Okres świąteczny w e-commerce – 5 wskazówek skutecznej sprzedaży

utworzone przez | Gru 13, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Okres świąteczny w e-commerce – 5 wskazówek skutecznej sprzedaży

Grudzień w świecie e-commerce już od dawna oznacza przede wszystkim jedną rzecz – przedświąteczny szał zakupowy. Począwszy od końcówki listopada, podczas której trwa czarno-piątkowe szaleństwo, aż do świąt Bożego Narodzenia, klienci przeszukują internet i sklepy w poszukiwaniu atrakcyjnych produktów w przystępnych cenach. W jaki sposób pokazać, że to właśnie u Ciebie warto zakupić prezenty dla najbliższych? Jak sobie poradzić z szybko rosnącą falą zamówień? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym artykule.

Wprowadź klienta w świąteczny nastrój

Trudno wyobrazić sobie przyjemniejsze okoliczności niż święta Bożego Narodzenia. Marketingowcy wiedzą o tym od lat, próbując oddać rodzinny, ciepły, świąteczny klimat w rozmaitych reklamach. Możesz zrobić to samo, np. dodając do strony startowej grafiki i zdjęcia kojarzące się ze świętami lub wyszczególniając produkty idealne na prezenty. Oprócz tego, że taki wygląd strony wprowadzi klientów w odpowiedni nastrój, to dodatkowo zakomunikuje im ważną wiadomość – że to właśnie w Twoim e-sklepie znajdą upominki, które zachwycą bliskich.

Dla przykładu spójrz na poniższy screen przedstawiający sklep pieknowdomu.pl. Przedstawia on rekomendacje zakupowe, które idealnie wpasowują się w świąteczny klimat. Ponadto widać baner, informujący o dodatkowym rabacie w zamian za zapisanie się do newslettera, co stanowi dodatkową zachętę do zakupu.

Źródło: pieknowdomu.pl

Zminimalizuj ryzyko opóźnionych wysyłek

Jednym z największych wyzwań związanych ze sprzedażą w okresie Bożego Narodzenia jest poradzenie sobie ze zwiększonym ruchem i wysyłką zamówień. Oczywisty jest fakt, że w tym przypadku czas realizacji zamówienia jest kwestią absolutnie kluczową. Każdy dzień opóźnienia może spowodować, że klient nie otrzyma paczki na czas. O ile w okresie poza świątecznym łatwiej przymknąć na to oko, o tyle nie wyrobienie się przed Bożym Narodzeniem zostanie odebrane negatywnie.

Jak temu zaradzić? Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednie zapasy magazynowe. Kolejna sprawa – jeżeli wiesz, że siły przerobowe w Twoim sklepie nie są na tyle wysokie, by wyrobić się z wysyłką zamówień złożonych np. 21 grudnia, poinformuj o tym klientów. Będziesz wobec nich uczciwy, unikniesz nieporozumień, a ponadto może to być zachęta do tego by opłacić zamówienie jak najwcześniej.

Źródło: kultura.com.pl

Ratuj porzucone koszyki zakupowe

Okres przedświąteczny to czas, w którym – ze względu na zwiększony ruch – prawdopodobnie zauważysz większą niż zwykle liczbę porzuconych koszyków. Przygotuj się na to, stosując remarketing, np. w postaci maili przypominających o niezrealizowanym zakupie. Tym sposobem „odzyskasz” przynajmniej część koszyków zakupowych, a być może nawet zwiększysz ich wartość, np. poprzez cross-selling.

Postaw na sprzedaż wielokanałową

Warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy poszukują produktów w najpopularniejszych porównywarkach cenowych oraz portalach aukcyjnych, takich jak Ceneo, Allegro, czy Amazon. Dla większości Polaków są to pierwsze miejsca obok wyszukiwarki, w których zaczynają poszukiwania potencjalnych prezentów. Dobrym pomysłem będzie więc umożliwienie zakupu w różnych miejscach.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Zadbaj o atrakcyjne ceny

Prowadzenie sprzedaży internetowej bez przemyślanej polityki cenowej oraz zapoznania się z trendami cenowymi jest nieefektywne. Z tego powodu należy przyłożyć szczególną uwagę do poziomu cen oferowanych produktów. Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie oprogramowania do monitoringu cen, takiego jak Szpiegomat. Dzięki monitoringowi cen będziesz mógł na bieżąco śledzić ceny artykułów konkurencji, dostrzegać różnice cenowe, a także natychmiastowo optymalizować swoje ceny. Co więcej, Szpiegomat oferuje narzędzie dynamic pricing, dzięki, któremu ceny Twoich produktów będą zmieniać się automatycznie w oparciu o ceny konkurencji, popyt, czy też progi cenowe poniżej (lub powyżej), których nie chcesz sprzedawać. Dzięki temu możesz mieć pewność, że ceny w Twoim sklepie będą zawsze dostosowane do obecnej sytuacji.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć w jaki sposób Szpiegomat może pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i wypróbuj bezpłatne demo. Nasz konsultant wyjaśni Ci działanie Szpiegomatu oraz podpowie, jak wykorzystać jego możliwości w celu maksymalizacji zysku i sprzedaży.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes