Jak automatycznie zbierać informacje na temat cen w Internecie?

utworzone przez | wrz. 27, 2022 | Analizy, E-Commerce, Monitoring, Porady | 0 komentarzy

Jak automatycznie zbierać informacje na temat cen w Internecie?

Systematyczne monitorowanie cen w sklepach internetowych jest w dzisiejszych czasach nieocenioną praktyką. Pozwala być ono na bieżąco z sytuacją rynkową, określić swoje braki i przewagi, a także lepiej przygotować się na nieprzewidywalną przyszłość. Jednak w jaki sposób można uprosić ten proces, by wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści?

Jak skutecznie śledzić ceny konkurencji?

Aby z powodzeniem monitorować ceny, najpierw należ określić konkurentów, których działania chcemy obserwować. Najlepiej jeżeli jest to firma oferująca zbliżone produkty. Możemy monitorować te same lub tożsame modele produktów – wszystko w zależności od naszych potrzeb oraz wyznaczonych celów sprzedażowych.

Czy ceny można monitorować ręcznie? Tak, na przykład zaglądając na strony konkretnych sklepów lub wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarkach, portalach aukcyjnych oraz porównywarkach cenowych. Należy jednak pamiętać, że jest to rozwiązanie niezwykle czasochłonne i na dłuższą metę nieskuteczne, gdyż dynamiczne zmiany zachodzące na rynku e-commerce powodują, że ceny niektórych produktów mogą się zmieniać nawet kilkanaście razy w ciągu doby.

Tak więc zaglądanie dziesiątki razy na daną stronę, by przekonać się, czy od ostatniej wizyty zaszły jakieś zmiany, mija się z celem. A przecież to nie koniec: niezbędna jest też wnikliwa analiza cen oraz jak najszybsze wdrożenie odpowiednich działań, takich jak optymalizacja oferty.

Dlaczego warto korzystać z dedykowanych narzędzi do monitoringu cen?

Specjalistyczne narzędzia price intelligence wyręczą Cię w procesie żmudnego wyszukiwania ofert. Przykładowo oprogramowanie Szpiegomat na bieżąco dostarcza informacje nie tylko na na temat cen innych sprzedawców, ale również kosztów wysyłki czy dostępności towaru, co również ma wpływ na optymalne kształtowanie cen. Szpiegomat przedstawia zebrane informacje w formie przejrzystych raportów i wykresów, które ułatwiają dalszą analizę. Dzięki temu można zbadać obecne ceny, ale też sprawdzić dane historyczne według wybranych przez nas wskaźników.

Narzędzia do monitoringu cen to również możliwość błyskawicznego działania: można zmieniać ceny wielu produktów jednocześnie, ustalać automatyczne reguły zarządzania cenami, a także na bieżąco zapewniać sobie pożądane miejsce w rankingu cenowym. Tym sposobem możemy natychmiast reagować na zmiany cen konkurencji, ale też dostosować oferty do zmieniającego się popytu np. przy produktach sezonowych.

Śledzenie cen konkurencji na przykładzie oprogramowania Szpiegomat

Szpiegomat pozwala w prosty sposób porównać cenę Twojego produktu z ofertami konkurencji oraz informuje Cię, jak Twoje ceny prezentują się na tle innych sprzedawców. Na screenie poniżej widzimy nie tylko własną cenę, ale też tę najniższą, a także średnią wszystkich ofert. Jak informuje nas alert, wystarczy drobna obniżka, aby mieć trzecią najtańszą ofertę przykładowego produktu.

Źródło: Szpiegomat.pl

Możemy też wykorzystać bardziej zaawansowane wykresy, aby zobaczyć jak ceny zmieniały się na przestrzeni wybranego przedziału czasowego. Tym sposobem dostrzeżemy ogólne tendencje i trendy, oraz zlokalizujemy najgroźniejszych rywali, którzy mają najbardziej konkurencyjną ofertę.

Źródło: Szpiegomat.pl

Aby jeszcze bardziej ułatwić i przyspieszyć proces monitoringu cen, Szpiegomat oferuje system alertów, który informujeo tym, jakie ważne działania warto podjąć, aby wykorzystać okazje na większy zysk i sprzedaż, a także uniknąć błędów cenowych.

Źródło: Szpiegomat.pl

Źródło: Szpiegomat.pl

Nie przegap żadnej okazji dzięki automatyzacji

Gromadzone informacje są na wagę złota, jednak trudno w pełni wykorzystać ich potencjał, jeżeli koncentrujemy się tylko na manualnych rozwiązaniach zarządzania cenami. Dlatego też warto w swojej firmie zaimplementować automatykę cenową. Pamiętaj, że korzystając z narzędzi takich jak Szpiegomat.pl, możesz włączyć usługę automatycznej zmiany cen, która będzie inteligentnie reagować na działania sprzedawców. Możesz dostosować ją do własnych potrzeb poprzez stworzenie reguły automatyki cenowej, dzięki czemu ceny będą się zmieniać tak, aby realizowały założenia Twojej polityki cenowej. Przykładowo, możesz wybrać opcję walki o najwyższą pozycję w rankingu, ustawiając jednocześnie minimalną cenę, poniżej której nie chcesz zejść. Tym sposobem Twoja oferta będzie błyskawicznie dostosowywała się do innych, a Ty nie będziesz musiał się obawiać, że sprzedaż przestanie się na pewnym etapie opłacać.

Więcej korzyści wynikających z monitorowania cen konkurencji znajdziesz w naszym artykule na ten temat lub wypróbowując darmową wersję demo Szpiegomatu.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes