Jak wprowadzić rekomendacje zakupowe do sklepu internetowego?

utworzone przez | Kwi 14, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak wprowadzić rekomendacje zakupowe do sklepu internetowego?

W czasach ogromnej popularności i nieustannego rozwoju e-commerce, sprzedawcom coraz trudniej jest dotrzeć do klienta z odpowiednio dopasowaną ofertą. Konsument może czuć się wręcz przytłoczony liczbą e-sklepów, portali aukcyjnych oraz ofert do przejrzenia. Dlatego też świetnym rozwiązaniem jest wprowadzenie rekomendacji zakupowych, które pomagają przedstawić klientom te oferty, które będą dla nich potencjalnie najbardziej interesujące.

Rekomendacje zakupowe – dlaczego warto je stosować?

Wprowadzenie rekomendacji przynosi wiele korzyści. Do najważniejszych należą:

  1. Personalizacja – skuteczne dopasowanie artykułów do klienta
  2. Wzrost sprzedaży i lepsza konwersja
  3. Ratowanie porzuconych koszyków zakupowych
  4. Budowanie pozytywnego wizerunku sklepu

Jak widzimy, zalety rekomendacji nie sprowadzają się wyłącznie do lepszego doświadczenia zakupowego klienta. Zakres korzyści jest szeroki i dotyczą one wielu istotnych elementów funkcjonowania e-sklepu.

Na jakich danych należy opierać rekomendacje dla klientów?

Jeżeli chcemy już rekomendować produkty konsumentom, należy zrobić to w odpowiedni sposób. W tym celu należy oprzeć rekomendacje nie na domysłach, lecz twardych, rzetelnych danych. Należą do nich m.in.:

  • liczba wyświetleń i sprzedaży artykułów
  • historia zamówień klienta
  • historia przeglądanych przez klienta produktów
  • porzucone koszyki
  • słowa kluczowe wpisywane przez klienta do wyszukiwarki
  • źródło ruchu

Pamiętaj, że dobrze spersonalizowane propozycje zakupów są mile widziane przez klientów. Jeśli jednak proponowane artykuły są nietrafione, internauta odczuwa frustrację i zniechęca się do danego sklepu. Dołóż więc szczególnych starań, by personalizacja była jak najbardziej precyzyjna.

Rekomendacje zakupowe – jak je wprowadzić?

Bestsellery

To jedna z najbardziej podstawowych a zarazem najskuteczniejszych metod rekomendacji. Popularność produktu sprawia, że klient ma do niego większe zaufanie. Co więcej, w przypadku niektórych branż, takich jak moda, rozrywka lub nowoczesne technologie, ważne jest wstrzelenie się w obowiązujące trendy. Najłatwiej to zrobić właśnie za sprawą bestsellerów.

Nowości

Kategoria tyleż oczywista, co niezbędna. Może okazać się szczególnie przydatna w przypadku branż, gdzie kładzie się nacisk na produkty oferujące świeże, oryginalne rozwiązania (np. nowe modele smartfonów, laptopów itd.), lecz powinna się znaleźć w każdym profesjonalnym sklepie internetowym.

Osoby, które kupiły ten produkt, wybrały również…

Moment, w którym klient dodaje przedmiot do swojego koszyka, jest idealną okazją na zastosowanie cross-sellingu, który tworzy dodatkowe poczucie pilności. Polega on na zaproponowaniu dodatkowych akcesoriów wysokomarżowych do produktu, którym zainteresowany jest konsument. Jest to również bardzo wygodne rozwiązanie dla konsumenta, gdyż przypominamy w ten sposób o przydatnych produktach, o których łatwo zapomnieć (np. baterie, ładowarki, słuchawki, etui).

Specjalnie dla ciebie

Ta wyjątkowo efektywna forma personalizacji polega na rekomendowaniu produktów na podstawie zachowań zakupowych użytkownika. Silnik sprawdza co, ile i jak często kupuje dany klient, dzięki czemu jest w stanie zaproponować mu ofertę, która sprawia wrażenie szytej na miarę.

Warto pamiętać, że im lepiej spersonalizowana oferta tym lepiej. Według raportu Listonic, aż 31% ankietowanych twierdzi, że ich doświadczenia zakupowe mogłyby być bardziej spersonalizowane, a 74% odczuwa frustrację, gdy personalizacja nie jest odpowiednia.

Jak widać, sposobów na rekomendowanie produktów na stronie e-sklepu jest wiele i zdecydowanie warto podjąć ten wysiłek. Należy jednak pamiętać również o tym, by wszystkie nasze oferty miały optymalne ceny. Bez nich rekomendacje nie przełożą się na tak dobre wyniki jak byśmy chcieli. Aby prowadzić skuteczną politykę cenową warto wykorzystać monitoring cen, który pozwala na śledzenie trendów cenowych oraz ofert konkurencji, a także umożliwia e-przedsiębiorcom błyskawiczne zarządzanie cenami. Jeżeli interesuje Cię, w jaki sposób monitoring i analiza cen mogą pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes