Monitoring cen na EmpikPlace

utworzone przez | Kwi 4, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Monitoring cen na EmpikPlace

Empik to marka, która jest doskonale znana Polakom. Popularna sieć dość szybko dostrzegła potencjał sprzedaży internetowej, wprowadzając Marketplace, który stał się dobrym miejscem do dotarcia do nowych klientów. W związku z tym warto przyjrzeć się tej usłudze i zastanowić się, jak ją wykorzystać do ulepszenia sprzedaży.

Czym jest EmpikPlace?

Empik Marketplace to platforma e-commerce należąca do sieci Empik. Może ona pochwalić się ponad 32 milionami odsłon miesięcznie oraz 3,5 mln zamówień. Ponadto serwis umożliwia integrację z najpopularniejszymi platformami sklepowymi oraz integratorami.

Aby móc sprzedawać na Empiku należy najpierw spełnić kilka istotnych warunków. Po pierwsze, zapoznać się z regulaminem serwisu i warunkami handlowymi, po drugie wypełnić formularz zgłoszeniowy, a następnie poczekać na akceptację zgłoszenia.

Warto również zwrócić uwagę na rodzaj asortymentu, jaki oferujesz. EmpikPlace to miejsce dla Ciebie jeżeli sprzedajesz np.:

  • Prasę i książki
  • Muzykę i filmy
  • Gry i konsole
  • Artykuły szkolne i papiernicze
  • Zabawki i upominki

W przeciwnym wypadku być może lepiej rozejrzeć się za inną platformą sprzedażową.

Jak monitorować ceny na Empik Marketplace?

Podobnie jak w innych serwisach sprzedażowych, powinieneś określić swoją najbliższą konkurencję, czyli taką, która sprzedaje te same lub zbliżone produkty przeznaczone do tej samej grupy konsumentów. Następnym krokiem, który powinieneś uczynić jest monitorowanie ofert konkurencji. Śledzenie działań rywali przynosi wymierne korzyści:

  • będziesz na bieżąco z ofertami konkurencji
  • będziesz mógł błyskawicznie zoptymalizować swoje oferty
  • uzyskasz wgląd w dostępność danego produktu u konkurencji

W przypadku dużych serwisów, takich jak Empik Marketplace, warto postawić na sprawdzone narzędzie do monitorowania cen w Internecie, które maksymalnie ułatwi proces śledzenia konkurencji i wyręczy Cię w żmudnych i podatnych na błędy zadaniach. 

Samym gromadzeniem i weryfikowaniem danych zajmuje się Szpiegomat, który dzięki zaawansowanym algorytmom dostarcza dane najwyższej jakości, przedstawiając je w formie rozmaitych tabel i wykresów. Narzędzie Price Intelligence Szpiegomat jest proste w personalizacji – to Ty wybierasz, kogo i co chcesz obserwować oraz ustalasz jakiego typu informacje Cię interesują. Pozwoli to pominąć wiele produktów, które mogłyby zaburzyć dane na temat cen.

Aby wiarygodność danych była na możliwie najwyższym poziomie, Szpiegomat umożliwia wyszukiwanie produktów m.in. po:

  • kategorii produktu
  • rozmiarze
  • stanie
  • wadze
  • kodzie EAN
  • innych wskazanych przez użytkownika czynnikach

Ponadto Szpiegomat pozwala na wykorzystanie automatyzacji cenowej, dzięki czemu Twoje oferty będą samoistnie zmieniać się w oparciu o wybrane przez ciebie kryteria. Tym sposobem możesz w prosty sposób awansować w rankingu cenowym, co oznacza, że Twoje aukcje będą zajmować lepsze pozycje na liście najtańszych produktów. Szpiegomat oferuje także bardziej zaawansowaną formę automatyzacji cen, czyli dynamic pricing, który umożliwia automatyczne zarządzanie cenami w oparciu o bardziej szczegółowe dane, takie jak zachowania klienta, porzucone koszyki, czy historia sprzedaży.

Chcesz wypróbować monitoring cen za darmo?

Czy interesują Cię szczegóły na temat funkcjonalności monitoringu cen? Chcesz dowiedzieć się jak działa oferowany przez Szpiegomat system alertów oraz automatyka cenowa? Umów się z nami na bezpłatne demo. Nasi konsultanci nie tylko dokładnie wytłumaczą Ci działanie Szpiegomatu, ale też podpowiedzą, jak można go wykorzystać, aby zwiększyć zysk i sprzedaż w Twojej branży.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes