Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym – 7 skutecznych sposobów

utworzone przez | Sie 17, 2020 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym – 7 skutecznych sposobów

Wysoki współczynnik konwersji to cel praktycznie każdego e-sprzedawcy. Osiągnięcie go nie należy do zadań prostych, na szczęście istnieją skuteczne sposoby na to, by zwiększyć ilość finalizowanych transakcji. Możemy do nich zaliczyć m.in. uproszczenie procesu zakupowego, zoptymalizowanie ilości reklam, stworzenie efektywnego call-to-action oraz wykorzystanie potęgi personalizacji.

Czym jest konwersja i jak ją zwiększyć?

Konwersją nazywamy pożądane działanie użytkownika na stronie internetowej, takie jak dodanie produktu do koszyka zakupowego lub realizacja zamówienia. Konwersję możemy monitorować i – co ważniejsze – zwiększyć, co oznacza, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu na naszej stronie będzie wyższe.

Zacznijmy jednak od rzeczy podstawowej, bez której trudno o optymalną konwersję. Przede wszystkim należy upewnić się, czy oferowane przez nas produkty rzeczywiście odpowiadają na potrzeby klientów, a ceny są dopasowane do realiów rynkowych. W tym celu warto wykorzystać monitoring cen, który umożliwia dynamiczne zarządzanie cenami oraz wykrywanie trendów cenowych.

Załóżmy natomiast, że ceny naszych produktów są rzeczywiście atrakcyjne, lecz sprzedaż wciąż nie jest zadowalająca. Jakie jeszcze działania możemy podjąć, aby zwiększyć konwersję w e-sklepie?

1. Nie komplikuj procesu zakupowego 

Unikaj wszelkich niedogodności, które mogą utrudniać użytkownikowi korzystanie ze strony. Jednym z powodów, dla których konsumenci porzucają internetowe koszyki zakupowe, jest obowiązkowa rejestracja. Nic w tym dziwnego – obecnie internauci korzystają z dużej ilości stron, aplikacji i usług, wymagających założonego konta. Konieczność wypełniania długiego formularza zniechęca do zakupu, więc spróbuj ograniczyć rejestrację  do podania loginu i hasła.

supleshop

Źródło: supleshop.pl

Podobnie jest w przypadku koszyka zakupowego. Jeżeli od wyboru produktu do dokonania płatności dzieli nas zbyt wiele podstron i kliknięć, należy pomyśleć o uproszczeniu tego procesu. Pamiętajmy, że zakupy online zyskały swoją popularność przede wszystkim dzięki szybkości i wygodzie tego rozwiązania. Nie powinniśmy dopuścić do tego, by nasz sklep internetowy był pozbawiony najważniejszych zalet e-commerce.

Wskazówka: Jeżeli już się zdecydujesz na obowiązkową rejestrację, zaproponuj klientowi coś w zamian – na przykład kupon zniżkowy na pierwszy zakup.

2. Nie przesadzaj z ilością reklam i wyskakujących okienek

Przez ostatnie lata pojawiło się wiele rozwiązań, pomagających w sprzedaży internetowej, lecz jeżeli nie zwrócimy należytej uwagi na ich ilość i intensywność, mogą przynieść efekt zupełnie odwrotny – zniechęcić klienta do przeglądania sklepu. Pop-upy bywają naprawdę przydatne, ale jeśli pojawiają się co chwilę razem z rozmaitymi reklamami, prośbami o zapisanie do newslettera i okienkami pytającymi o przesyłanie powiadomień, klient ma prawo czuć się zagubiony.

Sprawdź, które z zastosowanych narzędzi reklamowych sprawdzają się najlepiej w Twoim przypadku. Możesz przykładowo wykorzystać test A/B, a następnie przeanalizować wyniki poszczególnych rozwiązań. Jeżeli któreś z nich nie przynosi zadowalających rezultatów, zrezygnuj z niego lub pomyśl jak je poprawić, by było bardziej skuteczne i mniej uciążliwe dla internautów.

3. Wyeksponuj oferty specjalne

Jeżeli oferujesz atrakcyjne rabaty, programy lojalnościowe, czy darmową przesyłkę lub zwrot, koniecznie się tym pochwal. Oczywiście w tym aspekcie przesada również jest niemile widziana, natomiast należy zadbać o to, by klient był dobrze poinformowany o tym, jakie są korzyści wynikające z zakupów w Twoim sklepie.

Oferty specjalne możesz wyróżnić wyróżnić na przykład innym kolorem lub wielkością liter. Przy okazji warto przy każdej z nich zamieścić informację o czasie realizacji zamówienia.

Wskazówka: Postaraj się zaprezentować największe zalety Twojego sklepu w formie obrazkowej. Grafiki/ikony przyciągają wzrok bardziej niż sam tekst.

canon

Źródło: store.canon.pl

4. Stwórz efektywne call-to-action

Call-to-action, czyli elementy zachęcające do podjęcia konkretnego działania, kojarzymy przede wszystkim jako popularne przyciski w stylu „kup teraz” lub „złóż zamówienie”. Są dziesiątki sposobów na tworzenie dobrych haseł namawiających do działania. Przykładowo, tworząc CTA, można wytworzyć poczucie pilności przy pomocy takich słów jak „teraz”, „tylko” czy „dzisiaj”. Można wykorzystać w tym celu również liczby, np. „Zamów do godziny 12:00 a paczkę wyślemy jeszcze dziś” lub zegar odliczający czas trwającej promocji.

www.x-kom

Źródło: x-kom.pl

5. Postaw na indywidualne podejście do klienta

Według raportu Listonic aż 92% firm zauważyło wzrost konwersji dzięki personalizacji maili i newsletterów. Z kolei po wprowadzeniu personalizacji w marketingu search zauważono wzrost o 93%, a po personalizacji stron internetowych 94%. Są to doskonałe wyniki, których nie powinno się ignorować.

Wykorzystaj dane klienta na temat jego dotychczasowych zachowań na Twojej stronie, aby zaproponować mu produkty, które mu przypadną do gustu. Warto pomyśleć również o cross-sellingu i upsselingu, a także zaoferować specjalne rabaty lub polecić nowości.

Tego typu działania potęgują u klienta wrażenie, że dany produkt odpowiada jego potrzebom, a jednocześnie zachęcają do zakupu bardziej niż samodzielne przeszukiwanie asortymentu w poszukiwaniu czegoś interesującego.

6. Walcz o porzucone koszyki

Porzucone koszyki to zjawisko powszechne w każdym sklepie internetowym. Ważne jest, aby w takiej sytuacji zachęcić klienta do sfinalizowania transakcji. Często dzieje się tak, że klienci po prostu zapominają o swoim zamówieniu lub chcą dać sobie czas na przemyślenie decyzji o zakupie. W takim wypadku pomocne jest wysłanie maila z przypomnieniem o oczekującym produkcie. Można również przekonać klienta do opłacenia zamówienia, proponując mu dodatkowy rabat w wiadomości mailowej lub przy pomocy okienka wyskakującego przy próbie opuszczenia strony bez przeprowadzonej transakcji.

7. Zaoferuj zróżnicowane formy płatności i wysyłki

Wygoda i bezpieczeństwo to niezwykle istotne czynniki, które potrafią przesądzić o tym, czy sprzedaż zakończy się powodzeniem. Drogie wysyłki lub ich ograniczone formy z pewnością negatywnie odbijają się na konwersji, zwłaszcza jeżeli klient nie dostaje informacji odnośnie kosztów i metod dostawy wcześniej niż przy podsumowaniu zamówienia. Takie rozczarowanie bardzo często kończy się porzuceniem koszyka zakupowego. Dlatego też należy jasno informować konsumenta o warunkach dostawy oraz oferować zróżnicowane, sprawdzone formy płatności.

euro płatnościŹródło: euro.com.pl

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes