Język korzyści w sprzedaży internetowej

utworzone przez | Maj 16, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Język korzyści w sprzedaży internetowej

Czy istnieje prosty sposób na zwiększenie atrakcyjności oferty bez konieczności nadwyrężania budżetu? Jak najbardziej. Wykorzystanie języka korzyści to jedna z najlepszych metod na zrobienie dobrego wrażenia na kliencie. Zastanówmy się zatem, czym język korzyści jest oraz czym owe korzyści różnią się od zalet.

Czym jest język korzyści?

Język korzyści to technika perswazji, która sprawia, że klient przychylniej patrzy na ofertę oraz dostrzega więcej powodów, dla którego warto zakupić dany produkt. Nie mylmy jednak tej techniki ze zwyczajnym wymienianiem zalet. Zaleta informuje o jakiejś pozytywnej cesze produktu (przykładowo nowy model telefonu, który ma pojemną baterię). Korzyści odpowiadają zaś na pytanie: „a co klient będzie z tego miał?”. Przykładowo: pojemna bateria umożliwia korzystanie z telefonu bez przerwy przez 70 godzin bez ładowania). Jest to technika często wykorzystywana w komunikatach Call To Action, gdyż klient chętniej wykonuje dane działanie, jeżeli wie, co otrzyma w zamian (np. „Kup ten produkt do godziny 12:00, by otrzymać darmową wysyłkę”).

Dlaczego wykorzystanie języka korzyści jest wyjątkowo skuteczne? Ponieważ pokazuje, że znasz i rozumiesz potrzeby klienta i jesteś w stanie odwołać się bezpośrednio do nich.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Język korzyści – jak go używać?

Postaw się w skórze klienta

W przypadku języka korzyści kluczowe jest poznanie i zrozumienie potrzeb klientów. Spójrz na sprzedawany produkt pod kątem wybranej grupy docelowej. Na czym potencjalnemu klientowi zależy najbardziej? Czego poszukuje? Co w jego oczach mogłoby zdyskwalifikować dany produkt? Odpowiedz sobie na te pytania, a następnie spróbuj stworzyć opis oferty w taki sposób, by był naturalny, precyzyjny i trafiał bezpośrednio w potrzeby konsumenta.

Przedstawiaj korzyści

Twórz takie opisy produktów, by odbiorca zrozumiał, co nowy zakup wniesie do jego życia. Przykładowo, zamiast ograniczać się do podania samej specyfikacji telefonu, można napisać, że ma on świetny aparat, dzięki któremu użytkownik z łatwością zrobi fantastyczne zdjęcia z wakacji.

Wypunktuj zalety

W przypadku nieco dłuższych opisów, warto podsumować wszystkie zalety produktu w postaci podpunktów. W ten sposób przypomnimy klientom o tym, co jest dla nich najważniejsze, a osoby, które z różnych powodów nie czytają opisów w całości, będą mogły zapoznać się ze streszczeniem najważniejszych informacji.

Korzystaj z prostego języka

Opisy produktów to nie miejsce na skomplikowane wypracowania. Klientom zależy na precyzyjnych informacjach podanych w przejrzystej formie. Jednocześnie pamiętajmy, żeby unikać opisów, które są suche i bez wyrazu. Nie bójmy się też lekkiego języka i poczucia humoru, np. jeżeli oferujemy nasze komunikaty do młodych odbiorców.

Unikaj negatywnych stwierdzeń

Negatywne stwierdzenia to takie, które teoretycznie komunikują to, co chcemy, jednak działają niekorzystnie na podświadomość odbiorcy. Przykładowo, gdy napiszemy, że laptop „nie sprawia problemów” i „nie jest skomplikowany w użyciu”, mimowolnie podsuwamy konsumentom myśl, że mogłoby być inaczej. Dlatego lepiej pisać w takim przypadku o „prostej obsłudze” i „stabilnym działaniu”.

Zachowaj umiar, wymieniając zalety

Oferowany produkt należy przedstawić w jak najbardziej atrakcyjny sposób, lecz pamiętajmy, że konsument ceni uczciwość. Wynajdywanie na siłę absurdalnych zalet mija się z celem i może zniechęcić klienta do zakupu. W końcu plecak wcale nie musi być „rewolucyjny”, aby znaleźć nabywców. Przesada natomiast wzbudza nieufność, dlatego też zachwalajmy swoje oferty, ale z należytą rozwagą.

Jednak język korzyści to nie wszystko. Oprócz doskonale przemyślanych opisów oraz wyeksponowanych zalet produktu, niezbędne jest prowadzenie skutecznej polityki cenowej. To właśnie ceny są najważniejszym czynnikiem, który przesądza o kupnie danego produktu. Aby zadbać o optymalne ceny, warto wykorzystać monitoring cen, który pozwoli porównać swoje oferty z konkurencją, a także analizować trendy cenowe na podstawie ogromnych ilości danych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób monitoring cen może pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes