Jak zwiększyć konkurencyjność niskim kosztem?

utworzone przez | Lis 17, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak zwiększyć konkurencyjność niskim kosztem?

Obecnie jak mantrę powtarza się, że rynek e-commerce jest wyjątkowo konkurencyjny. Nie bez powodu – sprzedaż internetowa daje ogromne możliwości na dotarcie do klientów na całym świecie. To sprawia, że rynek pęcznieje, a nowym sprzedawcom coraz trudniej przedrzeć się do potencjalnych klientów. Zastanówmy się zatem, jak e-sprzedawca może zwiększyć konkurencyjność swojego sklepu, dysponując niewielkim budżetem.

Walcz o porzucone koszyki zakupowe

Jednym z najpowszechniejszych problemów sprzedaży internetowej są porzucone koszyki. Według badań Baymard Institute aż 70% internautów dodaje produkt do koszyka, ostatecznie go nie zamawiając. Powody takiego stanu rzeczy mogą być różne. Czasami klient po prostu się rozmyśla, innym razem odkłada zakup na później, a następnie o nim zapomina.

W związku z tym warto skorzystać remarketingu, np. w postaci spersonalizowanych newsletterów z linkami do produktów, które nie zostały zakupione. Dobrym pomysłem może być też kod rabatowy, który dodatkowo zachęci do powrotu na stronę sklepu i sfinalizowania transakcji.

Wykorzystaj strategie cenowe

Strategie cenowe – szczególnie te psychologiczne – są nie tylko skuteczne, ale też tanie we wdrożeniu. W wielu przypadkach sprowadzają się do odpowiedniej ekspozycji ceny (tzw. strategia zakotwiczenia) lub innego sposobu zapisu ceny (price ending). Warto zauważyć, że są one tak popularne, że trudno znaleźć większy sklep internetowy, który by z nich zupełnie nie korzystał.

Jeżeli jesteś zainteresowany poszczególnymi strategiami cenowymi, zachęcamy do przeczytania naszego artykułu na ten temat.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Rozsądnie zwiększaj wartość koszyka zakupowego

Nowoczesne technologie pozwalają również zwiększyć wartość koszyka zakupowego klienta. Efekt ten można osiągnąć np. przy pomocy cross-sellingu lub upsellingu. Cross-selling polega na proponowaniu do podstawowego produktu (np. laptopa) akcesoriów dodatkowych (np. myszki, torby na laptopa, dyski zewnętrzne, podkładki chłodzące). Są one znacznie tańsze od głównego produktu, ale można im dać wyższą marżę. Wówczas klient, chcąc zaoszczędzić na kosztach wysyłki, a jednocześnie skompletować cały potrzebny zestaw, może dobrać tego typu produkty do koszyka.

Upselling z kolei polega na proponowaniu lepszej i droższej wersji tego samego produktu. W przypadku wspomnianego już laptopa możemy zaoferować ten sam model z większą pamięcią, zainstalowanym systemem operacyjnym oraz lepszym procesorem. Jest to atrakcyjna opcja dla klienta, który może za stosunkowo niewielką dopłatą zdobyć lepszy produkt.

Obserwuj konkurencję oraz trendy cenowe

Nie da się prowadzić skutecznego biznesu bez wnikliwego śledzenia działań konkurencji oraz ogólnych trendów rynkowych. To dzięki tej wiedzy można lepiej zrozumieć potrzeby klientów, ustalać optymalne ceny, czy też zaobserwować rozwiązania konkurencji, którymi warto się inspirować, bądź których warto unikać. Najlepszym sposobem na bycie na bieżąco z rywalami i ofertami konkurencji jest oprogramowanie do monitoringu cen. Narzędzie Szpiegomat umożliwia błyskawiczne śledzenie zmian cen u konkurencji, a także rzetelną analizę wybranego segmentu rynku.

Szpiegomat to również intuicyjny system alertów i podpowiedzi, który informuje o najważniejszych wydarzeniach cenowych. Jednocześnie sugeruje on optymalne działania, takie jak bezpieczne podwyższenie marży lub drobne obniżki, które pozwolą sprzedawcy znaleźć się w czołówce cenowej.

Rób drobne rzeczy w sposób doskonały

W świecie rozwoju osobistego dużą popularność zyskało powiedzenie: „Jeżeli nie możesz zrobić wielkich rzeczy, rób małe rzeczy w wielki sposób”. To motto sprawdza się w wielu dziedzinach życia – nie inaczej jest w przypadku e-commerce. Jeśli sprzedawca nie dysponuje dużym budżetem, powinien skupić się na jak najlepszym wykonywaniu każdego działania. Niektóre sklepy szczycą się wyjątkową obsługą i pozostawiają doskonałe wrażenie, pakując artykuły do eleganckiego pudełka z logo sklepu. Inni znacząco upraszczają proces zwrotu, dodając do zamówienia wypełnioną kartę przewozową, z której skorzystać może klient. Pamiętaj, że praktycznie każda czynność może być okazją do pokazania się z jak najlepszej strony.

Jeżeli interesuje Cię zaś monitoring cen, skorzystaj z darmowego demo Szpiegomatu. Sam przekonaj się o korzyściach, jakie daje śledzenie konkurencji i skuteczne zarządzanie polityką cenową.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes