Analiza konkurencji w e-commerce

utworzone przez | Kwi 23, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Analiza konkurencji w e-commerce

Wszyscy skuteczni e-przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że Internet to miecz obosieczny. Z jednej strony poważnie utrudnia dotarcie do klientów ze względu na silną konkurencję. Z drugiej strony Internet daje multum narzędzi, które pozwalają usprawnić działanie firmy i uzyskać przewagę nad innymi sprzedawcami. Jednym z najważniejszych jest śledzenie i analiza konkurencji w e-commerce.

Dlaczego warto analizować konkurencję?

Śledzenie i analizowanie działań konkurencji zapewnia szereg korzyści, pomagających rozwinąć potencjał e-sklepu. Do najważniejszych zaliczymy m.in.:

  • wiarygodne określenie swojej pozycji na rynku
  • bycie na bieżąco z działaniami rywali
  • zapoznanie się z realiami rynkowymi i wykrywanie trendów cenowych
  • wykrycie mocnych i słabych stron innych sklepów (ceny, dostępność, koszty wysyłki, etc.)
  • możliwość zarządzania cenami na podstawie rzetelnej wiedzy i twardych danych na temat konkurencji
  • możliwość dostosowania swoich ofert do realiów rynkowych, możliwości konsumentów oraz działań konkurencji
  • Analiza ceny produktu na przykładzie programu Szpiegomat

    Jak poprawnie przeprowadzić analizę konkurencji?

    Analiza konkurencyjnych e-sklepów nie musi być trudna, jeżeli zapamiętasz o jej kilku kluczowych zasadach.

    • Określ swoją bezpośrednią konkurencję
    • Śledź ceny wybranego asortymentu (warto wykorzystać oprogramowanie do monitorowania cen, które pomoże w gromadzeniu i weryfikacji danych)
    • Zaglądaj na strony konkurencyjnych e-sklepów oraz ich media społecznościowe
    • Zwróć uwagę na pozycję ofert konkurencji w porównywarkach cenowych
    • Sprawdź jak konkurenci są pozycjonowani w wyszukiwarkach

    Narzędzie Szpiegomat pomaga w analizie konkurencji oraz sugeruje optymalne działania dla Twojego sklepu

    Jak szybko śledzić ceny w sklepach internetowych?

    Ręczne monitorowanie cen niestety nie jest optymalnym rozwiązaniem. Gdy nasz asortyment oraz konkurencja rośnie, możemy mieć duże problemy z nadążaniem za zmianami cen. Jak się okazuje, ceny niektórych produktów mogą się zmieniać nawet kilkanaście razy w ciągu doby. W związku z tym niezbędne jest oprogramowanie, które uprości i przyspieszy ten skomplikowany proces.

    Oprogramowanie Szpiegomat pomaga obserwować oferty na bieżąco, gromadząc informacje z dowolnych źródeł internetowych krajowych i zagranicznych.

    Aby rozpocząć monitoring cen, wystarczy dostarczyć informacje na temat produktów, które chcemy śledzić oraz miejsc, z których mają pochodzić dane. Resztą zajmie się Szpiegomat, który za sprawą zaawansowanych algorytmów (m.in. Machine Learning i Smart Matching) zgromadzi, dopasuje oraz zweryfikuje informacje na temat obserwowanych ofert.

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat śledzenia cen konkurencji lub sieci sprzedaży, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo. Nasi konsultanci podpowiedzą w jaki sposób wykorzystać potencjał monitoringu cen, aby efektywnie zwiększyć zysk i sprzedaż.

    Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes