Śledzenie cen na Google Shopping

utworzone przez | Lip 22, 2021 | E-Commerce, Monitoring | 0 komentarzy

Śledzenie cen na Google Shopping

Google Shopping nie jest powszechnie rozpoznawalną usługą, choć większość z nas miała okazję się już z nią spotkać. To obiecująca platforma, którą sprzedawcy mogą wykorzystać do zwiększenia sprzedaży oraz promocji e-sklepu. Jednak czy na Google Shopping można śledzić ceny konkurencji, aby uzyskać nad nią przewagę? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym artykule.

Google Shopping to usługa dla e-handlowców związana z Google Merchant Center. Pozwala ona wyświetlać oferty sprzedawcy bezpośrednio w wyszukiwarce wraz ze zdjęciami produktu oraz ceną. Przekłada się to na lepszą konwersję oraz nowe możliwości docierania do klientów. Biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość internautów w Polsce wykorzystuje wyszukiwarkę Google, aby odnaleźć pożądany produkt, Google Shopping może być dużą szansą dla sprzedawców internetowych.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Zalety Google Shopping

Główną zaletą Google Shopping jest to, że potrafi on znacząco skrócić ścieżkę zakupową klienta. Konsument, który poszukuje np. niedrogiego zegarka sportowego, może wpisać tę frazę do wyszukiwarki. Na górze lub obok wyników wyszukiwań wyświetli się kilka promowanych ofert. Stąd już wystarczy tylko kliknięcie, by pojawić się na stronie sklepu i sfinalizować zakup. Skuteczność takiej reklamy może być bardzo wysoka, ponieważ jest ona dostosowana bezpośrednio do odbiorcy.

Połączenie sklepu z Google Shopping jest bezpłatne, jednak pamiętajmy, że zapłacimy za każde kliknięcie przekierowujące na naszą stronę. Działa to zatem bardzo podobnie do systemu Google Ads.

Po co śledzić ceny na Google Shopping?

Dlaczego sprzedawcy internetowi powinni zainteresować się kwestią śledzenia cen? Systematyczny monitoring konkurencji pozwala sprzedawcom być na bieżąco z dynamicznie zmieniającymi się cenami produktów rywali, porównać z nimi swoje oferty, a także przeanalizować strategie cenowe innych e-sklepów.

Zdobytą wiedzę na temat trendów cenowych można wykorzystać np. w celu ulepszenia własnej oferty, zwiększenia sprzedaży czy optymalizacji polityki cenowej. Aby osiągnąć maksimum korzyści, warto wykorzystać też specjalne narzędzia do śledzenia cen w internecie takie jak Szpiegomat. Dzięki nim informacje na temat cen produktów będą przesyłane bezpośrednio do Ciebie m.in. w formie praktycznych raportów oraz powiadomień i alertów. Ty zaś będziesz mógł błyskawicznie odpowiadać na działania konkurentów (również przy pomocy automatyzacji cen), aby ich wyprzedzić w rankingu cenowym oraz dostosowywać swoje ceny do bieżącej sytuacji rynkowej.

Ponadto Szpiegomat codziennie wysyła powiadomienia na temat najważniejszych wydarzeń cenowych, którym warto się przyjrzeć. Dzięki temu nie przepuścimy żadnej okazji do zwiększenia zarobku oraz unikniemy istotnych błędów cenowych, takich jak stosowanie zbyt wysokiej marży.

Śledzenie cen na Google Shopping – jak zacząć?

Śledzenie cen na Google Shopping jest niezwykle proste, jeżeli zastosujemy sprawdzone narzędzie. Szpiegomat to oprogramowanie price intelligence, które gromadzi informacje na temat cen nie tylko tylko z Google Shopping, ale też dowolnych portali aukcyjnych, porównywarek cenowych czy e-sklepów. Co ważne, Szpiegomat nie ogranicza swojego zasięgu poszukiwań, tak więc możemy śledzić strony polskie oraz zagraniczne.

Jeżeli interesuje Cię w jaki sposób Szpiegomat może pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo Szpiegomatu. Podczas prezentacji nasz konsultant szczegółowo objaśni działanie programu. Udzieli on również wskazówek jak najlepiej wykorzystać śledzenie cen, aby zmaksymalizować zysk i sprzedaż na rynku e-commerce.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes