Integracja e-commerce z zewnętrznymi systemami

utworzone przez | lut 6, 2025 | E-Commerce | 0 komentarzy

Integracja e-commerce z zewnętrznymi systemami

Samodzielność jest zaletą, lecz musi mieścić się ona w granicach rozsądku. Jeśli sprzedawcy zależy na skuteczności oraz systematycznym rozwoju firmy, powinien wykorzystywać narzędzia, które przyspieszają i automatyzują większość czasochłonnych procesów związanych z działalnością w e-commerce. Dzięki temu e-sprzedawca może skoncentrować się na najpilniejszych zadaniach, wiedząc, że o resztę zadbają sprawdzone zewnętrzne platformy i systemy.

Pełna integracja sklepu internetowego – dlaczego warto?

Dlaczego warto zintegrować działanie e-sklepu z zewnętrznymi platformami? Przede wszystkim, aby ułatwić sprzedawcom prowadzenie działalności. Dzięki licznym integracjom można zautomatyzować wiele czasochłonnych procesów, a także usprawnić funkcjonowanie sklepu dla lepszego doświadczenia konsumenta. Do zalet integracji możemy zaliczyć m.in.:

Wygodne zarządzanie sklepem

Dzięki integracjom sprzedawca ma dostęp do wszystkich najważniejszych narzędzi w jednym miejscu. To sprawia, że zarówno sama analiza, jak również zarządzanie e-sklepem, jest prosta i wygodna. Dzięki temu możesz analizować i podejmować decyzje w oparciu o zdobyte informacje, a nie domysły. Możesz m.in. zarządzać cenami, wiedzieć jakie ceny mają konkurenci oraz pilnować stanów magazynowych. Rozwiązania automatyczne dodatkowo wspierają działanie e-sklepu, minimalizując ryzyko potencjalnych błędów.

Szybka realizacja zamówień

Integracje w e-commerce mogą znacząco przyspieszyć realizację zamówień, jeżeli wykorzysta się w tym celu narzędzia do wsparcia sprzedaży. Oprócz tego, że sklep jest wówczas w stanie błyskawicznie obsługiwać zamówienia, nawet przy zwiększonym popycie, to nie będzie to wymagać tak dużych nakładów pracy i zaangażowania jak w przypadku sprzedaży tradycyjnej.

Optymalizacja cen

Jeśli retailer zintegruje sklep internetowy z monitorem cen, takim jak Szpiegomat, będzie mógł kontrolować swoje oferty oraz zapoznać się z cenami konkurencji. To pozwala na optymalne kształtowanie cen, które będą dopasowane zarówno do możliwości finansowych konsumentów, jak też do sytuacji rynkowej.

Z jaką platformą zintegrować sklep internetowy?

Platformy sprzedażowe (Allegro, Amazon, Google Shopping i inne)

Aby dotrzeć do klienta, warto wypróbować różnych dróg. Jednym z najpopularniejszych miejsc, w których klienci szukają produktów są właśnie platformy sprzedażowe i aukcyjne. Każda z nich ma swoje zalety i wady (np. konieczność płacenia prowizji lub ryzyko występowania tzw. pustych przeklików), ale nie trzeba się ograniczać do wyłącznie jednej z nich. Warto poeksperymentować i zobaczyć, gdzie asortyment cieszy się popularnością klientów.

Google Ads

Pozycjonowanie jest szalenie ważne i nie da się przecenić jego roli. Większość klientów rozpoczyna bowiem swoją ścieżkę zakupową od wyszukiwarek internetowych. Absolutnym minimum jest zadbanie o odpowiednie słowa kluczowe na stronie, ale warto rozważyć również płatne pozycjonowanie przy pomocy Google Ads.

Czat na żywo

Zintegrowanie sklepu z czatem przynosi wiele korzyści. Największą z nich jest to, że klient może uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania natychmiast. Dobrym pomysłem może okazać się również wykorzystanie bota, który przeprowadzi klienta przez proces zakupu lub pomoże mu z reklamacją niezależnie od pory dnia i nocy.

Integracja z hurtowniami

Logistyka potrafi sprawić wiele problemów niejednemu sprzedawcy, dlatego też integracja z hurtowniami jest pożądanym rozwiązaniem. Pozwala to błyskawicznie sprawdzać stany magazynowe, uzupełniać je, a także zapoznawać się z nowościami.

Media społecznościowe

Social media to potężne narzędzie, którego rola w e-commerce nieustannie rośnie. Oprócz tego, że dzięki nim można skutecznie promować sklep, markę i produkty, gromadząc rzeszę obserwujących, to można za ich pośrednictwem również sprzedawać. Integracja z Facebook Store oraz z Instagramem może przynieść wymierne korzyści, zwiększając dochód, sprzedaż oraz rozpoznawalność sklepu.

Systemy płatności

Skuteczny sklep internetowy nie może funkcjonować bez sprawdzonych, bezpiecznych systemów płatności. Nie od dziś wiadomo, że im większy wybór dajemy klientom e-commerce, tym lepiej. Nie inaczej jest w tym przypadku. Warto zadbać o wiele zróżnicowanych form płatniczych i zintegrować je ze sklepem. Oprócz tych najbardziej popularnych opcji (Przelewy24, PayU, Dotpay, PayPal), dobrze również zaoferować płatność BLIK-iem, odroczoną płatność, czy też tradycyjny przelew.

Automatyka cenowa

W przypadku oprogramowania Szpiegomat wykorzystanie automatyzacji cenowej jest proste. Wystarczy wybrać kilka z przygotowanych scenariuszy, takich jak zajmowanie miejsca w czołówce rankingu cenowego, przebijanie ofert wybranych konkurentów, czy też zachowanie odpowiedniej różnicy cenowej. Można również ustalić priorytet poszczególnych scenariuszy oraz zdecydować, co się stanie, gdy zostanie już zrealizowany lub okaże się to niemożliwe.

Co istotne, użytkownik może skorzystać nie tylko z predefiniowanych scenariuszy automatyki cenowej, ale też stworzyć własne, dostosowując je do swojej strategii cenowej.

Możliwe jest również wprowadzenie zarządzania cenami na zupełnie nowy poziom. Szpiegomat pozwala na wykorzystanie systemu Dynamic pricing. Dzięki niemu ceny w sklepie można zmieniać w oparciu o rozmaite czynniki, takie jak działania konkurencji, zmiany w stanach magazynowych, popyt i tym podobne.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat lub sprawdzić, jakie korzyści zapewnia monitoring cen Twojej firmie, odezwij się do nas i umów na bezpłatne demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes