, które można wykorzystać do analizy cen i planowania przyszłych kroków.

Korzystając z programu Szpiegomat, możesz efektywnie wykorzystać dowolną strategię cenową i określić optymalne ceny dla swoich produktów. Szpiegomat oferuje także system automatyzacji cen. Wystarczy wybrać jeden z predefiniowanych scenariuszy (lub stworzyć własny), by ceny w Twoich ofertach zmieniały się same w oparciu o działanie konkurencji oraz inne wybrane przez Ciebie wytyczne.

Jednak o korzyściach stosowania monitoringu cen najlepiej przekonać się samemu. Dlatego też oferujemy darmowe demo, podczas którego nasi konsultanci szczegółowo wyjaśnią Ci działanie Szpiegomatu, a także pokażą jak go wykorzystać, aby Twoja firma zyskała na tym jak najwięcej.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes