Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na Ceneo?

utworzone przez | Kwi 28, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na Ceneo?

Ceneo to popularna porównywarka cenowa, dzięki której klienci mogą błyskawicznie zestawić oferty z różnych sklepów, by wybrać tę najkorzystniejszą. Obecność sklepu na Ceneo to dobra metoda na wypromowanie e-sklepu oraz dotarcie do nowych klientów. Tylko co należy zrobić, by sprzedaż przy wykorzystaniu tej strony była jak najlepsza?

Jak poprawić sprzedaż na Ceneo?

Monitoruj konkurencję

Porównywarki cenowe cieszą się szczególną popularnością u tych klientów, którym zależy na niskich cenach. Co więcej, Ceneo lepiej pozycjonuje te oferty, których ceny są niższe niż u konkurencji (wyjątkiem są np. płatne opcje wyróżnienia oferty, o których opowiemy później). W związku z tym warto wykorzystać profesjonalne narzędzie do monitoringu cen Szpiegomat, które zbiera informacje na temat ofert konkurencji i umożliwia zdobycia dowolnego miejsca w rankingu cenowym.

Sprawdź konwersję i porzucone koszyki

Porównaj, ilu konsumentów wchodzi na Twoją stronę z porównywarki, a ilu z nich faktycznie realizuje zakup. Jeżeli wyniki nie są zadowalające, zastanów się, dlaczego tak jest. Być może proces zakupowy na Twojej stronie jest daleki od ideału (np. zawiera ukryte koszty lub wymagaj rejestracji użytkownika)? Rozwiązaniem tego problemu, oprócz – rzecz jasna – usprawnienia działania strony, może być wykorzystanie opcji “kup teraz” na Ceneo. Pozwala ona klientom zakupić wybrany produkt bezpośrednio ze strony porównywarki. Należy jednak wówczas pamiętać o prowizji, która w momencie publikacji tego tekstu wynosi 1,6%.

Zadbaj o pozytywne opinie klientów

Pozytywne komentarze pozostawione przez klientów uwiarygodniają Twoją ofertę. Jako klient naturalnie chcemy przed zakupem zapoznać się z opiniami tych, którzy mieli okazję już dany produkt wypróbować. Niezależnie, czy chodzi o samą jego jakość, koszty dostawy, czy obsługę klienta – wszystko może zostać poddane ocenie. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić najwyższą jakość usług oraz zadbać o satysfakcję kupującego.

Wykorzystaj narzędzia do wyróżnienia oferty

Ceneo, podobnie jak np. Allegro, oferuje dodatkowe opcje wyróżnienia oferty. Zwróć uwagę, że w domyślnym sortowaniu ofert produkty nie są sortowanie jedynie po cenie, gdyż algorytm premiuje oferty promowane. Warto zapoznać się z dostępnymi możliwościami wyszczególnienia Twoich produktów i rozważyć, czy tego typu dodatki Ci się opłacą.

Sprawdź, czy produkty zostały poprawnie skatalogowane

Wystawiając oferty, pamiętaj, że wszędzie zdarzają się jakieś błędy – porównywarki cenowe nie są tutaj wyjątkiem. Zdarza się, że niewłaściwie łączą produkty, przez co dwa różne artykuły mogą zostać skatalogowane razem, co skutkuje ogromnymi różnicami cenowymi. Natomiast w niektórych przypadkach ten sam produkt może zostać rozdzielony na dwie osobne kategorie. Możesz zminimalizować ryzyko tego typu błędów, zwracając uwagę, czy arkusz z asortymentem, który musisz przygotować przed wystawieniem oferty, jest odpowiednio skonstruowany. Przed przesłaniem go, zapoznaj się dokładnie z wytycznymi danej porównywarki i upewnij się, że nie ma w nim żadnych uchybień. Aby skuteczniej poradzić sobie z problemem źle skatalogowanych produktów, możesz wykorzystać program Szpiegomat.

Postaw na automatyzację cen

Wykorzystanie automatyki cenowej to najlepszy sposób na to, by Twoje oferty  były zawsze na pożądanym miejscu w rankingu cenowym. Jeżeli konkurencja zmieni cenę, Twoja oferta również się zmieni o odpowiednią kwotę. Nie musisz się jednocześnie obawiać sprzedaży poniżej progu opłacalności, gdyż w monitorze cen Szpiegomat to Ty określasz cenę poniżej której nie chcesz schodzić. Dzięki temu Twoje oferty będą zawsze dopasowane do dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku e-commerce.

Monitoring cen w porównywarkach cenowych

Już sama koncepcja porównywarek cenowych sugeruje, że klienci poszukują przede wszystkim najlepszych cen. To sprawia, że sprzedawcy internetowi, którzy chcą mieć atrakcyjne ceny i popularne oferty, powinni monitorować działania rywali i na bieżąco dostosowywać ceny do konkurencji oraz wymagań rynkowych.

Oprogramowanie Szpiegomat pozwala na błyskawiczne na śledzenie cen z dowolnych źródeł internetowych krajowych i zagranicznych, takich jak e-sklepy, portale aukcyjne oraz porównywarki cenowe. W tym celu wystarczy dostarczyć informacje na temat produktów, które chcemy obserwować, oraz źródeł z których dane mają pochodzić. Resztą zajmie się Szpiegomat, który będzie systematycznie gromadzić dane i przedstawiać je w postaci wskazówek działań cenowych, raportów i powiadomień. Dzięki temu nie umknie Ci żadne istotne wydarzenie cenowe, a zebrane informacje możesz wykorzystać np. do analizy cen konkurencji lub wyprowadzenia kontroferty (również w formie automatycznej).

Jeżeli zależy Ci na śledzeniu cen w porównywarkach lub innym miejscu, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo. Przekonasz się na własne oczy, w jaki sposób Szpiegomat może pomóc Twojej firmie.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes