Poprawianie konwersji w sklepie internetowym

utworzone przez | wrz. 7, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Poprawianie konwersji w sklepie internetowym

W naszym ostatnim artykule na temat konwersji skupiliśmy się na błędach, których sprzedawcy powinni unikać. Dzisiaj zajmiemy się zaś poszczególnymi rozwiązaniami, które warto wdrożyć, aby konwersja nie tylko sprostała naszym oczekiwaniom, ale też stwarzały świetną okazję na rozwój. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć konwersję oraz skuteczność sprzedaży w sklepie internetowym.

Lejek zakupowy

Lejek zakupowy to jedna z najskuteczniejszych metod na poprawę konwersji w e-sklepie, lecz mimo to wciąż nie każdy sprzedawca decyduje się ją zastosować w swoim biznesie. To błąd, ponieważ lejek zakupowy to narzędzie, które pomaga przeanalizować, na jakim etapie procesu zakupowego tracimy klientów. Tym samym zyskujemy wiedzę na temat zachowań zakupowych konsumentów oraz mamy możliwość usprawnienia procesu sprzedaży. To z kolei przekłada się na znaczące obniżenie ilości porzuconych koszyków w e-sklepie. Więcej na temat lejka zakupowego dowiecie się z naszego artykułu „Lejek sprzedażowy – co to jest i jak go wykorzystać w e-commerce?”.

Call to Action (CTA)

Wszelkie formy angażowania odbiorców są dobrym pomysłem i CTA nie jest wyjątkiem. Wezwanie do działania może przybrać formę na przykład przycisku „kup teraz” lub specjalnego komunikatu, który zachęca internautę do podjęcia konkretnego kroku, np. zapisania się na newsletter czy dodania produktu do koszyka zakupowego. Ciekawym rozwiązaniem jest również wytwarzanie poczucia pilności i wskazanie konkretnych korzyści w zamian za realizację zakupu. Przykładem może być licznik z komunikatem „kup do godziny X, a wyślemy zamówienie jeszcze dziś”. Pamiętajmy jednak, że z CTA nie należy przesadzać, gdyż zbyt nachalne namawianie do zakupu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Źródło: x-kom.pl

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Funkcja kupuj i płać

Żaden klient nie chce, by proces zakupowy był skomplikowany i trwał długo. Rozwiązaniem takiego problemu może być wprowadzenie funkcji „one-click purchase”, dzięki której ścieżka zakupowa będzie maksymalnie skrócona. Klient, który kliknie w taki przycisk od razu przeniesie na stronę płatności, gdzie będzie mógł natychmiast uiścić opłatę.

Remarketing

Remarketing to wyjątkowo potężne narzędzie w rękach skutecznego e-handlowca i bezsprzecznie przyczynia się do poprawy konwersji. Wykorzystuje ono dane na temat konsumentów (np. przeglądane oferty, ceny, porzucone koszyki zakupowe), którzy nie sfinalizowali transakcji, aby ponownie zachęcić do zakupu. Można to zrobić np. przy pomocy newsletterów, automatycznych wiadomości mailowych lub rabatów. Więcej na temat remarketingu oraz jego wpływu na konwersję dowiecie się z naszego bloga.

Źródło: euro.com.pl

Dbaj o stałych klientów

Programy lojalnościowe lub kody zniżkowe to świetny sposób, aby zachęcić zadowolonych klientów do dodatkowego zakupu. Warto zaznaczyć, że to jest strategia długoterminowa, dzięki której zostaje wytworzona swego rodzaju relacja z klientem. W takich przypadkach, nawet jeżeli ktoś już dokonał zakupu, będzie żywił pozytywne emocje względem sklepu, co zwiększa szansę na kolejną sprzedaż.

Korzystanie ze strategii cenowych

Ceny to absolutna podstawa w działaniu każdego sklepu internetowego. Poziom cen bardzo często determinuje, czy dany klient zdecyduje się na kupno produktu czy też poszuka lepszej ceny u konkurencji. Istnieją liczne strategie cenowe, które przyciągają kupujących i ułatwiają im podjęcie decyzji zakupowej. Część z tych strategii opiera się na odpowiednich wyliczeniach, inne zaś stawiają na proste w zastosowaniu, psychologiczne metody zachęcania klientów do zakupu.

Jeżeli szukasz skutecznego narzędzia do zarządzania cenami, wypróbuj Szpiegomat. Jest to narzędzie price intelligence przeznaczone do monitoringu cen. Gromadzi ono dane na temat ofert w internecie, umożliwiając analizę konkurencji oraz trendów cenowych. Dzięki temu możemy błyskawicznie dostosować ceny do optymalnego poziomu. Warto zaznaczyć, że Szpiegomat oferuje również system powiadomień i alertów, które poinformują Cię o najważniejszych wydarzeniach cenowych. System ten podpowiada również jak zarządzać cenami, aby znaleźć się w czołówce rankingu cenowego oraz zmaksymalizować zysk i sprzedaż. Jeśli zależy Ci więc na wysokiej konwersji, wypróbuj bezpłatne demo Szpiegomatu i sam przekonaj się o zaletach monitorowania cen.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes