Jak być na bieżąco z cenami konkurencji?

utworzone przez | wrz. 28, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak być na bieżąco z cenami konkurencji?

Skuteczni e-przedsiębiorcy odznaczają się tym, że zawsze trzymają rękę na pulsie i doskonale orientują się w sytuacji rynkowej. Bez tego trudno byłoby obiektywnie określić swoją pozycję w branży oraz efektywnie realizować cele biznesowe. W przypadku e-commerce jedną z najlepszych metod na rozeznanie w rynku jest śledzenie cen konkurencji, aby być na bieżąco z działaniami innych e-sklepów.

Dlaczego warto być na bieżąco z cenami konkurencji?

Śledzenie cen produktów w sklepach internetowych przynosi wiele istotnych korzyści, takich jak:

  • Możliwość określenia swojego położenia w rankingu cenowym
  • Bezpośrednie porównanie się do konkurencji
  • Analiza konkurencyjnych e-sklepów oraz trendów cenowych
  • Systematyczne otrzymywanie informacji na temat ofert rywali (m.in. dostępność towaru, częstotliwość i stopień zmian cen poszczególnych produktów)
  • Bardziej precyzyjne wycenianie produktów

Porównanie się do innych to kluczowe działanie, które pomaga sprzedawcom rozwijać się i dostosowywać do dynamicznych zmian na rynku e-commerce. Rywalizacja sprawia, że walka o klienta jest bardziej zacięta, przez co należy wykorzystać każdą możliwość, która pozwoli nam dorównać kroku konkurencji lub ją wręcz wyprzedzić.

Jak być na bieżąco z cenami u innych sprzedawców?

Aby móc systematycznie zapoznawać się z cenami u różnych sprzedawców konieczne jest monitorowanie cen konkurencji. Można to zrobić na dwa sposoby: ręcznie lub przy pomocy specjalnego oprogramowania. Należy jednak zaznaczyć, że ręczne monitorowanie cen ma sens jedynie w przypadku najmniejszych e-sklepów i to tylko wtedy, gdy konkurencja nie jest zbyt liczna. W przeciwnym wypadku optymalnym rozwiązaniem jest sięgnięcie po oprogramowanie do monitoringu cen. Dlaczego?

Rynek e-commerce prężnie się rozwija i ulega dynamicznym zmianom. W wyjątkowo gorących okresach sprzedażowych ceny poszczególnych produktów mogą zmieniać się nawet kilkanaście razy w ciągu doby. Każda obniżka cen u konkurencji sprawia, że trudniej jest przyciągnąć klienta do własnych ofert. Z tego powodu ceny należy systematycznie i mądrze dostosować do panujących realiów. Niestety w przypadku ręcznego monitoringu jest praktycznie niewykonalne.

Szpiegomat – skuteczne śledzenie cen konkurencji

Narzędzia do monitoringu cen, takie jak Szpiegomat, znacząco upraszczają proces śledzenia cen konkurencji. Wystarczy wybrać produkty i sklepy, które chcemy obserwować, a resztą zajmie się Szpiegomat. Będzie on na bieżąco gromadził informacje na temat ofert rywali, umożliwiając błyskawiczne rozeznanie się w rynku, przeprowadzenie rzetelnej analizy trendów cenowych oraz wystosowanie efektywnej kontroferty.

Liczne usprawnienia w oprogramowaniu mają na celu zwiększyć intuicyjność zarządzania polityką cenową. Za przykład niech posłuży system alertów i powiadomień, dzięki któremu użytkownik dowie się o najważniejszych wydarzeniach cenowych w ostatnim czasie, wraz z sugestiami optymalnych działań. System informuje o zmianach cen w obserwowanych ofertach, a także wskazuje, który sprzedawca przebił naszą ofertę. Co więcej, Szpiegomat wysyła powiadomienia również wtedy, gdy sprzedajemy jakiś produkt zbyt drogo, narażając się na mniejszą sprzedaż.

Szpiegomat to również niezwykle pomocny system automatyzacji cen. Wybierając jeden z kilku predefiniowanych scenariuszy (bądź tworząc własny), możemy wybrać kiedy i w jakim stopniu nasze ceny mają ulegać zmianie. Dla przykładu, można wybrać opcję, dzięki której cena naszego produktu zmniejszy się o 10 groszy względem najtańszej oferty, jeśli tylko któryś z konkurentów przebije naszą.

Tak więc dzięki śledzeniu konkurencji, nasze ceny zawsze będą na optymalnym poziomie, a to pozwala uniknąć potencjalnych błędów wynikających z ręcznego zarządzania cenami.

Oczywiście korzyści związanych z monitorowaniem cen jest dużo więcej. Więcej o sprawdzonych sposobach na wykorzystanie monitoringu cen w swojej firmie dowiesz się z naszego bloga. Możesz też zapisać się na bezpłatne demo, gdzie nasz konsultant objaśni działanie programu krok po kroku, podpowiadając jak wykorzystać jego funkcjonalności w Twojej branży.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes