Monitorowanie cen obowiązkowe dla producentów?

utworzone przez | Kwi 28, 2021 | E-Commerce | 0 komentarzy

Monitorowanie cen obowiązkowe dla producentów?

Monitorowanie cen w Internecie we współczesnym świecie e-commerce staje się powoli standardem. Nic w tym dziwnego – śledzenie ofert e-sklepów pod kątem cen pozwala na prowadzenie skutecznej polityki cenowej oraz podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Najczęściej o korzyściach wynikających z monitoringu cen mówi się w kontekście sprzedawców internetowych, dlatego tym razem skupmy się na możliwościach, jakie sprawdzanie cen daje producentom oraz markom. 

Czy warto?

Monitorowanie cen w internecie przy użyciu specjalistycznych narzędzi ma wiele zalet. Poczynając od tych, które są wspólne zarówno dla sprzedawców i marek (np. oszczędność czasu i możliwość błyskawicznego zorientowania w sytuacji rynkowej), aż po rozwiązania dedykowane głównie dla producentów (wykrywanie produktów z szarego importu oraz odchyleń od ceny katalogowej). Mnogość oferowanych możliwości sprawia, że narzędzia pozwalające prowadzić monitorowanie cen, takie jak Szpiegomat.pl, są kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich e-przedsiębiorców, którzy pragną dotrzymać kroku konkurencji lub zyskać nad nią przewagę na tym wymagającym rynku.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Zorientowanie w sytuacji rynkowej dzięki monitoringowi sieci sprzedaży

Oprogramowanie do śledzenia cen to najlepszy sposób na to, by producenci byli na bieżąco z cenami w wybranym segmencie rynku. Przekłada się to na wiedzę na temat wysokości cen, ale też częstotliwości i zakresu ich zmian. Szpiegomat umożliwia obserwowanie cen w dowolnych źródłach internetowych krajowych i zagranicznych, takich jak portale aukcyjne lub porównywarki cenowe. Różnorodne waluty również nie stanowią dla niego problemu, przez co proces monitorowania cen jest szybki, prosty i przejrzysty. Ponadto dzięki monitoringowi cen możliwe jest porównanie swoich produktów z analogicznymi towarami innych producentów oraz sprawdzenie ekspozycji własnych artykułów w swojej sieci sprzedaży.

Monitoring dostępności produktów oraz sprawdzanie asortymentu sprzedawcy

Jeżeli zdecydujemy się na specjalistyczne narzędzie do monitorowania cen w sieci, możemy liczyć na szereg rozwiązań, które znacząco uproszcza i przyspieszą ten czasochłonny proces. Przykładowo Szpiegomat poinformuje Cię o dostępności Twojego produktu u sprzedawców, z którymi współpracujesz. Będziesz mógł również przekonać się jaki udział w wirtualnej półce danego sprzedawcy mają Twoje produkty w porównaniu do konkurencji. Możesz wykorzystać te informacje np. do ulepszenia swoich produktów lub negocjacji z detalistami.

Wykrywanie naruszeń polityki cenowej

Jedną z najważniejszych dla producentów funkcji oferowanej przez monitorowanie cen jest bez wątpienia wykrywanie naruszeń polityki cenowej. Gdy retailerzy zaniżają ceny produktów zbyt zaciekle, stwarzają ryzyko wystąpienia wojny cenowej, która jest fatalna w skutkach dla producentów, sprzedawców, a nawet klientów. Producent monitorujący ceny u swoich sprzedawców może zapobiec wojnie cenowej oraz innym negatywnym konsekwencjom nadmiernych i nieprzemyślanych obniżek.

Szpiegomat wykryje niepokojące spadki cen Twoich produktów, a także wskaże sprzedawców, którzy jako pierwsi rozpoczęli obniżki. Z kolei inteligentny system powiadomień i alertów przedstawi wszelkie najważniejsze wydarzenia cenowe, którym warto się przyjrzeć, aby prowadzić bezpieczną i skuteczną politykę cenową.

Wykrywanie produktów z nieautoryzowanych źródeł

Gdy producent monitorujący ceny zauważy jakieś niepokojące oferty, może okazać się, że ma czynienia z produktem z szarego importu lub podróbką. Przykładowo nieautoryzowany sprzedawca może sprzedawać partie produktu przeznaczone na zupełnie inny rynek. Jest to poważny problem, ponieważ artykuły mogą różnić się wówczas materiałem, z których zostały wykonane, warunkami gwarancji oraz innymi elementami ważnymi z punktu widzenia każdego klienta. Monitoring cen pomaga wykrywać produkty, których dany sprzedawca nie powinien mieć w swojej ofercie, a to z kolei pozwala na skuteczną ochronę wizerunku marki.

Rozpocznij monitoring cen już teraz!

Jak widać warto monitorować ceny. Jeżeli interesują Cię korzyści związane z obserwacją cen u sprzedawców internetowych, wypróbuj bezpłatne demo Szpiegomat.pl. Nasi konsultanci wyczerpująco wyjaśnią Ci działanie programu, a także podpowiedzą jak wykorzystać jego funkcjonalności, aby z powodzeniem prowadzić skuteczną politykę cenową w Twojej branży oraz podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes