Pozycjonowanie ofert w porównywarkach cenowych

utworzone przez | wrz. 20, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Pozycjonowanie ofert w porównywarkach cenowych

Porównywarki cenowe to popularne narzędzie dla sprzedawców, pragnących dotrzeć do jak największej liczby klientów. Przynosi ono też konkretne korzyści dla konsumentów, którym zależy na atrakcyjnych cenach poszukiwanych towarów. Dlatego, aby skutecznie sprzedawać na stronach typu Ceneo, Skąpiec czy Okazje.info, należy skoncentrować się na odpowiednim pozycjonowaniu ofert.

Jak pozycjonować produkty w porównywarkach cenowych?

Atrakcyjne ceny to podstawa

To, że ceny są dla klientów jednym z najważniejszych czynników zakupowych, wiadomo od dawna. Dowodzi tego sama popularność porównywarek cenowych, których głównym założeniem jest możliwość zestawienia wielu ofert i wyboru tej najbardziej atrakcyjnej.

Jeżeli chcemy znajdować się w czołówce ofert przedstawianych w porównywarkach, należy dostosować ceny do realiów rynkowych i konkurencji. W końcu uwagę przyciągają najbardziej te produkty, których cena z wysyłką będzie wypadała korzystnie na tle pozostałych.

Narzędzia do monitoringu cen w internecie, takie jak Szpiegomat, zbierają informacje na temat ofert innych sprzedawców, dzięki czemu można przeanalizować trendy cenowe oraz określić swoje położenie w rankingu cenowym. Szpiegomat pozwala też usprawnić zarządzanie polityką cenową. Umożliwia zmianę cen tysięcy produktów jednocześnie, a nawet wykorzystanie niezwykle wygodnego narzędzia, jakim jest dynamic pricing. Ten system dynamicznej wyceny automatycznie zmienia oferty w oparciu o nasze wytyczne, takie jak ceny konkurencji, dostępność towaru u innych, popyt produktu i inne. To sprawia, że zarządzanie cenami jest niezwykle szybkie i proste, ponadto sprzedawca minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów, jakie czasami pojawiają się podczas monitorowania cen bez wykorzystania specjalnego narzędzia. 

Analiza zmian cen produktu przy użyciu oprogramowania Szpiegomat.pl

Realizacja wytycznych porównywarki

Podczas przeglądania ofert w porównywarkach szybko zauważymy, że kolejność przedstawiania ofert nie zawsze odpowiada wysokości cen. Dzieje się tak dlatego, że portale takie jak Ceneo lub Skąpiec, promują najchętniej te oferty, które spełniają odpowiednie standardy. Wystarczy zauważyć, że docelowe sortowanie ofert jest ustawione od tej “najlepszej ”. Co to oznacza? Otóż niezwykle istotne jest uzupełnienie wszelkich informacji na temat danej oferty. Zaliczymy do tego m.in. zdjęcia w odpowiedniej jakości, tytuł oferty, szczegółowe opisy i parametry. Na wagę złota są też pozytywne opinie konsumentów oraz dane na temat dostępności towaru.

Dopiero kiedy spełnimy wszystkie wytyczne danej porównywarki, możemy konkurować z innymi e-przedsiębiorcami na równych warunkach.

Źródło: ceneo.pl

Źródło: skapiec.pl

Promowanie oferty w porównywarkach cenowych

Porównywarki oferują szeroki wachlarz dodatkowych narzędzi (również płatnych), które mają na celu odpowiednią promocję produktu. Można do nich zaliczyć m.in. wyróżnienia tytułów akcji (kolorem lub pogrubieniem), czy np. dołączenie do programu zaufanych opinii. One również przekładają się na to, na jakiej pozycji znajdzie się dana oferta. Pomagają również przykuć uwagę internauty, a biorąc pod uwagę liczbę ofert dostępnych na tego typu portalach, jest to rzecz niezwykle cenna z perspektywy e-przedsiębiorcy.

Źródło: ceneo.pl

Jak widzimy, do pozycjonowania ofert w porównywarce cenowej można podejść na różne sposoby. Niemniej warto przypomnieć, że odpowiednie ceny są absolutnie kluczowe, aby odnieść sukces na wymagającym rynku e-commerce. W tym celu przydaje się specjalistyczne narzędzie do monitorowania cen Szpiegomat, które pomaga sprzedawcom kompleksowo zwiększać efektywność swojej polityki cenowej oraz unikać błędów. Jeśli interesuje Cię działanie Szpiegomatu oraz korzyści, jakie może przynieść Twojej firmie, koniecznie się z nami skontaktuj i wypróbuj nasze bezpłatne demo. Przekonasz się na własne oczy, ile do zaoferowania ma Szpiegomat, oraz w jaki sposób może przysłużyć Ci się do zwiększenia zysku i sprzedaży.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes