Polscy klienci zmuszeni do oszczędzania? Wyniki raportu Banku Millennium

utworzone przez | Sie 26, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Polscy klienci zmuszeni do oszczędzania? Wyniki raportu Banku Millennium

Inflacja staje się coraz poważniejszym problemem. Według badania “Oszczędzanie w obliczu wysokiej inflacji” przeprowadzonego na zlecenie Banku Millennium, już co drugi ankietowany deklaruje, że obecna sytuacja zmusza do przykładania większej wagi do cen i wyboru tańszych produktów. Z kolei aż 40% uczestników badania przyznaje, że ich oszczędności zmalały, głównie ze względu na wzrost cen.

Raport „Oszczędzanie w obliczu wysokiej inflacji” – najważniejsze informacje

Po regularnym wzroście w świecie e-commerce od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się problemy związane z natłokiem skomplikowanych dla gospodarki zjawisk, takich jak inflacja, pandemia, czy choćby wojna w Ukrainie. Jak dowiadujemy się z raportu, Polacy zmuszeni są sięgać coraz głębiej do swoich kieszeni, jednocześnie rezygnując z oszczędzania. 26% dorosłych Polaków nie posiada żadnych oszczędności, a 33% w ogóle nie odkłada pieniędzy. Mimo że większość ludzi wciąż stara się oszczędzać, to wciąż blisko 29% ankietowanych przyznaje, że odkładanie pieniędzy w ich przypadku nie jest regularne.

Sytuacja ta jest najczęściej tłumaczona zbyt niskimi zarobkami (57%), brak umiejętności oszczędzania (13%) oraz brak dochodów (12%). Jedynie 7% ankietowanych deklaruje, że nie odkłada pieniędzy, gdyż nie odczuwa takiej potrzeby.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Jak więc wynika z raportu, Polacy dysponują coraz mniejszymi środkami na zakup produktów, które niekoniecznie mieszczą się w kategorii artykułów pierwszej potrzeby. Co więcej, aż co piąty ankietowany przyznał, że odsunął w czasie poważniejsze wydatki, takie jak zakup samochodu, czy sprzętu RTV/AGD.

Co w tej sytuacji mogą zrobić sprzedawcy internetowi?

Sytuacja jest trudna, niemniej sprzedawcy internetowi są wciąż w relatywnie komfortowym położeniu. Dzieje się tak głównie za sprawą wielu możliwości, jakie daje handel internetowy. Szerzej o tym, jak radzić sobie ze sprzedażą internetową w czasach inflacji, napisaliśmy w osobnym artykule. Warto jednak podkreślić, że e-sprzedawcy powinni przede wszystkim śledzić ceny konkurencji w swoim segmencie rynku, aby z powodzeniem analizować trendy cenowe oraz móc zweryfikować atrakcyjność własnych ofert.

Oprogramowanie do monitoringu cen pomaga być na bieżąco z sytuacją rynkową oraz skutecznie zarządzać polityką cenową. Dzięki monitorowi cen można w prosty i szybki sposób plasować się na wysokich pozycjach np. w porównywarkach cenowych. Przekłada się to bezpośrednio na popularność ofert. W końcu klient, mając do dyspozycji ograniczony budżet, dużo ostrożniej podchodzi do procesu zakupu i zależy mu na znalezieniu najlepszej oferty.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również automatyka cenowa, którą oferuje program Szpiegomat. Dzięki niej ceny zmieniają się same w oparciu o wybrane scenariusze cenowe. Ponadto automatyczna wycena minimalizuje ryzyko występowania błędów cenowych, które mogłyby pozbawić retailera części zysku. Jeżeli więc interesuje Cię wykorzystanie programu do monitoringu cen, wypróbuj darmowe demo Szpiegomatu. Nasi konsultanci objaśnią działanie programu, a także podpowiedzą, jak wykorzystać jego funkcjonalności, aby przynosiły jak największe korzyści Twojej firmie.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes