Jak się przygotować do Black Friday?

utworzone przez | Lis 9, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak się przygotować do Black Friday?

Coroczne wyprzedaże z okazji Black Friday oraz Cyber Monday stały się już pewnego rodzaju tradycją. Klienci spodziewają się atrakcyjnych promocji, które będą okazją do upolowania upragnionego artykułu lub pozwolą zaopatrzyć się wcześniej w świąteczne prezenty. Zastanówmy się, co sprzedawca może zrobić, aby przygotować sklep na wzmożony ruch na stronie oraz przedstawić swoim klientom możliwie najlepsze oferty.

Poinformuj klientów o nadchodzącej wyprzedaży

Możemy być pewni, że w listopadzie wielu sprzedawców będzie toczyć zaciętą walkę o uwagę konsumentów. Dlatego niezbędne jest wcześniejsze zapowiedzenie nadchodzących promocji. Można to zrobić przy pomocy social mediów (pomocna może okazać się płatna promocja spersonalizowanych postów), newslettera lub pop-upów na stronie.

To rozwiązanie zwiększa szansę, że klienci z ciekawości zajrzą do Twojego sklepu w określonym czasie, nawet jeżeli nie będą mieli w planach zakupu konkretnego artykułu.

Usprawnij działanie strony sklepu

Czarnopiątkowe wyprzedaże cieszą się ogromną popularnością. Z jednej strony jest to szansa, a z drugiej wyzwanie, gdyż należy przygotować stronę na większy ruch niż zazwyczaj. Jako sprzedawca powinieneś upewnić się, że strona działa bezproblemowo. Zwróć uwagę na to, jak szybko się ładuje, czy nie pojawiają się błędy, które należy naprawić, oraz czy nie ma na niej nieaktywnych linków. Pamiętaj również o tym, by Twój sklep był intuicyjny. Postaraj się maksymalnie uprościć i skrócić proces zakupowy, np. dodając przycisk „kup teraz” oraz rezygnując z konieczności rejestracji.

Wskazówka: Zadbaj o to, by twoja strona poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Jak donoszą badania Gemiusa, aż 69% ankietowanch robi zakupy przy pomocy smartfonów.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Postaw na wielokanałowość

Pamiętaj, że dla wielu klientów zakupy ograniczają się do portali aukcyjnych i porównywarek cenowych. W związku z tym pojawienie się na Allegro, Amazonie, Erli, czy Ceneo to możliwość na dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów. Ze względu na zaciętą konkurencję na tego typu portalach oraz fakt, że premiowane są tam najtańsze oferty, warto skorzystać z oprogramowania do monitoringu cen uwzględniającego wszelkie możliwe źródła internetowe. Dzięki temu będziesz mógł dostosować swoje ceny do działań swoich rywali.

Systematycznie monitoruj ceny konkurencji

Podczas wyprzedaży Cyber Monday i Black Friday ceny produktów mogą zmieniać się nawet kilkanaście razy dziennie. Jeżeli więc chcesz dotrzymać kroku konkurencji, skorzystaj z narzędzia do monitoringu cen. Analiza trendów cenowych pomoże Ci zorientować się w dynamicznie zmieniającym się rynku e-commerce,. Z kolei śledzenie konkurencyjnych ofert pozwoli błyskawicznie ustalać ceny, które będą najbardziej atrakcyjne dla klientów.

Oprogramowanie do monitoringu cen Szpiegomat pozwala zmieniać ceny automatycznie, dzięki czemu Twoje oferty będą zawsze dostosowane do bieżącej sytuacji rynkowej. Reguły automatyki cenowej można również spersonalizować, by ceny kształtowały się w oparciu o takie czynniki jak różnica cenowa między Tobą, a konkurencją, czy też chęć zajęcia określonego miejsca w rankingu cenowym.

Wskazówka: Niektóre sklepy na kilka tygodni przed Czarnym Piątkiem podwyższają ceny swoich produktów, aby następnie je obniżyć i sprawić wrażenie, że klient ma do czynienia z rzeczywistą przeceną. Oczywiście robienie tego jest nieopłacalne. Być może dzięki takim zabiegom zarobimy nieco więcej, ale ryzykujemy utratę zaufania konsumentów oraz pogorszenie wizerunku.

Twoja strona na pierwszym miejscu

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (SEO oraz SEM) to działania, które są absolutnie obowiązkowe nawet poza okresem promocyjnym. Zweryfikuj i zoptymalizuj słowa kluczowe na swojej stronie. Możesz je niejako „odświeżyć”, dodając takie frazy jak “czarny piątek”, “black friday” lub „cyber monday”, aby ułatwić klientom znalezienie Twojej promocji.

Jak widać, przygotowanie sklepu do listopadowych wyprzedaży nie jest specjalnie skomplikowane. Wymaga ono natomiast wytężonej pracy z odpowiednim wyprzedzeniem. Najważniejsze jest spojrzenie na swój sklep z perspektywy klienta oraz sprostanie jego oczekiwaniom. Nie zapominaj, że dla klientów – szczególnie w okresie wyprzedażowym – ceny grają kluczową rolę. Wypróbuj więc monitoring cen już teraz, aby zwiększyć zysk i sprzedaż poprzez skuteczne zarządzanie cenami.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes