Śledzenie dystrybucji i udziału w rynku – czy warto?

utworzone przez | Cze 17, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Śledzenie dystrybucji i udziału w rynku – czy warto?

Rynek e-commerce w pewnym sensie przypomina żywy organizm. Nieustannie ewoluuje i przekształca się, a nadążenie za nim wydaje się być prawdziwą sztuką. Jeśli producenci chcą rozwijać swoją firmę i podejmować przemyślane decyzje, powinni regularnie monitorować sieć dystrybucji oraz śledzić udziały w rynku. Co można zyskać dzięki takiemu trzymaniu ręki na pulsie?

Jakie możliwości daje monitorowanie sieci dystrybucji?

Porównanie cen z konkurencją

Wykorzystując narzędzie do monitorowania cen Szpiegomat, możesz w prosty sposób dowiedzieć się, kto należy do Twojej bezpośredniej konkurencji. Możesz też porównać swoje ceny z analogicznymi produktami innych producentów oraz zobaczyć w jakim przedziale cenowym plasują się Twoje produkty względem innych marek.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Określenie udziału w rynku względem rywali

Oprogramowanie Szpiegomat poinformuje cię, jaki procent w asortymencie danego sprzedawcy stanowią Twoje produkty, jaki udział w wirtualnej półce mają inne marki oraz jakie produkty oferują inni producenci. Dzięki temu możesz przekonać się, jak prezentuje się Twoja marka na tle konkurencji oraz podjąć przyszłe decyzje w oparciu o nowo zdobytą wiedzę.

Sprawdzanie dostępności i różnic asortymentowych 

Nadzorowanie dostępności produktów u sprzedawców pomaga upewnić się, gdzie i w jakiej ilości oferowane są Twoje produkty. Przydaje się to na przykład w przypadku dystrybucji selektywnej, gdzie producent współpracuje z konkretnymi autoryzowanymi sprzedawcami. Tym samym możesz dowiedzieć się, kto spoza sieci autoryzowanej sprzedaje produkty, których nie powinien mieć w ofercie (co oznacza, że mogą pochodzić z tzw. szarego importu).

Ważnym aspektem jest również sprawdzanie dostępności towaru pod kątem oceny jego atrakcyjności. Dla przykładu – brak produktu u sprzedawców może oznaczać, że Twoje produkty się wyprzedały lub wręcz przeciwnie – że artykuł nie spełnia oczekiwań i został wycofany ze sprzedaży.

Monitoring ekspozycji produktów

Producent może sprawdzić, czy ekspozycja jego produktów jest optymalna, poprzez monitorowanie banerów, kategorii produktowych oraz wyników wyszukiwań w e-sklepach i marketplace’ach.

Można również monitorować opisy, zdjęcia i opisy u dowolnego sprzedawcy, co ułatwia weryfikację ich poprawności oraz pozwala zyskać kontrolę nad wizerunkiem Twojej firmy i sposobem postrzegania Twoich produktów przez konsumentów.

Jak skutecznie monitorować sieć sprzedaży i udział w rynku?

Ręczne monitorowania różnych aspektów działalności e-commerce jest niezwykle wymagające ze względu na ilość elementów, które należy nadzorować oraz zasoby, jakie to działanie pochłania. Dlatego też warto wykorzystać profesjonalne narzędzie do monitoringu sieci sprzedaży Szpiegomat.

Oprogramowanie Szpiegomat obsługuje alerty, czyli inteligentny system powiadomień, dzięki którym dowiesz się o najważniejszych wydarzeniach cenowych. Błyskawicznie otrzymasz informacje np. na temat cen znacząco odbiegających od sugerowanych lub braku Twojego produktu na monitorowanych stronach. Co istotne, alerty możesz spersonalizować, tak więc to Ty wybierasz, które wiadomości są najważniejsze dla Ciebie i twojej firmy.

Jeżeli interesują Cię korzyści związane z obserwacją cen u sprzedawców internetowych, wypróbuj bezpłatne demo Szpiegomat.pl. Nasi konsultanci wyczerpująco wyjaśnią Ci działanie programu, a także podpowiedzą jak wykorzystać jego funkcjonalności, aby z powodzeniem prowadzić skuteczną politykę cenową w Twojej branży oraz podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes