Darmowa dostawa w e-sklepie. Czy warto ją wprowadzić?

utworzone przez | Lip 7, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Darmowa dostawa w e-sklepie. Czy warto ją wprowadzić?

Już od wielu lat wiemy, że jednym z najważniejszych czynników przesądzających o zakupie danego produktu jest cena. Nie dziwi zatem fakt, że darmowa dostawa jest chętnie wybieraną opcją przez klientów. Zastanówmy się jednak jak to wygląda z perspektywy sprzedawcy? Czy warto oferować bezpłatną wysyłkę towaru? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym tekście.

Sprzedaż z darmową wysyłką – czy warto?

Darmowa wysyłka może być niezwykle skutecznym narzędziem podkręcającym sprzedaż. Paweł Paszkowski z BD sklepu wyjawił, że w przypadku jego firmy darmowa dostawa od 200 złotych była dla klientów dużo bardziej zachęcająca niż wręczenie kuponu rabatowego o wysokości 20 złotych na takich samych warunkach. Co istotne, wartość koszyka w przypadku zakupów z darmową dostawą była o 25% wyższa, podczas gdy osoby, korzystające z rabatu jedynie nieznacznie przekraczały minimalną kwotę 200 złotych uprawniającą do wykorzystania zniżki.

Darmowa wysyłka potrafi również przynieść sporo korzyści w przypadku prowadzenia sprzedaży na Allegro. Po pierwsze dlatego, że oferta z bezpłatną dostawą jest wyróżniona, a zatem mocniej przyciąga uwagę konsumentów. Po drugie klient, który wybierze tę opcję, nie będzie mógł dać sprzedawcy mniej niż 5 gwiazdek za koszty wysyłki, a warto pamiętać, że oceny kupujących przekładają się bezpośrednio na pozycjonowanie ofert. Po trzecie, wielu kupujących podczas zakupów online wykorzystuje filtry, które pozwalają przeglądać oferty z darmową dostawą.

Jak wprowadzić darmową wysyłkę i zarobić?

Darmowa wysyłka to przede wszystkim narzędzie, które ma na celu zwiększenie naszych zysków. Dlatego też powinna być ona dostosowana nie tylko do oczekiwań klienta, ale również naszych potrzeb. Istnieje kilka możliwości wykorzystania bezpłatnej wysyłki w e-sklepie, a to, którą wybierzemy zależy wyłącznie od nas. Warto poeksperymentować i znaleźć rozwiązanie, które sprawdzi się najlepiej w naszym przypadku.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Darmowa wysyłka niezależnie od wielkości zamówienia

Przykładowo można ustalić darmową wysyłkę dla wszystkich produktów niezależnie od kwoty zakupu, co jest droższym rozwiązaniem, ale może doskonale się sprawdzać, jeżeli chcemy stworzyć konkretny wizerunek, a z bezpłatnej dostawy uczynić cechę wyróżniającą nasz sklep spośród innych.

Z punktu widzenia klienta to oczywiście opcja najlepsza. Konsument nie musi bowiem odkładać zakupów na później, aby zebrać odpowiednią ilość produktów i móc zmieścić w limicie, od którego dostępne są darmowe wysyłki. To sprawia, że proces zakupowy jest bardziej swobodny, a klient może pozwolić sobie na częstsze zakupy.  

Źródło: housebrand.com

Darmowa dostawa od ustalonej kwoty

W większości przypadków najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest wyliczenie od jakiej kwoty opłaca się wprowadzić darmową dostawę. Dla niektórych sklepów takim minimum jest 99 złotych, dla innych zaś 150, 200 lub jeszcze więcej. Istotne jest to, żeby kwota była na tyle niska, by nie zniechęcała do zakupu, ale jednocześnie na tyle wysoka, by klient zdecydował się na dorzucenie jednego lub dwóch produktów do koszyka, aby móc cieszyć się promocją.

Pamiętajmy jednak, że musimy obliczyć minimalną kwotę zamówienia w oparciu o nasze oczekiwane zyski oraz ponoszone koszty.  Darmowa dostawa powinna być przemyślaną strategią na zwiększenie ruchu i konwersji, a nie obniżką, która nie przynosi sprzedawcy nic w zamian. 

Okazyjna bezpłatna dostawa

W tym przypadku możemy ograniczyć bezpłatną wysyłkę do wybranego asortymentu (np. bestsellerów) lub do pewnego czasu (np. dzień darmowej dostawy 8 grudnia). To rozwiązanie pozwala rozpromować e-sklep, a także pomóc w optymalizacji stanów magazynowych. Pamiętajmy jednak, aby wyraźnie opisać produkty objęte promocją oraz jej czas.

Źródło: topsecret.pl

Darmowa dostawa po spełnieniu określonych warunków

Jeżeli chodzi o ustanowienie warunków promocji, ogranicza nas głównie wyobraźnia. Sprzedawcy mogą ustanowić darmową wysyłkę np.:

  • na pierwszy zakup
  • dla nowo zarejestrowanych użytkowników
  • dla osób, które zapisały się na newsletter lub otrzymały odpowiedni kupon promocyjny

Źródło: txm.pl

Podobnie jak w pozostałych przypadkach warto pomyśleć o tym, co chcemy osiągnąć poprzez darmową wysyłkę. Może to być nie tylko zwiększona sprzedaż, ale również możliwość informowania większej grupy osób o nowościach, zwiększenie częstotliwości odwiedzania strony lub zachęta do rejestracji, która w przyszłości może skutkować kolejnymi zakupami.

Na koniec warto wspomnieć o specjalnych programach przeznaczonych do monitorowania cen w internecie, takich jak Szpiegomat, które pozwalają na śledzenie cen konkurencji oraz błyskawiczne zarządzanie cenami. Co ważne, wykorzystując monitoring cen możemy obserwować m.in. dostępność towaru i koszt wysyłki u konkurencji. Dzięki temu nasza polityka cenowa oraz działania biznesowe będą oparte na twardych danych, co pomaga zyskać strategiczną przewagę nad rywalami.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób Szpiegomat może pomóc Twojej firmie zwiększyć zysk i sprzedaż, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo. Nasi konsultancji objaśnią ci najważniejsze funkcjonalności oprogramowania Szpiegomat oraz podpowiedzą, jak je wykorzystać, aby Twój e-sklep osiągnął sukces.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes