Czy sugerowanie się cenami konkurencji ma sens?

utworzone przez | Mar 25, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Czy sugerowanie się cenami konkurencji ma sens?

Rynek sprzedaży internetowej jest bardzo zacięty. E-sprzedawcy chcą z jednej strony oferować produkty jak najtaniej, równocześnie dobrze na nich zarabiając. Jednakże optymalną wycenę artykułów utrudnia konkurencja, która również pragnie przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów. Zastanówmy się zatem, jak wykorzystać wiedzę na temat cen konkurencji do ulepszenia swojej oferty.

Jak skutecznie porównywać się do konkurencji?

Porównanie do konkurencji potrafi przysporzyć sprzedawcom nieco kłopotów. Jeżeli jednak będziesz pamiętał o poniższych zasadach, unikniesz najpowszechniejszych błędów popełnianych przez retailerów:

  • określ, kto należy do Twojej bezpośredniej konkurencji – powinien być to sprzedawca, który ma tę samą grupę odbiorców oraz zbliżony asortyment;
  • korzystaj z profesjonalnego programu do monitoringu cen. Ręczne poszukiwanie ofert i porównywanie ich jest niezwykle czasochłonne oraz podatne na błędy. W przypadku korzystania np. z programu Szpiegomat, ustawisz cenę poniżej której nie chcesz sprzedawać, a system automatyzacji będzie pilnował tego limitu;
  • bądź cierpliwy. Zanim zmienisz cenę produktu, zastanów się, czy ewentualna obniżka u Twojego konkurenta miała na celu przebić inne oferty w rankingu cenowym, czy to tylko tymczasowa wyprzedaż zalegającego towaru.

Jakie są zalety monitorowania cen konkurencji?

Śledząc ceny konkurencji jesteś na bieżąco z realiami rynkowymi w Twoim segmencie rynku. Dzięki temu wiesz, na jakim poziomie są ceny danego produktu oraz jakie są różnice cenowe między Tobą i konkurencją. Znajomość ofert konkurencji daje też sprzedawcom istotną korzyść: możliwość zastosowania benchmarkingu, czyli dostosowania swoich cen do poziomu rywali.

Optymalizacja cen w oparciu o innych sprzedawców, pozwala umieścić Twoje oferty wyżej w rankingu cenowym, np. w porównywarkach cenowych po wybraniu sortowania ofert od najniższej ceny.

Czasami zdarza się też, że sprzedajemy produkty znacznie taniej, niż powinniśmy. Śledzenie konkurencji przy użyciu oprogramowania do monitoringu cen pozwala znaleźć oferty, w których możemy podnieść marżę bez obaw, że będziemy drożsi od konkurencji.

Jakie narzędzie wykorzystać do benchmarkingu?

Jednym z najlepszych dostępnych rozwiązań do obserwowania konkurencji jest monitor cen Szpiegomat. Program znacząco przyspiesza i ułatwia proces zbierania danych na temat ofert konkurencji, umożliwiając ich dalszą analizę za sprawą przejrzystych grafik, tabeli i wykresów.

Źródło: Szpiegomat.pl

Warto zaznaczyć, że narzędzia przeznaczone do monitorowania cen, takie jak Szpiegomat, dają więcej możliwości niż śledzenie i proste zarządzanie cenami. Możliwa jest pełna automatyzacja cen, która wyręczy Cię w żmudnym procesie repricingu. Ponadto dzięki śledzeniu dostępności towaru, możesz sprawdzić kiedy jesteś jedynym sprzedawcą oferującym dany produkt.

Skuteczne śledzenie cen konkurencji

Jeżeli chcesz wykorzystać wiedzę na temat cen u konkurencji i wyciągnąć z niej jak najwięcej, wypróbuj Szpiegomat. Obecnie oferujemy sprzedawcom i producentom darmowe demo, podczas którego nasi konsultanci odpowiedzą na wszelkie pytania związane z działaniem programu, a także podpowiedzą jak wykorzystać jego potencjał do polepszenia wyników w Twojej firmie.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes