Wszyscy skuteczni e-przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że Internet to miecz obosieczny. Z jednej strony poważnie utrudnia dotarcie do klientów ze względu na silną konkurencję. Z drugiej strony Internet daje multum narzędzi, które pozwalają usprawnić działanie firmy i uzyskać przewagę nad innymi sprzedawcami. Jednym z najważniejszych jest śledzenie i analiza konkurencji w e-commerce.
Dlaczego warto analizować konkurencję?
Śledzenie i analizowanie działań konkurencji zapewnia szereg korzyści, pomagających rozwinąć potencjał e-sklepu. Do najważniejszych zaliczymy m.in.:

Analiza ceny produktu na przykładzie programu Szpiegomat
Jak poprawnie przeprowadzić analizę konkurencji?
Analiza konkurencyjnych e-sklepów nie musi być trudna, jeżeli zapamiętasz o jej kilku kluczowych zasadach.
- Określ swoją bezpośrednią konkurencję
- Śledź ceny wybranego asortymentu (warto wykorzystać oprogramowanie do monitorowania cen, które pomoże w gromadzeniu i weryfikacji danych)
- Zaglądaj na strony konkurencyjnych e-sklepów oraz ich media społecznościowe
- Zwróć uwagę na pozycję ofert konkurencji w porównywarkach cenowych
- Sprawdź jak konkurenci są pozycjonowani w wyszukiwarkach

Narzędzie Szpiegomat pomaga w analizie konkurencji oraz sugeruje optymalne działania dla Twojego sklepu
Jak szybko śledzić ceny w sklepach internetowych?
Ręczne monitorowanie cen niestety nie jest optymalnym rozwiązaniem. Gdy nasz asortyment oraz konkurencja rośnie, możemy mieć duże problemy z nadążaniem za zmianami cen. Jak się okazuje, ceny niektórych produktów mogą się zmieniać nawet kilkanaście razy w ciągu doby. W związku z tym niezbędne jest oprogramowanie, które uprości i przyspieszy ten skomplikowany proces.
Oprogramowanie Szpiegomat pomaga obserwować oferty na bieżąco, gromadząc informacje z dowolnych źródeł internetowych krajowych i zagranicznych.
Aby rozpocząć monitoring cen, wystarczy dostarczyć informacje na temat produktów, które chcemy śledzić oraz miejsc, z których mają pochodzić dane. Resztą zajmie się Szpiegomat, który za sprawą zaawansowanych algorytmów (m.in. Machine Learning i Smart Matching) zgromadzi, dopasuje oraz zweryfikuje informacje na temat obserwowanych ofert.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat śledzenia cen konkurencji lub sieci sprzedaży, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo. Nasi konsultanci podpowiedzą w jaki sposób wykorzystać potencjał monitoringu cen, aby efektywnie zwiększyć zysk i sprzedaż.