Biżuteria i zegarki to typ produktów, który najczęściej kojarzy się konsumentom z ekskluzywnością i wysokimi cenami. W rzeczywistości jednak ceny tego typu artykułów są bardzo różne. Z racji na rozstrzał cen, liczbę ofert oraz popularność tej kategorii, sprzedawcy powinni monitorować ceny u konkurencji, aby lepiej zorientować się w rynku i zagwarantować klientom optymalne ceny.
Specyfika branży biżuteria i zegarki
Choć omawiana przez nas kategoria może wydawać się wąska, to tak naprawdę jest niezwykle różnorodna. Produkty, które możemy do niej zaliczyć to m.in.:
- naszyjniki
- pierścionki
- bransoletki
- kolczyki
- obrączki
- wisiorki
- broszki
- spinki i klipsy
- zegarki klasyczne
- zegarki sportowe
- zegarki elektroniczne
Ozdoby cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Nawet zegarki, których podstawową funkcją jest mierzenie czasu, w dobie wszechobecnych smartfonów, coraz częściej stają się modnym dodatkiem, aniżeli niezbędnym narzędziem.
Problemy z monitorowaniem cen zegarków i biżuterii
Różnorodność tego typu produktów sprawia, że śledzenie ich cen jest bardzo trudne. Dodajmy do tego fakt, że mężczyźni coraz chętniej sięgają po biżuterię, by prezentować się jak najlepiej. Rozróżnienie biżuterii męskiej i damskiej to dodatkowy czynnik utrudniający efektywne porównywanie cen produktów.
Należy także zaznaczyć, że często artykuły te pojawiają się one pod różnymi symbolami oraz kodami. Problem stanowią również nieoryginalne, tanie produkty z Chin sygnowane znanymi markami, a mające dużo niższą jakość wykonania.
Inną ważną kwestią jest rozstrzał cen poszczególnych produktów. Pomimo że zegarki i biżuteria kojarzą się z towarem luksusowym, na który mogą pozwolić sobie nieliczni, pamiętajmy, że istnieje mnóstwo ciekawych akcesoriów dla klientów o mniej zasobnych portfelach.
Zwróćmy również uwagę na to, wiele sklepów oferuje całe zestawy, obejmujące np. kolczyki oraz naszyjnik. To również utrudnia skuteczne zestawienie konkretnych artykułów i porównanie ich cen.
Chcesz monitorować ceny zegarków i biżuterii? Wypróbuj profesjonalne oprogramowanie!
Specjalne oprogramowanie do monitorowania cen w Internecie, takie jak Szpiegomat, to doskonałe rozwiązanie, które pomaga być na bieżąco z cenami konkurencji. Szpiegomat pozwoli Ci ustalić optymalne ceny, czyli takie, które będą atrakcyjne dla klienta, a jednocześnie dość wysokie, by były opłacalne.
Szpiegomat codziennie śledzi miliony ofert ze sklepów internetowych, porównywarek cenowych oraz portali aukcyjnych, a następnie przetwarza te dane, by przedstawić je w formie wygodnych wykresów i tabel.
Co ważne z perspektywy sprzedawcy, Szpiegomat jest w stanie śledzić produkty nie tylko po nazwie produktu. Bierze on również pod uwagę m.in.:
- kod EAN
- kategorię produktu
- model
- nazwę producenta
- kod producenta
- cenę produktu
Tym sposobem zyskujesz pewność, że informacje dostarczane przez Szpiegomat są rzetelne i wiarygodne.
Korzystając ze Szpiegomatu, możesz efektywnie wykorzystać dowolną strategię cenową oraz dostosować ceny do wybranej grupy odbiorców. Dzięki temu możesz bez problemu określić najlepsze ceny dla produktów ekskluzywnych oraz budżetowych.
Szpiegomat oferuje także system automatyzacji cen. Wystarczy wybrać jeden z predefiniowanych scenariuszy (lub stworzyć własny), by ceny w Twoich ofertach zmieniały się same w oparciu o działanie konkurencji oraz inne wybrane przez Ciebie wytyczne.
Jednakże o korzyściach stosowania monitoringu cen najlepiej przekonać się samemu. Dlatego też oferujemy darmowe demo, podczas którego nasi konsultanci szczegółowo wyjaśnią Ci działanie Szpiegomatu, a także pokażą jak go wykorzystać, aby Twoja firma zyskała na tym jak najwięcej.