Sortowanie według trafności na Allegro

utworzone przez | Sie 30, 2023 | E-Commerce, Porady, Portale Aukcyjne | 0 komentarzy

Sortowanie według trafności na Allegro

W świecie e-commerce pozycja oferty na liście wyników wyszukiwania może przesądzić o poziomie sprzedaży. Tradycyjne algorytmy sortujące oferty według ceny czy popularności zostały zastąpione przez znacznie bardziej zaawansowane mechanizmy, takie jak sortowanie według trafności. W tym artykule przyjrzymy się, na co zwracać uwagę, aby Twoja oferta znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na Allegro.

Na czym polega sortowanie według trafności na Allegro?

„Trafność Allegro” ma więc na celu zaprezentowanie użytkownikowi najbardziej odpowiednich ofert w oparciu o różne kryteria, takie jak słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarce, historia przeglądania, preferencje użytkownika, oceny produktów i inne. Na przykład, dla podobnych zapytań jak „iphone 11” i „ihpone,” kupujący mogą zobaczyć różne kolejności ofert.

Trafność Allegro: jakie dane są brane pod uwagę?

Pozycja oferty na platformie Allegro jest wynikiem skomplikowanego mechanizmu, który uwzględnia mnóstwo różnych zmiennych. Zarówno dane o ofercie, jak i o sprzedającym mają tu ogromne znaczenie. Warto więc poznać najważniejsze statystyki na Allegro.

Oto najważniejsze czynniki, które mają wpływ na pozycję Twojej oferty przy sortowaniu według trafności:

1. Dane o ofercie:

  • Pierwsze zdjęcie: Musi spełniać standardy jakościowe ustanowione przez Allegro.
  • Parametry produktu: Sprzedający powinien wypełnić wszelkie parametry, które określają cechy produktu, jak na przykład kolor i rozmiar.
  • Dopasowanie kategorii: Oferta musi być umieszczona w odpowiedniej kategorii (np. etui do telefonu w kategorii „Etui i pokrowce”).
  • Cena: Również ma istotne znaczenie, dlatego warto stosować monitoring cen konkurencji, który pomoże być na bieżąco z konkurencją oraz stosować automatyczny repricing na Allegro.
  • Oferta bezterminowa: Może wpłynąć na wyższą pozycję.
  • Stan przedmiotu: Najpierw wyświetlane są produkty nowe.
  • Opcja „kup teraz”: Wpływa na oferty w niemal wszystkich kategoriach. Produkty z opcją „Kup teraz” są wyświetlane na początku.
  • Przewidywany czas dostawy: Może wpływać na pozycję oferty w różnych porach dnia.

2. Dane o sprzedającym:

  • Liczba i rodzaj ocen: Pozytywne i negatywne oceny od kupujących wpływają na pozycje ofert sprzedającego.
  • Status sprzedającego: „Super Sprzedawcy” są bardziej widoczni.
  • Zgodność przedmiotu z opisem
  • Jakość obsługi kupującego
  • Zgodność z regulaminem: Naruszenia regulaminu mogą wpłynąć na niższą pozycję.
  • Czas odpowiedzi na wiadomości: Szybkość reakcji na zapytania.
  • Czas wysyłki: Czy sprzedający przestrzega deklarowanego czasu wysyłki.

3. Zaangażowanie kupujących

  • Liczba wyświetleń: Jak często oferta była wyświetlana.
  • Dodania/usunięcia do koszyka: Ile razy oferta była dodawana lub usuwana z koszyka.
  • Zakupy: Ogólna liczba zakupów i licytacji.
  • Obserwacje: Ile razy oferta była dodawana lub usuwana z obserwowanych.

Pamiętaj, że pozycja oferty na liście przy sortowaniu według trafności na Allegro nie jest stała. Wpływają na to różne czynniki, takie jak zaangażowanie kupujących i przewidywany czas dostawy. Dlatego dla sprzedających kluczowe jest monitorowanie wszystkich tych aspektów i bieżące ich optymalizowanie.

Sortowanie według trafności jest dynamicznym i skomplikowanym procesem, który bierze pod uwagę wiele różnych czynników. Zrozumienie tych mechanizmów i dostosowanie do nich swojej oferty może znacząco zwiększyć sprzedaż na Allegro. Dlatego warto zainwestować czas i energię, aby zoptymalizować swoje oferty pod kątem tego, co jest ważne dla algorytmu i dla kupujących.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes