Repricing – czym jest i jak go wykorzystać w e-commerce

utworzone przez | Mar 14, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Repricing – czym jest i jak go wykorzystać w e-commerce

Ustalanie cen w sprzedaży internetowej nie jest zadaniem prostym. Wymaga precyzji, czasu i uwagi, aby ceny były odpowiednio dostosowane do możliwości nabywczych konsumentów, ofert konkurencji, a także Twoich strategii biznesowej. Repricing to działanie, które dzięki wsparciu automatyzacji pomaga przedsiębiorcom błyskawicznie optymalizować ceny oraz lepiej realizować cele sprzedażowe.

Co to jest repricing?

Repricing to działanie, pomagające e-przedsiębiorcom skutecznie zarządzać cenami w e-commerce. Sprzedawców internetowych szczególnie powinien zainteresować fakt, że repricing obejmuje automatyzację cen. To oznacza, że ceny produktów zmieniają się same, dostosowując do optymalnego poziomu.

Jest to szczególnie istotne, gdyż e-commerce to trudny rynek, na którym ceny mogą zmieniać się nawet kilkanaście razy dziennie w ciągu doby. Bycie na bieżąco z sytuacją rynkową oraz ręczna optymalizacja cen jest w takim przypadku niezwykle trudna, by nie powiedzieć z góry skazana na porażkę.

Dlatego też najbardziej wskazane jest wykorzystanie sprawdzonego narzędzia do monitoringu cen umożliwiającego repricing, takiego jak Szpiegomat.

Zastosowanie repricingu w e-commerce

Głównym celem, a zarazem korzyścią, wynikającą ze stosowania repricingu jest zwiększenie marży oraz sprzedaży.  Większą sprzedaż można osiągnąć, np. obniżając ceny lub utrzymując je na poziomie zbliżonym do konkurencji. Z kolei marżę można zwiększyć np. w przypadku, gdy sprzedajemy dany produkt taniej od konkurencji lub gdy wykorzystujemy cross-selling (oferujemy dodatkowo wysokomarżowe artykuły komplementarne).

Jednakże nieocenioną korzyścią jest też sam proces automatyzacji. Sprawia on, że sprzedawca nie musi spędzać wielu godzin na poszukiwaniu produktów konkurencji, porównywaniu ich ze swoim asortymentem oraz aktualizacji własnych ofert.

Program do monitorowania cen w sieci Szpiegomat wyręcza sprzedawcę w najbardziej czasochłonnych oraz podatnych na błędy działaniach. Zbieranie informacji na temat konkurencji jest szybkie i rzetelne. Z kolei automatyka cenowa pozwala w prosty i intuicyjny sposób zapewnić oczekiwane miejsce w rankingu cenowym.

Źródło: Szpiegomat.pl

Tak więc, jeżeli konkurencja obniży cenę produktu, Twoja oferta z tym samym produktem również stanieje o odpowiednią kwotę. Co więcej, użytkownik nie musi się obawiać o to, że będzie sprzedawać swoje artykuły poniżej progu opłacalności. To właśnie on wybiera minimalną kwotę sprzedaży, której system będzie się trzymał.

Warto również wspomnieć, że repricing może być oparty o dane z różnych czynników zewnętrznych i wewnętrznych, takich jak: 

  • działania konkurencji
  • zmiany w rankingu cenowym
  • dostępność towaru
  • zachowania konsumentów

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Jak skutecznie zarządzać cenami?

Wykorzystanie profesjonalnego narzędzia do monitoringu cen w internecie pozwala błyskawicznie rozeznać się w sytuacji rynkowej i zarządzać cenami. Monitor cen Szpiegomat gromadzi dane z dowolnych źródeł internetowych polskich i zagranicznych. Mogą być to indywidualne e-sklepy, porównywarki cenowe, czy też portale w stylu Amazona lub eBaya. Szpiegomat zbiera informacje o cenach, a następnie przedstawia je w formie tabel i wykresów, które można wykorzystać do analizy cen i planowania przyszłych kroków.

Jeżeli chcesz rozwinąć potencjał swojego e-sklepu i zastosować repricing, skontaktuj się z nami. Oferujemy darmowe demo, podczas którego nasi konsultanci szczegółowo wyjaśnią Ci działanie Szpiegomatu, a także pokażą jak go wykorzystać, aby Twoja firma zyskała na nim jak najwięcej.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes