Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

template-1599667_1280

Allegro, polski gigant e-commerce, wciąż jest jednym z najważniejszych portali, na którym można dotrzeć do swoich klientów. Wśród konsumentów panuje bowiem przekonanie, że to właśnie tam można kupić upragniony produkt najtaniej. Jeżeli więc zadbamy o takie aspekty jak analiza działań konkurencji oraz zatroszczymy o odpowiedni wygląd naszej aukcji, przyczynimy się do zwiększenia sprzedaży za pośrednictwem tego popularnego portalu aukcyjnego.

 

Czy warto sprzedawać na Allegro?

Prowadzenie sprzedaży internetowej przy pomocy zewnętrznych marketplace’ów jest dobrym pomysłem, ponieważ tym sposobem zwiększamy pulę odbiorców, którzy zetkną się z naszymi ofertami, co ma pozytywny wpływ na sprzedaż. W przypadku Allegro warto pamiętać, że najlepszym rozwiązaniem jest założenie konta firmowego, ponieważ oferuje ono takie bonusy jak możliwość dołączenia do programu Smart czy też uzyskania statusu Super Sprzedawcy. To wszystko przekłada się na naszą wiarygodność oraz pomaga kreować wizerunek profesjonalnej firmy.

 

Allegro na swojej stronie przedstawia najważniejsze korzyści wynikające ze współpracy z serwisem. Należy do nich m.in. bardzo duża liczba ofert, klientów i odwiedzin, ale też sama rozpoznawalność portalu.

 

obraz_2021-01-12_112035

 

Źródło: allegro.pl

 

Jak widać, możemy zyskać naprawdę wiele, decydując się wystawianie swojego towaru na Allegro. Co zatem należy zrobić, aby nasza sprzedaż była jak najbardziej zadowalająca? Poniżej prezentujemy kilka sugestii.

 

1. Zadbaj o profesjonalny wygląd oferty

To absolutna podstawa, która ma kluczowy wpływ na to, jak będziemy postrzegani przez klientów. Atrakcyjne, autorskie zdjęcia produktu (najlepiej na białym tle), intrygujące opisy oraz wyczerpujące specyfikacje pomagają klientom podjąć decyzję zakupową. Należy jednak zwrócić uwagę na to, by nasze opisy były zwięzłe i napisane poprawną polszczyzną – w przeciwnym wypadku klient może odnieść wrażenie, że nie kupuje u profesjonalisty, co odbije się negatywnie na zaufaniu.

 

Z opisami produktów dobrze sobie radzą niektóre sklepy z elektroniką, które dzielą je na sekcje, posługują się językiem korzyści, a także obrazują je ilustracjami.

 

allegro opis

 

Źródło: OleOlepl /Allegro

 

2. Tytuł aukcji

W przypadku Allegro mamy 50 znaków na to, by pokazać, czego dotyczy oferta. Może wydawać się, że to  całkiem dużo, lecz w przypadku niektórych produktów (np. komputerów i laptopów o różnych specyfikacjach) bywa to dość ograniczające. Najlepszą metodą na stworzenie dobrego tytułu aukcji jest postawienie się w sytuacji klienta: jakie wpisywałby hasła, aby odnaleźć dany produkt? Trzeba również dołożyć wszelkich starań, aby uniknąć literówek w tytule, gdyż może to utrudnić odnalezienie naszej oferty. Dobrą praktyką jest także zapoznanie się z ofertami konkurencji żeby zobaczyć, jakie tytuły stosują inni.

 

3. Pilnuj optymalnych cen

Konkurencja na Allegro jest liczna, co wymusza na sprzedawcach nieustanne dbanie o to, by ceny produktów były optymalne. Krótko mówiąc, powinny być dopasowane do możliwości finansowych konsumenta, nie odbiegać zbyt drastycznie od ofert konkurencji, a także nie ograniczać naszego zysku. Najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie monitoringu cen, dzięki któremu można błyskawicznie zarządzać cenami oraz uniknąć najczęściej popełnianych błędów cenowych.

 

4. Nie sabotuj swojego sklepu

Niektórzy zachęcają do odwiedzania konta na Allegro nawet na stronie własnego e-sklepu. Nie jest to najlepszy pomysł, ponieważ tym sposobem niepotrzebnie zmniejszamy swój zysk. Nawet jeżeli klient rzeczywiście coś kupi na portalu aukcyjnym, będziemy musieli zapłacić prowizję. Eksperci przekonują również, by nie postępować odwrotnie - zachęcanie klientów do kupowania na zewnętrznej stronie internetowej może poskutkować zablokowaniem naszego konta Allegro.

 

5. Walcz o klienta metodami pozacenowymi

Wspomnieliśmy już o kształtowaniu optymalnych cen, ale to nie jedyny sposób na przyciąganie klientów. Warto eksponować wszystkie zalety, które wyróżniają nasz sklep względem innych. Tym sposobem zyskujemy na wiarygodności jako sprzedawcy, a także możemy lepiej uzasadnić sytuacje, w których nasze ceny są wyższe niż u konkurencji. Podstawowa zasada w tym przypadku jest taka, że klient musi wiedzieć za co płaci, a cena musi mieć swoje odzwierciedlenie w oferowanej wartości. Jeżeli oferujemy darmową, szybką wysyłkę, korzystny system zwrotów lub wydłużoną gwarancję, koniecznie się tym pochwalmy. Wielu konsumentów będzie wolało nieco dopłacić w zamian za bezproblemowy i bezpieczny zakup.

 

6. Pomyśl o wyróżnieniu oferty

Allegro umożliwia odpłatne wyróżnianie oferty, np. poprzez lepsze pozycjonowanie naszego produktu w wyszukiwarce, pogrubienie tytułu aukcji czy też podświetlenie. Warto również rozważyć dołączenie do programu Smart oraz wykorzystywanie monet Allegro, które przyciągają uwagę klientów.

 

obraz_2021-01-12_112917

 

Źródło: allegro.pl

 

7. Śledź i analizuj konkurencję

Nieważne, czy mówimy o sprzedaży za pośrednictwem Allegro, czy też własnej strony internetowej – monitorowanie działań konkurencji powinno być kluczowym elementem strategii biznesowej dla każdego e-przedsiębiorcy. Oprogramowanie do monitoringu cen, takie jak Szpiegomat, pozwala na obserwowanie setek tysięcy produktów z różnych źródeł polskich i zagranicznych. Dzięki temu mamy wgląd w dynamicznie zmieniające się trendy cenowe, których znajomość pomaga nam podejmować lepsze decyzje biznesowe. Błyskawiczne zarządzanie cenami, automatyczne zmiany cen, które wyręczą nas w odpowiadaniu na działania konkurencji, czy też system powiadomień, ostrzegający nas przed potencjalnymi błędami – to tylko kilka z wielu korzyści, jakie monitoring cen zapewnia sprzedawcom. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak Szpiegomat może pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo.