Porównywarki cenowe – jak je monitorować?

utworzone przez | Lip 26, 2021 | E-Commerce, Monitoring, Porównywarki | 0 komentarzy

Porównywarki cenowe – jak je monitorować?

Porównywarki cenowe są narzędziem niezwykle popularnym wśród polskich internautów. Według raportu „E-commerce w Polsce 2020” szacuje się, że 70-90% klientów korzysta z porównywarek przed zakupem. Jest to całkowicie zrozumiałe, gdyż są one prostym i szybkim sposobem na odnalezienie atrakcyjnych ofert. Co to oznacza dla sprzedawców? Czy można monitorować ceny w porównywarkach, aby zwiększyć sprzedaż i zysk?

Czym są porównywarki cenowe?

Porównywarki to agregatory ofert sprzedaży z różnych miejsc w internecie. Są one bardzo przydatne, zwłaszcza z perspektywy konsumenta. Wystarczy wejść na jedną z nich i wpisać nazwę interesującego nas produktu. Po chwili zobaczymy listę zestawiającą oferty sprzedawców, którzy zdecydowali się je udostępniać w danej porównywarce.

Źródło: ceneo.pl

Źródło: nokaut.pl

Czy warto sprzedawać w porównywarkach cenowych?

Porównywarki oferują korzyści nie tylko klientom, ale również e-handlowcom, którzy mogą znacząco zwiększyć grupę potencjalnych klientów, konwersję i – co za tym idzie – sprzedaż.

Należy jednak pamiętać, że porównywarki często wiążą się z pobieraniem opłat za każdorazowe kliknięcie i przejście na stronę sklepu. W niektórych przypadkach grozi to ryzykiem występowania tzw. „pustych przeklików”, czyli takich, za które sprzedawca płaci, choć wcale nie kończą się finalizacją transakcji. Dlatego też sprzedawcy powinni systematycznie sprawdzać skuteczność wybranej porównywarki. Jeżeli któraś oferta nie spełnia naszych sprzedażowych oczekiwań, należy pomyśleć o poprawieniu jej (np. przy pomocy oprogramowania do monitoringu cen) lub ograniczeniu wystawianych produktów do tych, które się sprzedają.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Najpopularniejsze porównywarki cenowe, z jakimi możemy się spotkać w Polsce to m.in.:

Trudno powiedzieć, która z porównywarek sprawdzi się najlepiej w Twoim przypadku. Dobrym pomysłem może okazać się eksperymentowanie, aby samodzielnie przekonać się, gdzie najskuteczniej zwiększymy zysk i sprzedaż.

Monitoring cen w porównywarkach cenowych

Już sama koncepcja porównywarek cenowych sugeruje, że klienci poszukują przede wszystkim najlepszych cen. To sprawia, że sprzedawcy internetowi, którzy chcą mieć atrakcyjne ceny i popularne oferty, powinni monitorować działania rywali i na bieżąco dostosowywać ceny do konkurencji oraz wymagań rynkowych.

Oprogramowanie Szpiegomat pozwala na błyskawiczne na śledzenie cen z dowolnych źródeł internetowych krajowych i zagranicznych, takich jak e-sklepy, portale aukcyjne oraz porównywarki cenowe. W tym celu wystarczy dostarczyć informacje na temat produktów, które chcemy obserwować, oraz źródeł z których dane mają pochodzić. Resztą zajmie się Szpiegomat, który będzie systematycznie gromadzić dane i przedstawiać je w postaci wskazówek działań cenowych, raportów i powiadomień. Dzięki temu nie umknie Ci żadne istotne wydarzenie cenowe, a zebrane informacje możesz wykorzystać np. do analizy cen konkurencji lub wyprowadzenia kontroferty (również w formie automatycznej).

Jeżeli zależy Ci na śledzeniu cen w porównywarkach lub innym miejscu, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo. Przekonasz się na własne oczy, w jaki sposób Szpiegomat może pomóc Twojej firmie.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes