Jakie funkcje dla e-sprzedawców powinien oferować program do monitoringu cen?

utworzone przez | Sie 22, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jakie funkcje dla e-sprzedawców powinien oferować program do monitoringu cen?

Monitorowanie cen jest od kilku lat absolutnym standardem w świecie e-commerce. Bez specjalistycznego oprogramowania śledzenie cen konkurencji oraz zarządzanie ofertami jest znacząco utrudnione, co negatywnie odbija się na wynikach e-sklepu. Warto jednak mieć na uwadze, że decydując się na narzędzie do monitorowania cen, powinniśmy wybrać takie, które zapewnia wszystkie niezbędne funkcje. Po czym jednak poznać, że monitor cen jest odpowiedni i oferuje wszystko, co trzeba?

Jakie funkcjonalności powinno mieć profesjonalne narzędzie do monitoringu cen?

Śledzenie cen z dowolnych źródeł internetowych

Śledzenie cen to podstawowe zadanie monitorów cen. Te najlepsze odznaczają się jednak tym, że mogą one monitorować ceny z dowolnych miejsc w internecie. Dlatego też przed wybraniem oprogramowania warto upewnić się, że gromadzi on informacje z takich źródeł jak:

  • marketplace’y (m.in. Google Shopping, Empik Marketplace)
  • portale aukcyjne (m.in. Allegro, E-bay, Amazon)
  • porównywarki cenowe (m.in. Ceneo, Skąpiec, okazje.info)
  • poszczególne e-sklepy
  • źródła internetowe oraz zagraniczne (w tym te korzystające z różnych walut)

Skuteczny program do śledzenia cen konkurencji pozwala również na gromadzenie informacji o produktach na podstawie różnych wytycznych:

  • nazwa produktu
  • model
  • nazwa producenta
  • kod EAN
  • kod producenta
  • cena produktu
  • produkty analogiczne innych marek

Możliwość śledzenia dodatkowych elementów w e-sklepach

O ile śledzenie cen jest dla sprzedawców internetowych koniecznością, o tyle mogą oni wykorzystać niektóre programy do monitoringu cen, aby śledzić również inne ważne elementy działania sklepu. Należą do nich m.in.:

  • ekspozycja produktów w e-sklepie (pozycjonowanie w wyszukiwarce i kategoriach)
  • monitoring banerów
  • zdjęcia na aukcji
  • opisy
  • oceny i komentarze

Analiza wyżej wymienionych pozacenowych elementów pozwala na weryfikację własnych działań, a także wykorzystanie nowo zdobytej wiedzy do wprowadzenia poprawek i usprawnień, które pomogą zwiększyć zysk i sprzedaż.

Dane wysokiej jakości

Jedną z największych zalet oprogramowania do monitoringu cen jest otrzymywanie wysokiej jakości danych na temat konkurencji. Przykładowo narzędzie Price Intelligence Szpiegomat, wykorzystuje boty do zbierania informacji o ofertach. Następnie ogromne ilości danych (Big Data) trafiają do chmury obliczeniowej, gdzie sztuczna inteligencja indeksuje oraz dopasowuje informacje przy pomocy algorytmów Smart Matching oraz Machine Learning, które sprawiają, że dostarczane dane są zawsze rzetelne i aktualne.

Ponadto Szpiegomat zapewnia wiele użytecznych informacji z punktu widzenia sprzedawcy. Można dowiedzieć się m.in.:

  • Jakie ceny ma konkurencja
  • Jak często oraz w jakim stopniu zmieniają się ceny wybranych produktów
  • Jakie są różnice cenowe oraz asortymentowe między Tobą i konkurencją
  • Jakie są koszty wysyłki w poszczególnych sklepach
  • Jaka jest dostępność produktów u Twoich konkurentów
  • Jakie promocje prowadzą aktualnie Twoi konkurenci

Analiza cen

Zbieranie informacji o cenach konkurentów na niewiele by się zdało, gdyby dane te nie zostały poddane szczegółowej analizie. Ze względu na rozmiar i dynamiczny rozwój rynku e-commerce dobrze zadbać o to, by narzędzie umożliwiało wygodną i szybką analizę cen. Przykładowo Szpiegomat przedstawia dane w formie czytelnych tabel i wykresów. Dzięki temu można z powodzeniem dostrzec potencjalne trendy cenowe, niepokojące zmiany w ofertach, czy też dokonąć bezpośredniego porównania z konkurencją wraz ze wskazaniem dokładnych różnic cenowych. Warto również zadbać o to, by monitor cen, na który sprzedawca się decyduje, umożliwiał eksport danych do takich formatów jak XML i CSV.

Źródło: Szpiegomat.pl

Błyskawiczne zarządzanie cenami

W przypadku tak bardzo konkurencyjnego rynku jak e-commerce, czas staje się praktycznie walutą. To, jak szybko sprzedawca jest w stanie wystosować kontrofertę, ma bezpośredni wpływ na to, jak długo będzie utrzymywał się w czołówce rankingu cenowego, a tym samym przyciągał więcej klientów.

Dlatego też program do monitoringu cen powinien działać natychmiastowo, aby użytkownik nie tracił swej pozycji względem konkurencji, ani nie obniżał niepotrzebnie potencjalnego zysku.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Automatyka cenowa

Dobre narzędzie Price Intelligence pozwala również na automatyczne ustalanie cen. Dzięki temu ceny zmieniają się automatycznie na podstawie określonych parametrów. W przypadku programu Szpiegomat.pl wystarczy wybrać jeden z przygotowanych scenariuszy, takich jak zajmowanie miejsca w czołówce rankingu cenowego, przebijanie ofert wybranych konkurentów, czy też zachowanie odpowiedniej różnicy cenowej. Można również ustalić priorytet poszczególnych scenariuszy oraz zdecydować, co się stanie, gdy zostanie już zrealizowany lub okaże się to niemożliwe.

Co istotne, użytkownik może skorzystać nie tylko z predefiniowanych scenariuszy automatyki cenowej, ale też stworzyć własne, dostosowując je do własnej strategii cenowej.

Źródło: Szpiegomat.pl

Dynamic pricing

System Dynamic Pricing można określić „automatyką cenową na sterydach”. Wprowadza on zarządzanie cenami na zupełnie nowy poziom. Monitory cen takie jak Szpiegomat pozwalają na wykorzystanie systemu dynamicznej wyceny, aby oferty zmieniały się samoistnie w oparciu o rozmaite czynniki, takie jak działania konkurencji, zmiany w stanach magazynowych, popyt, itp.

System alertów 

Szpiegomat oferuje niezwykle przydatny system alertów i podpowiedzi, które pomagają w prosty sposób poprawić pozycję produktów i zwiększyć ich sprzedaż. Informuje on o potencjalnych zagrożeniach i szansach cenowych, a także proponuje sugestie optymalnych działań. Dzięki temu jeszcze łatwiej można znaleźć się w czołówce rankingu cenowego oraz zmaksymalizować zysk i sprzedaż.

Źródło: Szpiegomat.pl

Consulting i wsparcie użytkownika

Wspomaganie właściwego rozwoju e-commerce oraz zachowania optymalnej polityki cenowej można wspomóc nie tylko przy pomocy powiadomień związanych z najważniejszymi wydarzeniami cenowymi, ale również consultingu. Najlepsze firmy monitorujące ceny w internecie oferują specjalistyczną pomoc i wskazówki m.in. w zakresie działania programu, jak też wykorzystania go do osiągnięcia większego zysku i sprzedaży oraz zyskania przewagi konkurencyjnej.

Szpiegomat – profesjonalny monitor cen dla sprzedawców internetowych

Znalezienie najlepszego programu do monitoringu cen może zająć trochę czasu, ale zdecydowanie warto go poświęcić. Wymienione w artykule funkcjonalności nie tylko ułatwiają zarządzanie e-sklepem, ale również znacząco przyczyniają się do jego rozwoju oraz zwiększenia zysku i sprzedaży.

Jeżeli chcesz sprawdzić jak w praktyce działa monitoring cen, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo. Nasi specjaliści udzielą Ci wszelkich informacji na temat działania programu, a także podzielą się wskazówkami, jak wykorzystać jego możliwości, aby osiągnąć sukces w e-commerce.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes