Promocje, rabaty i wyprzedaże w sklepach internetowych

utworzone przez | Paź 26, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Promocje, rabaty i wyprzedaże w sklepach internetowych

Promocje mają pozytywny wpływ zarówno na zysk sprzedawcy jak i opinie konsumentów na temat sklepu. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze obniżki cen są gwarancją sukcesu. Zastanówmy się zatem jak wprowadzać oferty specjalne, aby były opłacalne dla obu stron.

Jakie są korzyści z robienia promocji w internecie?

Sprzedawcy, którzy efektywnie przeprowadzają promocje, mogą liczyć na szereg korzyści, takich jak:

  • zwiększenie sprzedaży
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • budowanie lojalności klienta i przyciąganie nowych konsumentów
  • możliwość optymalizacji stanów magazynowych
  • skuteczna reklama dla sklepu oraz nowych produktów

Organizowanie promocji – na co należy uważać?

Podstawową kwestią podczas tworzenia ofert specjalnych jest przejrzystość warunków promocji. Należy koniecznie unikać sytuacji, w których klient dopiero na stronie płatności dowiaduje się, że obniżka dotyczy jedynie zakupów od ustalonej kwoty lub wybranych produktów.

Nie ma nic złego w ustaleniu konkretnych warunków, które należy spełnić, aby otrzymać lepszą ofertę, jednak warto poinformować o tym klientów od samego początku.

Często bagatelizowanym zagrożeniem są również zbyt częste i znaczne obniżki cen. Stanowią one problem z dwóch powodów. Po pierwsze, grożą one wojną cenową, a po drugie, klienci mogą przyzwyczaić się do nich tak bardzo, że nie będą kupować naszych produktów w cenie podstawowej. 

Aby zarządzanie cenami w e-sklepie było szybkie, skuteczne i bezpieczne, warto wykorzystać oprogramowanie do monitoringu cen.

Kiedy zaoferować rabat?

Zanim zabierzemy się do organizacji promocji, warto pomyśleć, co chcemy dzięki niej osiągnąć. W tym celu można wypisać sobie cele i systematycznie analizować wyniki podejmowanych działań. Sprecyzujmy, czy chcemy wyprzedać towar zaległy w magazynach, przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż lub zainteresowanie sklepem. 

Warto również gruntownie przemyśleć, jaka część naszego asortymentu zostanie objęta promocją. 

Informowanie o rabatach

Jeśli cel promocji został już ustalony, trzeba określić sposób, w jaki poinformujemy o niej klientów. Rozwiązań jest kilka, a ich wykorzystanie zależy od budżetu, posiadanych danych o klientach oraz założeń samej oferty.

1. Newslettery

Newsletter to narzędzie stosunkowo tanie i niezwykle często wykorzystywane w e-commerce. Dzięki niemu możemy w prosty sposób trafić do klientów, którzy już robili zakupy w naszym sklepie lub są potencjalnie zainteresowani asortymentem. W przypadku newsletterów niezwykle istotne są – oprócz samych rabatów – chwytliwy tytuł oraz dobrze napisany tekst, który zachęci klienta do odwiedzin strony.

2. Wiadomości SMS

Jeżeli posiadasz numer telefonu klienta, warto go wykorzystać do przesyłania informacji o zbliżających się wyprzedażach i spersonalizowanych promocjach. Dużą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient przynajmniej odczyta naszą wiadomość. Pamiętajmy jednak o umiarze – zasypywanie konsumenta częstymi wiadomościami, zwłaszcza w czasach wszechobecnego spamu, może przynieść odwrotny od zamierzonego i zniechęcić go do naszego sklepu.

3. Media społecznościowe

Social media to jedna z najprostszych i najtańszych metod na dotarcie do odbiorców. Co więcej, udostępnianie kodów rabatowych za pośrednictwem mediów społecznościowych nie tylko przekłada się na większą sprzedaż, ale również na pozyskiwanie nowych obserwujących. Jeżeli zaś dysponujemy większym budżetem, możemy zaprosić do współpracy influencerów, którzy mogą np. udostępnić swoim followersom linki afiliacyjne, co dodatkowo zwiększa skuteczność naszych działań.

4. Ekspozycja na stronie sklepu

Informacje o promocji koniecznie należy zamieścić na stronie, najlepiej w dobrze widocznym miejscu. Niech każdy, kto odwiedza stronę sklepu wie, że może zakupić dane produkty taniej. Co więcej, jest to zachęcająca rzecz również z punktu widzenia przypadkowego odwiedzającego. W końcu może okazać się, że interesujący go artykuł jest objęty promocją.

5. Dołączanie kuponu rabatowego do zamówienia

Jeśli chcemy, aby klient po zakupie szybko powrócił do naszego sklepu, możemy mu wysłać kody zniżkowe wraz z zamówionym przez niego towarem. Jest to prosty i często stosowany ruch przez internetowych sprzedawców. Jest to także doskonała okazja na spersonalizowanie oferty pod konkretnego klienta. Jeśli – przykładowo – właśnie zakupił nowy telefon, to możemy zaproponować mu rabat na dodatkowe akcesoria, takie jak etui, szkło hartowane lub kartę SD.

Ile powinna trwać promocja?

Jest kilka różnych podejść do kwestii czasu trwania promocji. Niektóre mogą trwać nawet ponad miesiąc, inne zaś są aktywne jedynie przez kilka godzin. Wszystko zależy od specyfiki i celu udzielenia rabatu. Bezpiecznym rozwiązaniem jest organizacja promocji trwającej od 3 do 7 dni lub do wyczerpania towaru objętego rabatem. Promocje, które trwają zbyt długo bywają problematyczne, ponieważ niektórzy klienci odkładają decyzję zakupową do ostatniej chwili, a czasami mogą wręcz zapomnieć o obniżce.

Krótszy czas promocji wywołuje u klientów poczucie pilności i tym samym łatwiej zachęcić ich do sfinalizowania transakcji. Narzędzia takie jak Szpiegomat pozwalają na zbieranie danych na temat tysięcy ofert konkurencji oraz bieżących trendów cenowych. Analiza cen w wybranym segmencie rynku umożliwi zaś dobranie odpowiedniej strategii naszej promocji. Ponadto, Szpiegomat umożliwia zastosowanie automatyzacji cen, aby to nasze oferty były zawsze na pożądanym miejscu w rankingu cenowym.

Jeżeli chcesz wykorzystać monitoring cen w swoim e-sklepie, skontaktuj się z nami. Oferujemy darmowe demo, w którym wyjaśnimy Ci jak działa oprogramowanie do monitorowania cen Szpiegomat, oraz jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.

 

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes