Ceneo to popularna porównywarka cenowa, dzięki której klienci mogą błyskawicznie zestawić oferty z różnych sklepów, by wybrać tę najkorzystniejszą. Natomiast wystawianie ofert na porównywarkach cenowych to dla e-sklepów świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. Zastanówmy się zatem, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na Ceneo.
Jak sprzedawać na Ceneo?
Ceneo to najpopularniejsza porównywarka cen w Polsce, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Wielu e-sprzedawców zastanawia się, czy warto sprzedawać na Ceneo. Otóż sprzedawanie na tej platformie jest całkiem proste i może przynieść wymierne korzyści, wystarczy spełnić kilka istotnych warunków.
Na początku należy wypełnić formularz oraz założyć konto na stronie. Niezbędne jest też dokonanie wcześniejszej płatności, aby zasilić konto przedpłat. Konieczne jest również dodanie pliku XML z produktami, co jest niezbędne dla odpowiedniej kategoryzacji i weryfikacji ofert.
Jak poprawić sprzedaż na Ceneo?
Jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż na Ceneo, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach:
Monitoruj konkurencję na Ceneo
Porównywarki cenowe cieszą się szczególną popularnością u tych klientów, którym zależy na niskich cenach. Co więcej, Ceneo lepiej pozycjonuje te oferty, których ceny są niższe niż u konkurencji (wyjątkiem są np. płatne opcje wyróżnienia oferty, o których opowiemy później). W związku z tym warto wykorzystać profesjonalne narzędzie do monitoringu cen, które zbiera informacje na temat ofert konkurencji i umożliwia zdobycia dowolnego miejsca w rankingu cenowym.
Sprawdź konwersję i porzucone koszyki
Porównaj, ilu konsumentów wchodzi na Twoją stronę z porównywarki, a ilu z nich faktycznie realizuje zakup. Jeżeli wyniki nie są zadowalające, zastanów się, dlaczego tak jest. Być może proces zakupowy na Twojej stronie jest daleki od ideału (np. zawiera ukryte koszty lub wymagaj rejestracji użytkownika)? Rozwiązaniem tego problemu, oprócz – rzecz jasna – usprawnienia działania strony, może być wykorzystanie opcji “kup teraz” na Ceneo. Pozwala ona klientom zakupić wybrany produkt bezpośrednio ze strony porównywarki. Należy jednak wówczas pamiętać o prowizji, która w momencie publikacji tego tekstu wynosi 1,6%.
Zadbaj o pozytywne opinie klientów
Pozytywne komentarze pozostawione przez klientów uwiarygodniają Twoją ofertę. Jako klient naturalnie chcemy przed zakupem zapoznać się z opiniami tych, którzy mieli okazję już dany produkt wypróbować. Niezależnie, czy chodzi o samą jego jakość, koszty dostawy, czy obsługę klienta – wszystko może zostać poddane ocenie. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić najwyższą jakość usług oraz zadbać o satysfakcję kupującego.
Wykorzystaj narzędzia do wyróżnienia oferty
Sprzedaż na Ceneo umożliwia dodatkowe opcje wyróżnienia oferty. Zwróć uwagę, że w domyślnym sortowaniu ofert produkty nie są sortowanie jedynie po cenie, gdyż algorytm premiuje oferty promowane. Warto zapoznać się z dostępnymi możliwościami wyszczególnienia Twoich produktów i rozważyć, czy tego typu dodatki Ci się opłacą.
Sprawdź, czy produkty zostały poprawnie skatalogowane
Wystawiając oferty, pamiętaj, że wszędzie zdarzają się jakieś błędy – porównywarki cenowe nie są tutaj wyjątkiem. Zdarza się, że niewłaściwie łączą produkty, przez co dwa różne artykuły mogą zostać skatalogowane razem, co skutkuje ogromnymi różnicami cenowymi. Natomiast w niektórych przypadkach ten sam produkt może zostać rozdzielony na dwie osobne kategorie. Możesz zminimalizować ryzyko tego typu błędów, zwracając uwagę, czy arkusz z asortymentem, który musisz przygotować przed wystawieniem oferty, jest odpowiednio skonstruowany. Przed przesłaniem go, zapoznaj się dokładnie z wytycznymi danej porównywarki i upewnij się, że nie ma w nim żadnych uchybień. Aby skuteczniej poradzić sobie z problemem źle skatalogowanych produktów, możesz wykorzystać program Szpiegomat.
Postaw na automatyzację cen
Wykorzystanie automatyki cenowej to najlepszy sposób na to, by Twoje oferty były zawsze na pożądanym miejscu w rankingu cenowym. Jeżeli konkurencja zmieni cenę, Twoja oferta również się zmieni o odpowiednią kwotę. Nie musisz się jednocześnie obawiać sprzedaży poniżej progu opłacalności, gdyż w monitorze cen Szpiegomat to Ty określasz cenę poniżej której nie chcesz schodzić. Dzięki temu Twoje oferty będą zawsze dopasowane do dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku e-commerce.
Monitoring cen w porównywarkach cenowych
Już sama koncepcja porównywarek cenowych sugeruje, że klienci poszukują przede wszystkim najlepszych cen. To sprawia, że sprzedawcy internetowi, którzy chcą mieć atrakcyjne ceny i popularne oferty, powinni monitorować działania rywali i na bieżąco dostosowywać ceny do konkurencji oraz wymagań rynkowych.
Oprogramowanie Szpiegomat pozwala na błyskawiczne na śledzenie cen z dowolnych źródeł internetowych krajowych i zagranicznych, takich jak e-sklepy, portale aukcyjne oraz porównywarki cenowe. W tym celu wystarczy dostarczyć informacje na temat produktów, które chcemy obserwować, oraz źródeł z których dane mają pochodzić. Resztą zajmie się Szpiegomat, który będzie systematycznie gromadzić dane i przedstawiać je w postaci wskazówek działań cenowych, raportów i powiadomień. Dzięki temu nie umknie Ci żadne istotne wydarzenie cenowe, a zebrane informacje możesz wykorzystać np. do analizy cen konkurencji lub wyprowadzenia kontroferty (również w formie automatycznej).
Zwiększanie sprzedaży na Ceneo
Jeżeli zależy Ci na śledzeniu cen w porównywarkach lub innym miejscu, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo. Przekonasz się na własne oczy, w jaki sposób Szpiegomat może pomóc Twojej firmie.