Błędy cenowe i jak ich unikać w sklepie internetowym?

utworzone przez | Gru 22, 2020 | Porady | 0 komentarzy

Błędy cenowe i jak ich unikać w sklepie internetowym?

Prowadzenie skutecznej polityki cenowej to cel każdego e-przedsiębiorcy, który pragnie uzyskać odpowiedni balans między zadowoleniem nabywców a zyskiem firmy. Podstawowym zagrożeniem dla jego osiągnięcia są błędy cenowe, które mogą umknąć uwadze nawet najlepszym. W tym artykule prezentujemy kilka aspektów, którym warto się przyjrzeć, aby uniknąć ewentualnych strat oraz wykorzystać szanse cenowe.

Jak w prosty sposób uniknąć błędów cenowych?

Najważniejsze jest trzymanie ręki na pulsie, zarówno jeżeli chodzi o działania konkurencji, jak i własne oferty. Obserwowanie zachodzących zmian minimalizuje ryzyko występowania cen niedostosowanych do realiów danego segmentu rynku.

Oprogramowanie do monitoringu cen jest najprostszym i najbardziej efektywnym narzędziem do śledzenia cen i zarządzania nimi. Regularne aktualizacje danych pomagają wykryć potencjalne zagrożenia oraz wskazują na okazje, które warto wykorzystać.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Podwyższanie marży

Czasami okazuje się, że zaproponowana przez nas cena niepotrzebnie pozbawia nas części zysku. Dzieje się tak np. wtedy, gdy sprzedajemy produkt najtaniej, a między nami a konkurencją jest spora różnica. Jest to błąd cenowy, który może znacząco obniżać nasze zyski. W tym przypadku można bezpiecznie podnieść cenę, pozostając w czołówce rankingu cenowego. Jest to niezwykle efektywna praktyka, ponieważ nawet drobna podwyżka marży może istotnie przyczynić się do zwiększenia zysku,  podczas gdy nasza oferta wciąż pozostanie najbardziej atrakcyjna dla konsumentów

zwiększ marżę

Spadki cen i duże wyprzedaże

Alerty Szpiegomatu wskazują również na nagłe zmiany cen w konkurencyjnych sklepach w ciągu doby. W zależności od stopnia obniżki mówimy o spadkach cen lub dużej wyprzedaży. Warto przeanalizować tego typu zmiany, aby dowiedzieć się, czy powinniśmy dostosować nasze ceny do obecnej sytuacji.

spadek ceny duża wyprzedaż

Zajęcie określonej pozycji w rankingu cenowym

Jeżeli Twoja oferta znajduje się w czołówce rankingu cenowego, jest lepiej pozycjonowana w porównywarkach cenowych oraz cieszy się zdecydowanie większym powodzeniem u kupujących. Szpiegomat wskaże Ci też przypadki, w których będziesz mógł awansować w rankingu, decydując się na niewielkie obniżki cen. Poinformuje Cię również, kiedy stracisz swoją pozycję lidera cenowego lub wypadniesz z pierwszej trójki najtańszych sprzedawców danego produktu.

awansuj w rankingu

Dyktowanie cen

Może się okazać, że Twój sklep jako jedyny będzie sprzedawał jakiś produkt w wybranym segmencie rynku. Jest to bardzo korzystna sytuacja, gdyż zyskujesz dzięki niej możliwość podyktowania dowolnej ceny, bez oglądania się na konkurencję. Pamiętaj jednak, że Twoja oferta wciąż powinna mieścić się w granicach możliwości finansowych potencjalnych klientów.

możesz dyktować cenę

Duża różnica cenowa

Różnica cenowa to rzecz, na którą szczególnie warto zwracać uwagę – niezależnie czy dany produkt taniej sprzedajemy my, czy konkurencja. Jeżeli różnica jest rzeczywiście spora, być może należy rozważyć obniżkę, by dotrzymać kroku konkurencji lub podniesienie ceny, jak opisaliśmy to powyżej. Jednakże alert informujący o znaczącej różnicy w cenach, to również cenny mechanizm zabezpieczający przed tym, by nie sprzedawać zbyt tanio, np. w wyniku pomyłki. Załóżmy, że chcemy sprzedawać produkt za 1200 zł, ale przez błąd wystawiliśmy go za 120 złotych. Alert wychwyci znaczącą różnicę między Tobą i konkurencją, dzięki czemu zauważysz, czy sprzedajesz swój produkt w optymalnej cenie.

duzaaa

Jak widzimy, jest wiele aspektów, na które trzeba uważać podczas prowadzenia sprzedaży internetowej. Bycie na bieżąco z cenami konkurencji oraz śledzenie cen bez odpowiedniego oprogramowania jest czasochłonne lub wręcz niemożliwe. Jeżeli chcesz przekonać się, jak monitoring cen może pomóc Twojej firmie zidentyfikować błędy cenowe, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo, w którym nasz konsultant wyjaśni wszelkie najważniejsze aspekty działania Szpiegomatu.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes