Gry wideo i akcesoria dla graczy – monitoring cen

utworzone przez | Maj 31, 2021 | Analizy, E-Commerce, Monitoring, Porady | 0 komentarzy

Gry wideo i akcesoria dla graczy – monitoring cen

Produkty przeznaczone dla graczy od wielu lat biją rekordy popularności. Z jednej strony to doskonała sytuacja dla sprzedawców, którzy chcą dotrzeć ze swoją ofertą do jak największej grupy odbiorców. Z drugiej – jest to poważne wyzwanie, gdyż konkurencja w tej branży jest liczna i wymagająca. Dlatego też przedsiębiorcy, którym zależy na skutecznej sprzedaży i zdobyciu przewagi nad rywalami, powinni bacznie przyglądać się ofertom innych sklepów i na bieżąco dostosowywać się do zmiennej sytuacji. W jaki sposób szybko i bezproblemowo monitorować ceny w branży gier? O tym dowiecie się z dzisiejszego artykułu.

Monitoring cen w branży gier wideo

Rynek gier wideo jest jedną z najprężniej rozwijających się branż na całym świecie. Jeszcze kilkanaście lat temu gry uchodziły za niezbyt wyrafinowaną rozrywkę przeznaczoną dla najmłodszych. Teraz nawet osoby nastawione sceptycznie do tej formy rozrywki nie mogą nie zauważyć, że istnieją gracze w każdym wieku, a same gry wideo to poważna gałąź rozrywki, kultury i biznesu. Przemawiają za tym twarde dane – światowy hit „GTA V” rozszedł się w 140 mln egzemplarzy, z kolei polska superprodukcja, „Wiedźmin 3: Dziki gon” sprzedał się dotychczas w liczbie 30 mln egzemplarzy. Natomiast jak dowiadujemy się z raportu „Kondycja Polskiej Branży Gier 2020″, światowy rynek gier w roku 2020 szacowano na 174,9 mld dolarów, czyli kilka razy więcej niż zsumowana wartość rynku filmowego i muzycznego.

Od pewnego czasu również polscy producenci coraz lepiej sobie radzą na tym rynku, przebojem wkraczając na arenę międzynarodową z głośnymi tytułami, takimi jak wspomniany już „Wiedźmin”, „Dying Light” czy „This World of Mine”, która oficjalnie trafiła do polskiego kanonu lektur szkolnych.

Warto jednak zaznaczyć, że w branży związanej z gamingiem znajdziemy nie tylko gry. Sklepy zajmujące się sprzedażą produktów dla graczy oferują między innymi:

  • gry wideo
  • konsole (Playstation, Xbox, Nintendo)
  • komputery, laptopy
  • podzespoły (karty graficzne, procesory, pamięć RAM)
  • akcesoria dla graczy (klawiatury, kontrolery, słuchawki, myszki gamingowe)
  • pozostałe produkty (np. odzież, figurki kolekcjonerskie, puzzle, plakaty)

Jeżeli chodzi o elektronikę użytkową, poświęciliśmy już temu zagadnieniu osobny artykuł. Dlatego tym razem skupimy się przede wszystkim na rynku gier.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Wymagania związane z monitoringiem cen w branży gier

Ze względu na ogromną popularność branży gamingowej oraz zaciekłą konkurencję, ręczne monitorowanie cen gier komputerowych i konsolowych jest bardzo trudne. Oprócz wyzwań, z którymi boryka się większość e-przedsiębiorców monitorujących ceny (ilość ofert, które należy przejrzeć ręcznie, wysoka częstotliwość zmian cen), należy pamiętać o konieczności rozróżniania licznych czynników mających wpływ na cenę śledzonego produktu.

  • Gry mogą być sprzedawane w wersji pudełkowej (na nośniku fizycznym) lub w postaci kodu na wersję cyfrową
  • Gry są wydawane na wielu różnych platformach (Steam, GOG Galaxy, Origin, rozmaite modele Xboxa, Playstation, czy Nintendo)
  • Wiele tytułów oferuje płatne DLC, czyli zawartość dodatkową, którą można pobrać za odpowiednią opłatą
  • Istnieją różne wydania poszczególnych tytułów, np. edycje kolekcjonerskie, remastery (odświeżone wersje starszych gier) lub tzw. edycje gry roku (czyli zestaw podstawowej wersji gry wraz z wszystkimi dodatkami)
  • Popularnym trendem w branży jest również tzw. przedsprzedaż, czyli sprzedawanie gier, które dopiero będą miały swoją premierę.

Wszystkie te czynniki mają bardzo duży wpływ na cenę danej gry. Należy je wziąć pod uwagę, jeżeli chcemy rzetelnie przeanalizować trendy cenowe lub dostosować swoje ceny do obowiązujących standardów.

wiedzmin

Ceny gry mogą znacząco różnić się w zależności od platformy docelowej oraz wydania (źródło: Allegro.pl)

Jak skutecznie monitorować ceny gier komputerowych oraz innych produktów dla graczy?

W przypadku produktów dla graczy manualny monitoring cen mija się z celem, ponieważ rynek jest zbyt duży i zmienny. To sprawia, że analiza cen i zarządzanie ofertami w oparciu o dane zbierane ręcznie jest czasochłonne i podatne na błędy. Dlatego warto wykorzystać specjalistyczne narzędzie do śledzenia cen, takie jak Szpiegomat, które szybko i bezproblemowo zgromadzi informacje na temat cen produktów, a następnie przedstawi je w przejrzystej formie, umożliwiając błyskawiczne (w tym automatyczne) zmiany cen.

Narzędzia do monitoringu cen biorą pod uwagę nie tylko nazwę śledzonego produktu, ale również jego stan, dostępność, specyfikację, platformę docelową oraz inne czynniki charakterystyczne dla danego rynku. Dzięki temu możesz mieć pewność, że otrzymasz pełne, szczegółowe dane, które ułatwią analizę cen oraz pozwolą skutecznie realizować założenia obranej polityki cenowej.
Co ważne, Szpiegomat może monitorować ceny z dowolnych źródeł krajowych i zagranicznych (m.in. Allegro, Amazon, porównywarki cenowe, czy nawet poszczególne sklepy internetowe). Wystarczy, że wskażesz konkretny produkt, który Cię interesuje oraz miejsca, w których chcesz go obserwować. Resztą zajmie się nasze oprogramowanie oraz zespół weryfikujący dane.

Ponadto Szpiegomat oferuje automatyzację cen, dzięki której Twoja oferta będzie dostosowywać się do wybranego przez Ciebie scenariusza oraz działań konkurencji. Tym sposobem unikniesz sytuacji, w której Twoje produkty odstawałyby od czołówki cenowej lub – wręcz przeciwnie – sprzedawałbyś je zbyt tanio.

Jeżeli interesuje Cię, jakie jeszcze korzyści monitoring cen może przynieść Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo. Nasi konsultanci objaśnią Ci działanie Szpiegomatu, a także podpowiedzą w jaki sposób go skutecznie wykorzystać w Twojej branży.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes