Zakupy Google – co to jest i jak to działa

utworzone przez | Sty 31, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Zakupy Google – co to jest i jak to działa

Google Shopping to popularna usługa, zapewniająca internautom szybkie i wygodne wyszukiwanie produktów. Sprzedawcy, którzy decydują się na współpracę z platformą zakupową Google’a mogą liczyć na szereg korzyści, takich jak lepsza ekspozycja oferty czy zwiększona konwersja. Co warto wiedzieć o usłudze Google Shopping?

Jakie są zalety usługi Zakupy Google?

Usługa amerykańskiego giganta ma wiele zalet zarówno dla klientów jak i przedsiębiorców. Należą do nich m.in.:

  • wyższa konwersja
  • dobra ekspozycja produktów
  • stosunkowo niski koszt usługi
  • trafność wyszukiwań
  • wygoda z perspektywy klienta – widzi on od razu produkt, cenę oraz sklep, z którego pochodzi oferta

Jak działa Google Shopping?

Google Shopping to usługa, pomagająca szybko odnaleźć i zakupić interesujący klienta produkt. Pozwala ona na wyświetlanie reklam bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki, co znacząco zwiększa ekspozycję danej oferty. 

Posłużmy się przykładem, by lepiej zrozumieć działanie usługi. Przypuśćmy, że klient szuka laptopa gamingowego. Ma na niego z góry określony budżet, który wynosi maksymalnie cztery tysiące złotych. Może on wpisać do wyszukiwarki np. “laptop gamingowy do 4000 zł”. Następnie na górze wyników wyszukiwania pojawią się oferty, które najlepiej pasują do wpisanej frazy.

Po kliknięciu w ofertę kupujący zostaje przeniesiony na stronę danego sprzedawcy, gdzie może dokończyć zakup. Wszystko to bez konieczności spędzania wielu godzin na przeglądaniu ofert w poszczególnych e-sklepach. Z kolei po kliknięciu w zakładkę „zakupy”, klient uzyska dostęp do zestawu narzędzi, dzięki którym wyszukiwanie produktów będzie jeszcze bardziej precyzyjne.

Warto zaznaczyć, że wystawianie produktów na platformie Google jest płatne. Koszt naliczany jest na podobnej zasadzie co w przypadku Google Ads. Mianowicie płacimy nie za samo wyświetlenie reklamy, lecz za kliknięcie w nią (model Cost Per Click).

Jak działają opinie w zakupach Google?

Opinie mogą być bardzo pomocne w analizowaniu oferty i dostosowywaniu jej do potrzeb klientów. Osoba kupująca poprzez platformę Google’a może wydać opinie na temat danego produktu. Co istotne, algorytm Google’a automatycznie przechwyca i blokuje komentarze zawierające spam oraz niestosowny język. Usuwane są również komentarze pochodzące z tzw. multikont. Klient nie ma jednak możliwości edytowania raz wystawionej opinii. Może ona zostać usunięta jedynie wtedy, gdy zostanie zgłoszona i okaże się, że łamie regulamin. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby klienci byli zadowoleni z zakupu, by otrzymywać pozytywne komentarze.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Jak wygląda kontakt z klientem w przypadku Google Shopping?

Google jest jedynie pośrednikiem, zatem za kontakt z klientem odpowiada sprzedawca, który promuje się na tej platformie. To oznacza, że powinieneś stosować się do tych samych zasad obsługi klienta, co w przypadku zakupów na Twojej stronie. Jak zatem powinna wyglądać wzorowa obsługa klienta? Zajrzyj na naszego bloga, gdzie poświęciliśmy temu zagadnieniu osobny artykuł.

Czy można monitorować ceny konkurencji w Google Shopping?

Monitorowanie cen na Google Shopping jest możliwe, choć najlepiej wykorzystać w tym celu specjalne oprogramowanie typu Szpiegomat. Profesjonalny monitor cen zbiera informacje na temat cen z dowolnych źródeł internetowych, nie tylko Google Shopping, ale również m.in. Allegro, eBay, Amazon i innych. Szpiegomat z powodzeniem śledzi również ceny w poszczególnych e-sklepach oraz porównywarkach cenowych niezależnie od kraju i waluty.

Oprócz bycia na bieżąco z trendami cenowymi monitorowanie cen pozwala na błyskawiczne zarządzanie cenami oraz automatyzację procesu ustalania cen. Wystarczy wybrać przedział cenowy, w którym chcemy by nasza oferta się mieściła. Następnie ceny naszych produktów będą się zmieniały same, np. w odpowiedzi na obniżkę cen u konkurencji. To sprawia, że ceny w Twoim e-sklepie będą zawsze na optymalnym poziomie i będą plasowały się na wybranym przez Ciebie miejscu w rankingu cenowym, co pomaga zwiększyć konwersję i poprawić pozycjonowanie produktu (np. w Google Shopping).

Jeżeli interesują Cię korzyści wynikające z monitorowania cen, wypróbuj Szpiegomat i umów się na bezpłatne demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes