Handel mobilny w e-commerce

utworzone przez | lt. 11, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Handel mobilny w e-commerce

M-commerce pozwala na szybkie i wygodne przeprowadzenie transakcji przy pomocy urządzeń mobilnych. Rosnąca popularność tego rozwiązania sprawia, że sprzedawcy coraz chętniej inwestują w handel mobilny. Należy jednak pamiętać o wdrożeniu odpowiednich elementów, takich jak odpowiednia wielkość przycisków i czcionki oraz szybkość działania strony.

Handel mobilny (m-commerce) to przyszłościowa gałąź świata e-commerce, która rozwija się w imponującym tempie. Dostęp do nowoczesnych technologii i coraz szybsze łącza internetowe sprawiają, że kupowanie przez internet za pomocą urządzeń przenośnych stało się codziennością. Obecnie wiele firm oferuje również własne aplikacje, gdzie kupujący mogą szybko i wygodnie dokonać transakcji. Co więcej, również giganci mediów społecznościowych pokroju Facebooka czy Instagrama wprowadzili opcję kupowania przy pomocy smartfonów i tabletów. Dzięki temu upragnione produkty są na wyciągnięcie ręki każdego użytkownika urządzeń mobilnych.

M-commerce – dlaczego warto?

Lista zalet wynikających z wejścia na rynek handlu mobilnego jest długa. Jednak do najważniejszych należą:

  • wygoda i szybkość dokonywania transakcji
  • nowe kanały dotarcia do konsumentów
  • popularność m-commerce (według badań Gemius aż 76% kupujących w internecie wykorzystuje w tym celu smartfony)
  • bliskość z klientem – możliwość wysyłania powiadomień, prowadzenia czatu na żywo, oferowania spersonalizowanych kodów rabatowych
  • ogromny potencjał na dalszy rozwój m-commerce – warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań jak najwcześniej, aby być na bieżąco z trendami i przyszłością branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Handel mobilny – na co należy uważać?

Prowadzenie sprzedaży przy pomocy urządzeń przenośnych, aby było efektywne, wymaga spełnienia kilku istotnych warunków.

  • Czytelność strony – z racji na ograniczony rozmiar smartfonów, należy dołożyć starań, aby strona lub aplikacja były przejrzyste i czytelne. Szczególną uwagę należy przyłożyć do rozmiarów czcionki i przycisków. Zbyt małe lub blisko położone przyciski są frustrujące dla użytkowników i utrudnia im realizację transakcji.

  • Szybkość działania strony – nowoczesne technologie i łącza internetowe sprawiają, że użytkownicy oczekują szybkiego i bezproblemowego działania stron i aplikacji. Nie trzeba chyba dodawać, że wyjście tym oczekiwaniom naprzeciw jest obowiązkiem każdego skutecznego e-sprzedawcy. Powolna, zacinająca się strona, na której wyskakują rozmaite błędy nie tylko irytuje, ale wręcz zniechęca do zakupu. Sprawia to bowiem wrażenie, że witryna (lub aplikacja) nie jest całkowicie bezpieczna.

  • Nieprzemyślana nawigacja – należy pamiętać o odpowiedniej responsywności strony (czyli dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych). Poruszanie się po stronie przy pomocy myszy jest zupełnie inne niż w przypadku panelu dotykowego. W związku z tym układ strony oraz sposób nawigacji powinny być dobrze przemyślane i przetestowane, aby interakcja z Twoim sklepem była przyjemnością.

Monitoring cen w m-commerce

Monitorowanie cen w przypadku e-sklepów na urządzeniach przenośnych działa tak samo jak w przypadku zwykłych stron. Jeżeli wykorzystasz profesjonalne oprogramowanie do monitoringu cen, takie jak Szpiegomat, będziesz mógł błyskawicznie i bezproblemowo gromadzić dane na temat cen konkurencji. Pomoże to lepiej zorientować się w trendach cenowych i realiach rynkowych, a także zoptymalizować Twoje oferty. Odpowiednie ceny pomagają wyróżnić się od konkurencji, a także lepiej wypozycjonować Twoje oferty.

Co więcej, ze Szpiegomatu można korzystać również za pomocą urządzeń przenośnych. Dzięki temu śledzenie cen i bezpieczne zarządzanie cenami jest jeszcze prostsze i szybsze. Jednak o korzyściach stosowania monitoringu cen najlepiej przekonać się samemu. Dlatego też oferujemy darmowe demo, podczas którego nasi konsultanci szczegółowo wyjaśnią Ci działanie Szpiegomatu, a także pokażą jak go wykorzystać, aby Twoja firma zyskała na tym jak najwięcej.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes