Konkurencja ma problemy z dostępnością? Wykorzystaj to!

Obniżanie cen to nie jedyny sposób na  poprawę atrakcyjności Twoich produktów w oczach klienta.  Możesz także konkurować innymi parametrami Twojej oferty takimi jak czas i koszt realizacji zamówienia.

Klient chętnie wybierze Twoją ofertę, gdy:

  • Masz najniższą cenę ze sklepów oferujących natychmiastową wysyłkę.
  • Wliczając koszty wysyłki, Twoja oferta jest najtańsza.

Zobaczmy to na przykładach.

1. Wygraj lepszą dostępnością produktów

Klienci często wolą trochę dopłacić ale szybciej dostać zamawiany towar. Sklep szybciej wysyłający produkt, wydaje się klientom bardziej godny zaufania. To dla nich informacja, że nie będzie żadnych komplikacji z realizacją zamówienia i pewność, że produkt dotrze na czas.

Wyświetl produkty, które wysyłasz „od ręki”.

  1. Przejdź do „Porównania ofert”.
  2. Kliknij na przycisk „Filtry”.
  3. Ustaw wartość filtra „Moja dostępność” na „Dostępny”
  4. Kliknij „Zastosuj”.

a1_filtry_dostepnosc

W efekcie, zobaczysz listę produktów, które wysyłasz „od ręki”.

Kliknij teraz na nazwę pierwszego produktu, aby zobaczyć szczegółowe oferty Twoich konkurentów. Zobacz na obrazek poniżej.

a1_szczegoly_dostepnosc

Sklep na zdjęciu konkuruje z jednym sprzedawcą, który ma ofertę tańszą o ponad 50 zł. Jednak to sklep na pozycji drugiej oferuje natychmiastową wysyłkę. Procentowo różnica w cenie pomiędzy nimi nie jest taka duża (3,38%). Do tego nieznany jest koszt wysyłki u sprzedawcy z tańszą ofertą, co również nie wzbudza zaufania u klientów. Klienci, którym zależy na szybkiej realizacji zamówienia, chętniej zdecydują się na zakup trochę droższy, ale pewniejszy.

Zaloguj się do swojego panelu i zarabiaj zawsze, gdy konkurencja ma problemy z dostępnością.

2. Wygraj niższymi kosztami wysyłki

Dla klienta liczy się końcowa cena za produkt, łącznie z kosztem wysyłki. Jeżeli sprzedajesz trochę drożej od konkurentów, ale masz darmową (lub tanią) wysyłkę, może okazać się, że ostatecznie to Ty masz najtańszą ofertę.

Informacja o łącznej cenie z przesyłką, znajduje się w kolumnie „Cena i Cena z wysyłką”.

Spójrz na przykład poniżej.

a1_koszt_wysylki

Sklep na pozycji 3, włączając koszt dostawy, jest tańszy zarówno od tego na miejscu 1 oraz na 2, pomimo wyższej ceny. W efekcie ma najlepszą ofertę z wszystkich sprzedawców w pierwszej 3 (a to ważne, bo większość klientów patrzy głównie na pierwsze 3-5 ofert, resztę pomija).

Wniosek: jeśli masz tanią wysyłkę, nie obniżaj cen tam gdzie nie ma potrzeby.

Przeczytaj jak konkurować tylko ze sklepami o wiarygodnych ocenach i opiniach.

Dzięki Szpiegomat.pl, łatwo porównasz nie tylko ceny, ale także inne elementy oferty.  Dzięki temu nie będziesz niepotrzebnie obniżał cen i zachowasz wyższe marże tam gdzie możesz.