Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego?

shopping-4000414_1280

Wyobraźmy sobie, że klient przegląda asortyment w Twoim e-sklepie w poszukiwaniu pożądanego produktu. Znajduje go i przez chwilę rozważa jego zakup, porównując go z innymi produktami oraz ofertami u konkurencyjnych sprzedawców. Po chwili zastanowienia jest pewien swojej decyzji i dodaje produkt do koszyka. Czy na tym transakcja się kończy? Może, ale nie musi. W końcu jest to idealna okazja do tego, by zachęcić klienta do kupienia czegoś więcej. W dzisiejszym artykule podpowiadamy jak to zrobić.

 

Pamiętajmy, że większe zakupy często opłacają się nie tylko sprzedawcom, ale również klientom. W końcu kupienie kilku produktów naraz w tym samym sklepie wiąże się z tylko jednym kosztem wysyłki. Klient będzie miał także pewność, że wszystkie zamówione produkty przyjdą do niego jednocześnie. Co za tym idzie, nie będzie zaprzątał sobie głowy tym, że ktoś musi być obecny w domu w kilku różnych terminach, aby móc odebrać paczki od kuriera, ani nie będzie zmuszony wielokrotnie chodzić do Paczkomatu po odbiór zamówienia. Ponadto, jeżeli dodamy do tego ewentualne rabaty, większy zakup może się okazać dla klienta naprawdę atrakcyjną okazją.

 

 

Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego w sklepie internetowym?

 

1. Sprzedaż pakietów

Jedną z podstawowych metod, które skutecznie podnoszą wartość koszyka, jest sprzedaż pakietowa. Gdy oferujemy zniżkę na cały zestaw produktów, zwiększamy prawdopodobieństwo, że klient, który początkowo był zainteresowany tylko jednym artykułem lub egzemplarzem produktu, zdecyduje się zaoszczędzić i kupi ich więcej.

 

Taką strategię można wykorzystać w takiej formie, jak robi to sklep euro.com.pl, czyli przedstawiając kilka artykułów zbliżonych do przeglądanego przez nas produktu. Można też oferować  jeden przedmiot za darmo przy zakupie określonej ilości artykułów uczestniczących w promocji. Aby jednak nie narazić się na straty, warto poinformować klienta, że produkt, który otrzyma gratis, to ten, który jest najtańszy z całego zestawu.

 

euro razem taniej

Źródło: euro.com.pl

 

obraz_2020-11-09_124012

Źródło: empik.com

 

2. Cross-selling

To popularna strategia polegająca na proponowaniu dodatkowych akcesoriów wysokomarżowych podczas sprzedawania “głównych” produktów. Przykładowo, klient zainteresowany kupnem telefonu, dostaje propozycję dodania do koszyka słuchawek, etui lub karty pamięci, a

 

euro cross

 

Źródło: euro.com.pl

 

3. Upselling

Ta metoda polega na oferowaniu ulepszonych modeli produktów, których kupnem są zainteresowani klienci. Upselling może przybrać formę dodatkowej gwarancji, choć nie tylko. Przykładowo, klient, który planuje zakup laptopa, może wybrać ten sam model z większym dyskiem twardym lub dodatkowym RAM-em.

 

obraz_2020-11-09_123834

Źródło: x-kom.pl

 

4. Darmowa dostawa

To doskonała zachęta do dokupienia tańszych, przydatnych produktów w celu zmieszczenia się w progu cenowym zapewniającym bezpłatną wysyłkę zamówienia. Pamiętajmy jednak, by wyraźnie zaznaczyć, że darmowa dostawa uzależniona jest od minimalnej kwoty przeznaczonej na zakupy, ponieważ w przeciwnym wypadku klient może czuć się wprowadzony w błąd niejasnymi zasadami promocji.

obraz_2020-11-09_125037

 

5. Optymalna polityka cenowa

Polityka cenowa to jedna z najbardziej kluczowych kwestii dla każdego e-przedsiębiorcy. Prowadzenie jej w skuteczny sposób nie jest jednak zadaniem łatwym, ponieważ odpowiedź na pytanie „Jakie ceny są optymalne?” zahacza zwykle o truizm w stylu „ani za wysokie, ani za niskie”. Na szczęście istnieją sposoby na to, by móc efektywnie kształtować ceny. Jedną z nich jest monitoring cen. Oprogramowanie, takie jak Szpiegomat, pozwala śledzić setki tysięcy ofert z praktycznie dowolnych źródeł internetowych polskich i zagranicznych. Dzięki temu możemy obserwować i analizować trendy cenowe, dostrzegać kształtujące się zmiany w wybranym segmencie rynku, a także porównać swoje oferty z konkurencją, co w połączeniu z możliwościami jakie gwarantuje automatyka cenowa, pomaga błyskawicznie ustalać odpowiednie ceny.